Han vill köpa mig en ring
Min pojkvän sa igår kväll att han ville skaffa en ring till mig. Han sa att jag kunde tipsa lite om vad jag tyckte om för ringar men i slutändan skulle han välja den och sen då vi träffas så ska han ge den till mig.
Jag blev lite överraskad och frågade vad det här egentligen betyder. Är det en förlovningsring eller vad är det frågan om? Han sa att det inte var det, utan på sätt och vis något som kommer före förlovningsringen isåfall. Det här finner jag lite förvirrande, speciellt då det inte är frågan om en billig ring då han har satt budgeten kring 2000kr.
Jag tycker det hela verkar lite konstigt och jag skulle hellre föredra att vara utan om det inte är en förlovningsring. Jag har också tankarna om att han kanke vill att jag bär ringen för att visa andra att jag inte är singel. Jag frågade nämligen honom att på vilken hand och finger han ville jag skulle ha ringen och han sa förstås att jag fick välja. Då jag fråga om han ville att andra killar skulle hålla sig borta från mig så förnekade han ju inte det.
Är det någon annan som har varit med om något liknande?
Oberoende så är jag förstås glad att få en present från honom eftersom jag har alltid köpt presenter åt honom, på hans födelsedag och kring julen men jag har aldrig fått själv någon födelsedagspresent eller någon julklapp. Det har förstås inte stört mig eftersom jag tycker sådant ska vara frivilligt. Nu då han har kommit på den här tanken helt själv så tycker jag ju att det är fint på sitt sätt. Det känns inte tvingat - utan något som han spontant har kommit att tänka på.
Men jag är ändå lite tveksam om hela grejen för det är lite konstigt att ge en ring till någon om det inte är en förlovningsring - speciellt med tanke på hur dyr den där ringen kommer att vara.
Vad är er spontana tanke?
Ta emot den,du kanske gillar den 🙂Se det som en present
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag tycker du bekymmrar dig i onödan!
Var glad att han vill ge dig en sådan fin present och ta emot den!
Vad är det för fel med att ge en fin och dyr present till dne man älskar?
Och om han älskar dig är det väl inte så konstigt om han inte vill att andra killar ska uppvakta dig istället?
För övrigt kanske han vill veta din storlek osv inför den dagen han vill ge dig en förlovningsring dessutom!
Jag tycker du ska släppa dina onödiga funderingar, det bara förstör och förtar glädjen för er båda! Njut istället av den kärlek ni har.
Hade du istället varit orolig att han skulle köpa en förlovningsring om du själv absolut inte ville förlova dig vore det en helt annan sak! Vill du inte förlova dig förstår jag om du inte vill att han ska köpa någon förlovningsring i onödan.
Men så är ju inte saken! Eller hur? Så var glad istället att han vill ge dig något fint! För det är du ju värd! Eller hur?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Min första tanke är att don't spoil the moment! :) Ifall du gillar honom förstås. Han har fått en romantisk idé. Är ju inte så kul då att få massa frågor och ifrågasättanden. Det förstör lite grann..
Sen så är ju ringar något som tjejer har, tror jag att en kille tänker. Det behöver inte alls vara förlovningsring eller vigselring. Ringar är helt enkelt ett smycke och han vill väl att du ska ha en sån fin som inte bara är något billigt, utan han vill verkligen visa att han gillar dig.
När du funderar på vad du vill ha så tänk smycke. Vilken slags ring skulle du vilja ha som en snygg och vacker accessoar? Du kan ju satsa på en ring som inte alls ser ut som en förlovningsring, men som kanske ändå skulle kunna matchas med en förlovningsring i framtiden, eller bara en ring du gillar.
Den här gillade jag. En kärleksring. :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Rent spontant tycker jag det låter illavarslande att han aldrig köpt något till dig tidigare medan du gett honom både födelsedagspresenter och julklappar. Om du själv har en känsla av att ringen är ett sätt för honom att markera sitt territorium men utan att samtidigt behöva lova dig något, så tycker jag du ska lyssna på den känslan för då är den förmodligen rätt. Jag får tyvärr en lite dålig vibb kring hela situationen.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
#1 Jo, jag tänker nog ta emot den oberoende. :)
#2 Han är 24 och jag är snart 28. Vi har väl varit tillsammans i ungefär 1år nu.
#3 Jag har ju inte delat med mig av mina tankar kring det här utan ha bara varit glad då jag har pratat med honom. Han verkar så ivrig och glad att det smittar av sig på mig. Det är bara efter att vi har pratat som jag blir att fundera lite. Men aldrig att jag skulle börja ifrågasätta honom öppet, så elak är jag inte.
Det är ju inte precis som jag är helt emot det här. Som sagt har jag aldrig tidigare fått någon present från honom så jag är ju glad att jag får något av honom nu som han har själv helt kommit på. :)
Jag blev bara nyfiken på hur ni andra skulle reagera i en sådan situation. Jag tycker det är en ganska ovanlig situation.
Jag har dock inget emot att visa andra att jag inte är singel men varken han eller jag har tidigare skyltat med att vi är upptagna. Därför kommer det här lite som en överraskning. På fb så har vi inte enslagt ut att vi är i ett förhållande och folk vet inte ens om vi är upptagna eller singlar. Han har sagt att han först skulle sätta ut på fb att vi är tillsammans den dag vi flyttar ihop, vilket jag är helt ok med.
#4 Nej, jag ska inte ta och "spoil the moment". Så pass hjärndöd är jag åtminstone inte. :) Jag har inte ifrågasatt honom utan jag bara frågade vad det betydde och det var det. Inget mer om den saken typ. För det skulle vara väldigt sårande och otroligt tråkigt om jag började ställa en massa frågor åt honom.
#5 Jag har personligen inget emot om han aldrig någonsin skulle köpa en present till mig. Jag tycker inte det är särskilt viktigt alls. Han har adhd och han är väldigt yr av sig och otroligt glömsk, så det är inte konstigt att han är dålig på att köpa presenter. Hans ex fick alltid tjata på honom hela tiden och det var enda sättet för honom att komma ihåg att köpa presenter åt henne. Sådan vill jag absolut inte vara. Jag vill inte gå omkring och påminna honom att köpa någon fjantig present åt mig. Så nu då han har kommit på det här helt själv och det är inte precis min födelsedag eller någon annan viktig dag på kommande - så känns det ju som om det kommer verkligen från hjärtat. Det här är ju nog 100 gånger bättre än att få present på ens födelsedag eller på julen då det är förväntat att få något. :)
Jag tror ändå att det här är ett steg framåt för honom och mig. Han vill flytta ihop och jag vet att inom 4 år vill han absolut vara gift och skaffa barn. Jag vill dock vänta lite med att flytta ihop eftersom han och jag har ändå inte varit tillsammans särskilt länge. :)
Jamen dåså, då vet du ju vad du vill och du vet varför han gör det, då är det väl bara att köra i så fall?
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
#7 Nåja, kan man någonsin veta helt säkert? :)
Jag tycker fortfarande det är lite konstigt/ovanligt men jag är förstås glad.
Låter likt min systerson som också har ADHD. Han är oerhört generös. En alla hjärtans dag hade han köpt en röd ros till alla tjejer i hans klass. =D En sån grej skulle många tycka var "romantiskt", men för honom är det naturligt. Han vill visa sina känslor på ett lite mer extravagant sätt, ibland, när han får inspirationen. :)
Så jag tycker inte alls det verkar konstigt. Bara fint. Du behöver heller inte ta det som att nu är det ni. Ta det som att det här är så det känns för honom nu, han vill ge dig en ring. Man måste inte boka upp hela framtiden för det. Allt kan hända. Enjoy the moment. :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Att ge presenter är inget konstigt. Ringar är smycken och det brukar ges i presenter.
#9 Jag tror inte det beror på adhd. Då det gäller min kille så planerar han mycket men glömmer jämt bort det sedan. Jag är även tveksam om han kommer att kunna köpa den här ringen i tid, mycket möjligt att han hinner glömma bort det.:)
#10 Smycken jo, men en ring brukar man oftast inte ge bort som bara ett smycke, det brukar oftast betyda något. En ring är åtminstone för mig och mina bekanta något mer än bara ett smycke. I det här fallet så är det väl då bara ett smycke, men om han skulle viljat ge mig ett smycke så vet han att jag älskar halsband och örhängen. Jag är hela tiden på jakt efter sånt och det vet han. Han vet också att jag har svårt för ringar för jag tycker de är obehagliga att ha på mig. =/
11 om du inte gillar ringar säg då det igen.
Jag har ringen nu men den var för stor och den går inte att göra mindre så jag har den i en kedja runt halsen.
Han vill dock skaffa mig en ny en. Han skulle ha lämnat in den om det inte var för dem på det andra stället (där de skulle förminska den) hade tagit bort lappen på ringen så nu går det inte att lämna tillbaka den.
Han vill att ringen ska vara på mitt ringfinger - för att visa alla andra att jag är upptagen. Jag tycker det här är mer än en bara en gåva. Folk som ser ringen på mitt ringfinger kommer att tro att jag är förlovad. Den sorts ring han vill skaffa mig är bestämt en förlovningsring och den kostar över 2000kr. Men enligt honom så är det ju då inte en förlovningsring.
Det känns lite konstigt det hela. Vad är då skillnaden mellan en vanlig ring och en förlovningsring? Det att man själv kommer överens om med sin partner? För just nu är det ju så att ringen kommer att kosta en massa och sen totalt se ut som en vacker förlovningsring och sen sitta på ringfingret på min vänstra hand.
Hm, vet du att han verkligen har köpt den där ringen? Det är inte så att han fått tag på den på något annat sätt?
Jag ser inget konstig med det hela. Jag och ett ex skaffade varsin ring när vi var tillsammans, men vi var aldrig förlovade. Det var länge sedan det tog slut mellan oss, men jag bär fortfarande ringen, för jag gillar den. Det är ett smycke för mig, inget annat. Jag har 3 ringar på ena handen och 2 på den andra, jag tycker helt enkelt om ringar.
Jag skulle då inte vilja bära en ring bara för att andra ska tro att man är förlovad, då vill jag hellre förlova mig ordentligt, för mig låter de som ett sätt för honom att kontrollera situationen så du inte blir tagen av någon annan, de är väl en trygghet för honom men jag gillar det inte, ska jag ha en ring på mig då ska jag också vara förlovad om de inte bara är ett smycke som jag får bära hur jag vill.
Killar är komplicerade och vi tjejer kommer ALDRIG förstå oss på dom, bättre och fråga andra killar ang vad ringen betyder osv :)
#17 Män är som kvinnor, en del förstår man sig på, en del inte. De är inte någon annan art.
#14 Lappen var kvar på den då jag fick den men som den andra juvelaren tog bort då den skulle skickas iväg för att förminskas. Jag vet till 100 procent att han har köpt den. :) Han är en rik kille för den delen så knappast att han skulle ha fått tag på den på olagliga vägar om du menade så. :)
#15 Bär du den på ringfingret? Det är väl olika från person till person det där. Jag bär vanligtvis aldrig ringar om det inte är en förlovningsring.
#16 Jo, alltså det känns lite galet för mig att "lura" människor till att tro att jag är förlovad. Min familj trodde bestämt att jag är nu förlovad då jag fick den här ringen fast jag försöker förklara för dem att så inte är fallet. Jag undrar om han förstår att hans familj kanske också kommer att tro samma sak om de ser mig gå omkring med en ring på ringfingret. Jag tror inte att han vill att hans familj ser det. Men jag ser dem sällan då vi bor i olika länder så han har kanske inte tänkt på det här.
Jag skulle hellre vilja ha ringen på ett annat finger istället. Om han så gärna vill att andra ska se att jag är upptagen får han gärna förlova sig med mig och inte försöka vara listig och smita undan. ^^
#17 Jag har snackat med killar och de har genast gratulerat mig… De fattar inte att jag INTE är förlovad. :) Jag tror helt enkelt att min kille bara vill att alla andra killar ska dra sig undan då de ser ringen. :) Inte för att jag har något emot det men jag skulle nästan hellre vilja att det faktiskt var en förlovningsring isåfall.
Men som han har sagt. Om han skulle fria så skulle han göra det i en luftballong. =P Att åka i en luftballong är typ en av mina stora önskningar här i livet och det är samma för honom. Men jag lär ju veta direkt den dagen vi åker i en luftballong tillsammans. =P
#19 Ja, jag bär den på ringfingret. Det var där vi båda valde att bära våra ringar. Och det är det enda fingret den passar på nu så. Den ser också ut som en förlovningsring, men det är inget folk reagerar på eftersom att jag på den handen även har en ring på långfingret och en på pekfingret.
Om du inte vill bära din ring på ringfingret så tycker jag inte att du ska göra det! Låt honom inte pressa dig till att göra något som du är obekväm med! Det var för övrigt en vacker ring.
#20 Jag tycker bara det är lite konstigt för mig att ha den på mitt ringfinger på min vänstra hand och det betyder ändå inte att jag är förlovad. :) Det har kanske att göra med hur man ser på saken.
Oberoende så har jag den i kedja runt halsen nu och det borde väl ändå signalera ut åt andra att jag är upptagen? Inte nödvändigtvis men folk kanske börjar undra.
Ringen är verkligen vacker. Jag blev positivt överraskad. Han och jag tycks ha samma smak då det kommer till ringar åtminstone. :)
Jag håller med om att det var en vacker ring! 🙂 Kan du inte bära den på andra handen bara - så sparar du det heliga ringfingret till senare? Jag hade gjort så i alla fall, haft den här icke-förlovningsringen på höger hand och sedan haft den riktiga förlovningsringen på vänster. Jag har nog alltid varit en traditionell människa på så vis, har nog aldrig haft en ring på vänster ringfinger innan vi provade ut våra förlovningsringar! 😃
Gulligt inlägg detta och väldigt fin ring 😃 håller med #22 ha den på den andra handen. På så vi behåller du din vänsterhand än tom. Men ser inget konstigt i att man köper en ring. I många kulturer finns det såkallade couple rings, där man som par byter ringar och har på höger hand då istället. Detta är ett tecken på att man är tillsammans 🙂
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!