Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: preventivmedel
Läst 1036 ggr
sjöutsikt
0

p-ring: plötslig mellanblödning

Hej! Har haft p-ring i ca 1,5 år nu och det har fungerat exemplariskt. Inga biverkningar och mensen kommer regelbundet. Men idag, helt plötsligt, så har jag en mellanblödning, vilket aldrig hänt under den tid jag brukat ring. Jag har inte gjort några förskjutningar eller dylikt utan hållt fast vid samma tid för isättning och uttagning. Ska ta ut den om exakt en vecka. Då jag har brukat ringar så länge, tycker jag det är lite underligt. Men kanske det kan ske att det kommer ev. biverkning efter så lång tid? Eller kan det möjligen bero på något annat? Har varit lite lätt obalans i underlivet de sista veckorna, lätt klåda på "yttersidan" till och från. Någon som upplevt något liknande?

soundtrack
0

Jag fick helt plötsligt mellanblödning efter 3-4 års användande av P-ring. Kontaktade barnmorskan som tyckte att jag skulle ta ett grav-test för säkerhets skull (så det inte var nått missfall), men i övrigt var det tydligen inget att oroa sig för. Fick det under 2 månader på raken, sen efter det dök set inte upp några flera under det dryga året jag fortsatte använda ringen innan jag slutade med prev-medel.