Vill så gärna träffa honom...
Hej alla, jag skulle behöva lite tips & råd :)
För att börja från början så kan jag berätta att jag snart fyller 21 år och har aldrig någonsin haft ett förhållande. Det kanske inte är fel, men man känner ju av saknaden av något i livet…
Iallafall så började jag dejta så snart jag fyllt 20. Träffade och snackad med olika killar, men det blev aldrig något bra.
Jag var dock helt säker på att jag ALDRIG ville ha ett distansförhållande!
Jag slutade snacka med vissa personer när dom berättade att dom bodde mer än 1 timme bort…
Men för drygt ett halvår sen så kontaktade en kille mig via en hemsida. Vi började snacka lite och sen blev det mer och mer.
Vi snackade (chattade) precis varje dag och även om han bodde nästan 4 timmar bort så var det inget som jag brydde mig om.
Detta är definitivt den bästa killen jag någonsin snackat med :)
Dock är han ganska seg på att svara så jag kan sitta som på nålar och verkligen längta tills han hör av sig.
Varje kväll säger vid godnatt och skickar varsin "puss-smile" till varanda :)
Jag har aldrig varit såhär "På" en kille innan och jag har definitivt aldrig velat träffa någon som mycket som jag vill träffa honom!
Jag ska vara "Husvakt" i sommar och bo själv ett X antal veckor och vi snackade om att han skulle komma ner och jag såg verkligen fram emot en UNDERBAR sommar :D
Dock fick han jobb nyligen så det lär inte bli av, men men ;)
Iallafall så har vi snackat om att träffas. Han har sagt att han vill så det är ju positivt ^^
Dock blev vi riktiga ovänner för bara en vecka sen och då ville jag bara skita i honom. Men vi har förlåtit varandra och är vänner igen så det känns ju bra :)
Grejen är den att han aldrig själv nämner något om att träffas om inte jag nämner det.
Hur ska jag lägga upp det utan att verka allt för desperat och tjatig?
Jag har ju redan frågat ett par gånger :P
Jag går ibland och undrar "Tänk så hittar han en tjej där uppe" eller så lägger jag ner ännu mer tid på honom och så finns där ingenting när vi väl träffas "/
Jag har t.o.m börjat söka jobb där uppe x)
Jag vill ju verkligen flytta hemifrån och även om det inte skulle bli någon romans så är han en vän och det är ju alltid en trygghet :)
Det låter ju inte särskilt smart att du redan börjar på att planera att söka jobb där borta där han bor då du inte ens har träffat honom. Går det verkligen att säga att han är en vän och att det är en tillräcklig stor trygghet för dig för att flytta dit och arbeta?
Nu måste du nog försöka hålla kvar ditt förnuft och inte dras med in i en fantasivärld, det är i alla fall mina tankar om saken. :)
Det att han inte heller verkar vara lika ivrig på att ses så skulle jag ta på allvar. Han är kanske inte så pass "på" som du är på den här hela grejen. Det lönar sig kanske att lugna ner sig och försöka se nyktert på situationen så det inte blir för många sårade känslor.
Usch, jag låter ju så tråkig och negativ nu! Förlåt, men jag vill nog bara att du ska vara lite försiktig och planera inte för mycket kring den här killen som inte verkar vara lika ivrig på att se dig som du är för att se honom.
Kanske någon annan kan komma med positiva svar. :)
Om han inte visar speciellt stort intresse av att ses och försöker få till att ni ska ses så tror inte jag han är lika intresserad som dig 4timmar är ingenting idag, hade han velat träffa dig hade han sett till så ni setts vid det här laget. Tyvärr finns det en del killar som föredrar ha fantasier via nätet men aldrig vågar träffas i verkligheten (alt har han någon annan). Tycker du ska söka jobb närmre där du bor nu och har ditt sociala skyddsnät, vill han att det ska bli ni två så får han nog visa mer intresse och ev. flytta till din ort.
Folk är ofta inte samma personer IRL som de är bakom datorn, jag har varit med om att träffa personer via datorn som verkat vara riktigt bra vänner och som skrev som om de var väldigt bra människor men när man lärde känna dem i verkligheten så var de inte alls som man fått intryck av. En av dem var åt borderline hållet med något annat psykiskt sjukt inslag och upptäckte jag hade suttit häktad för misshandel av flickvän, tur att man upptäckte det snabbt för inga såna tendenser hade märkts när vi mailade, smsade etc. de dåliga sidorna började han visa då han trodde han hade mig fast.
Så flytta inte för att bo nära nån du faktiskt inte känner i verkligheten.
Tack för svaren :)
Angånde flytten…
Jag har varit arbetslös i ca 2 års tid nu och inser att det inte finns några bra arbetmöjligheter för mig här. Så jag har redan planer på att flytta till en annan del av landet så jag söker jobb lite överallt ;)
Starta om mitt liv liksom ^^
Mina drömmar kan inte uppfyllas i Skåne…
Anledningen till att vi blev ovänner var för att jag anklagade honom just för att jag fick känslan av att han inte vill, ha inget intesse, tar min tid osv ^^
Han blev förbannad och berättade att det absolut inte är så, mina magkänslor är fel och att han tycker det skulle vara roligt att ses…
#3 Det är bara att fortsätta att söka jobb då men blicka inte dit där han bor bara för att han bor där.
Oftast är magkänslan rätt så jag skulle inte ignorera det helt och hållet.
Håller med ovan, är han inte lika taggad att träffa dig som du vill träffa han då kanske han inte lika intresserad.
För att svara på din fråga, så finns det nog inget bättre sätt att fråga honom än på ett trevligt sätt, jag brukar fråga liknande som "känner du för att träffa mig snart? :)"
Då får jag alltid svaret om dom känner för de eller inte sen går vi in på när/hur/var.
Får jag svaret "ja kanske de, vi får väl se" då lägger jag ner direkt, då finns inte tillräckligt intresse tycker jag.
Något som alltid är ett bra råd: lägg aldrig för mycket energi och tid på en annan person du är kär i, de är bara slöseri på tid och energi, tänk mer på dig själv, de är så lätt att fastna för en person och man vill göra allt för denna, de är också deras jobb att ta hand om sig själva, vilket mitt ex inte kunde göra, allt var om bara mig, han ångrade sig när vi tog slut, en sådan person kan inte jag vara tillsammans med, en självständig kille tycker jag har varit svårt att hitta.
Jag tror inte han är särskilt intresserad av något utanför internet. Dvs, vill inte träffas och starta något 'riktigt'.
Glöm honom och gå vidare är mitt tips. Det finns andra som förtjänar din energi.
-