Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2665 ggr
Dexterr
0

Mår fortfarande dåligt

Innan mens mår jag alltid dåligt, blir väldigt sugen på något sött. Mår lite illa dagen innan den kommer. Men nu är den slut för en vecka sen och efteråt har jag mått dåligt varje kväll som fortsätter på natten. Jag börjar må illa på kvällarna vid 20 tiden ungefär som bara blir värre och värre mer tiden. Får även världens jobbigaste huvudvärk som inte försvinner, jag vaknar även på nätterna på grund av att jag mår illa, är oftast även kallsvettig då. 

Vad kan det vara? Börjar bli väldigt jobbigt nu!

[Juel70]
0

Jag tror det är naturligt att känna sötsug före mens. Det är iallafall ett mönster jag själv upptäckt, och om jag tillåter mig att äta det min kropp talar om för mig att äta, så mår jag mycket bättre. Kanske är det någon metabolism i kroppen före mens som kräver extra socker, jag vet inte. 

(Finns det någon forskning kring detta?)

Har du kraftiga blödningar också? Och hur länge varar mensen? Är den regelbunden?

Dexterr
1

#1 Jag har alltid fått sötsug innan mens, speciellt choklad haha! Men den försvinner så fort mensen kommer. Alla innan mens symptom försvinner så fort den kommer. Men just nu har jag mått dåligt efteråt istället, speciellt de här med illamåendet, aldrig vart med om det innan. Känner mig kräkfärdig men kräks aldrig, även om de känns så, måste liksom sätta mig upp i sängen för jag mår så dåligt. 

Normal blödning har jag, mest är det de 2 första dagarna, sen blir det mindre, har i ca 3-4 dagar. Och den var regelbunden, sköts upp med en vecka nästan för kanske 2 månader sen. Så den är regelbunden nu.

Dexterr
0

Juste har även haft konstig "värk" i magen vid vänstra äggstock en dag, va väldigt kraftig "värk". Aldrig haft det efter mens, bara under och då har de inte vart så kraftigt heller.

[Juel70]
0

Har du tänkt på om det istället kan vara början på magkatarr? Då kan man ju få illamående och känningar från magsäcken. Fast man kan ju må illa av värk och smärta också.

[Juel70]
0

Värk i äggstockarna kan vara vätskefyllda blåsor. Det är inte farligt, men kan vara rätt besvärligt. Hade själv en stor som sprack och fick otrolig smärta i några timmar.

Dom kan vara fyllda av antingen vätska eller blod. Om man går till gyn så kan dom se med ultraljud om man har såna.

Dexterr
0

#4 Vet inte om de är magkatarr? Har haft det förr o då kom det bara plötsligt. 
Men förhoppningsvis så är det magkatarr så jag vet vad det är! 

Syns dessa blåsor även efter att de spruckit?

[Juel70]
0

#6 Ja, man kan se "ärr" av dom med ultraljud. När dom spricker brukar man har jätteont ett tag och så försvinner det plötsligt. Men före dom spruckit kan det kännas som värk i äggstocken och man känner sig lite uppsvälld i äggstocken.

Dexterr
0

#7 Okej!Får kolla upp det.

Dexterr
0

Ååh börjar bli trött på detta nu. Varför mår jag illa VARJE kväll?! Jag har provat äta ngt litet, det har inte hjälpt, har provat att inte äta ngt efter 18 alls. Men de hjälper inte, mår fortfarande jätteilla. Kan inte dricka något heller för de känns som att de bara vill upp igen. 

Förstår heller inte varför de kommer på kvällarna bara 🤔Under dagarna mår jag hur bra som helst, inget illamående alls.

Karmatarerskanise
1

9 gå till läkare och kolla upp det.

[Devya]
0

Min rumskompis hade samma sak men det försvann efter två veckor och nu är hon helt återställd. Vi tyckte också att det var väldigt mystiskt men som tur är så gick det över och hon har inte haft några problem sedan dess.

Vad det var har vi ingen aning om.

-Aida-
0

När jag var yngre mådde jag ofta illa på kvällarna, de hade att göra med mitt väldigt svaga dubbelseende som jag inte var van vid, de är så svagt att jag inte ens märkte av det, jag ser en grej men hjärnan uppfattar det som två, så det blir konflikter med ögonen och hjärnan om vad jag uppfattar och gjorde mig illamående.

[Juel70]
0

Jag kan må illa på morgonen innan jag ätit frukost, men typiskt vanliga symptom på magkatarr är sug i magen och illamående. Men man ska nog inte lita på det utan söka läkare .

Dexterr
2

Har fått svar nu på varför jag mådde som jag gjorde. Tack för hjälpen =)

molam
2

Bra! MEn varför mådde du så då, var det MAgkatarr eller nån blåsa?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Dexterr
0

#15 Det är inget jag kommer att berätta då de är privat.

Karmatarerskanise
0

16 kan nog gissa. Lycka till vad det än är.