Orolig inför förhållande
Hej hej
Jag har börjar träffa en SUPERTREVLIG kille han är snäll och rar och helt underbar har en underbar personlighet, snällare kille får man leta länge efter.
Men nu till oroligheten jag har precis gått ur et mycket stökigt förhållande som varade i nästan 7 år (Fyller 20 nu i Juni) och jag har aldrig velat haft sex, har inte riktigt känts rätt, nu om det blir nåt mellan mig och den här killen jag har börjat träffa, så är jag lite rädd för sexet Varken han eller jag har speciellt bråttomt fram, men en dag så lär det ju bli så att vi har sex, och jag vill ha sex med honom, men är i princip rädd för att ha sex, vet inte varför, att det kan l´köra ont skrämmer mig inte, så vet inte vad det kan vara som skrämmer mig, vad tror NI det är som skrämmer mig, och hur kan jag få bort rädslan för sex?
Vet inte riktigt vart jag ska he det, kanske är helt fel Sajt med, men känner mig säkrast på denna sajt angående sånna här frågor
Tror att det är det okända som skämmer dig. Tror det släpper när ni känner varandrabbättre. Är väldigt bra om man pratar om det innan. och testar förspel till en början så ni får reda på vad ni gillar utan pressen om samlg. Så förspela flera gånger och utforska vad ni gillar, vad som får er att bli kåta, avlnapnade och våta.
Detta är en bra sajt för sådana funderingar.
Tror som Hera med att du är mer orolig o rädd för det okända du inte vart med om. Har inte haft sex och haft det obehagligt, snarare tvärtom. Men ta det lugnt och lär känna honom väl innan så tror jag du kan slappna av mer o mer :)
Förklara för honom att du är orolig. Gör annat, gör allt fysiskt som du känner dig bekväm med, så kanske ni långsamt kan närma er själva sexbiten tills det känns bra.
Bra att ingen av er har bråttom! Var sak har sin tid. Prata med varandra om det, och du ska se att det blir lättare inombords när du fått "lyfta tankar och funderingar" av dina skuldror :)
Han vet att jag är orolig och osäker inför den här biten och han vet även om hur mitt gamla förhållande kan vara en anledning till det och han tycker likadant han är också oskuld och lite osäker inför just det där momentet, så vi ha pratat om det och vi tar det sakta, änn så länge har vi bara träffats och pratats, vi har inte ens pussats ännu, och det är skönt faktiskt då jag vill känna personen väl innan jag blir intim liksom, gillar inte att rusha.
Men det känns som om min oro inte kommer försvinna det är det som skrämmer mig
Varför skulle din oro inte försvinna? Enda sättet enligt mig att bli av med oro är att faktiskt möta den, då menar jag inte att det ska kännas totalt fel men att göra saker trots att man är orolig är något vi alla ständigt ställs inför i livet hela tiden och det är helt naturligt. Min erfarenhet är att ju mer jag ställts inför situationer som jag är orolig för, desto mer vågar jag och desto säkrare blir jag på att jag klarar av att lösa olika situationer och därav minskar min oro.
Mitt tips är att försök att inte oroa dig, oro är bara slöseri på energi över något som vi inte ens vet kommer inträffa på det sättet vi oroar oss för, om du förstår vad jag menar. Du kanske inte är riktigt redo för sex än och i så fall är det ju bara att vänta. Men oroa dig inte för att du alltid kommer vara orolig för det, du kan ju inte veta nu hur du kommer känna i framtiden men risken för att din oro inte försvinner ökar markant om du oroar dig för det nu. Om du precis haft ett trassligt förhållande så kanske det tar ett tag innan du repar dig och du är rädd för att bli sårad och att ditt nya förhållande ska bli lika? Jag har gått igenom liknande efter ett förhållande som jag hade där min pojkvän blev drog missbrukare efteråt, det var inte alls kul och vi var vidrigt elaka mot varandra i samband med att det tog slut. Idag lever jag med en underbar sambo som älskar mig för den jag är och först nu förstår jag vad kärlek verkligen är.
Du kommer lösa det, jag övertygad om det :). Kram!
Jag hoppas på det ^^ Gillar verkligen den här killen blir glad av att se och träffa han! ^^