Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 2905 ggr
youandyou
0

skriva av mig lite..

Känns som jag bara klagar oh klagar… jag har ett "hem" & jag får mat på bordet varje dag efter lite bråk. Jag vet vad jag vill, men vägen dit e svår och lång. Alla tror på dom andra för att de maniplulerar oh ljuger. Vänder på de så de blir mitt "fel". Medans jag själv får vara som en liten slav och bli bortvald & misshandlad psykiskt varje dag… jag vet snart inte mer..

Nicollan
0

Vad händer? :/
Ingen ska behöva bli psykiskt misshandlad och känna så som du gör.

Kram <3

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

-Aida-
0

Så ska de verkligen inte vara, ingen ska behöva känna på det viset.

mollyt
0

Det låter inte som ett så trevligt hem du har. Hur gammal är du? kram

youandyou
0

Jag blir 19 om nån månad.. någon har varit uppe oh rotat igenom mina grejer inatt/morse. Hemnycklarna borta. Hotar varje dag med att kasta ut mig. Men så fort soc (dom har kontakt m de pga min bror) eller någon annan fråga så säger dom att jag stack själv. Kastat ut mig flera gångee men har "fått" komma hem efter ett par dagar. Nu orkar jag inte mer. Jag går inte i skolan så dom e inte skyldiga att tq hand om mig längre. Men att man kan betr sig då mot sitt barn är ju hel knäppt…

mollyt
4

Det finns knäppa familjer #4 och man kan inte välja i vilken familj man föds. Har du någon annan "familj" som står dig nära, släkt eller vänner? Har du möjlighet att lämna dem och flytta någonstans och skaffa ditt eget liv utan dem? Du kanske kan prata med soc själv och säga hur du har det, be om hjälp att få en egen bostad?

youandyou
0

Jag har provat sen jag var 15 år.. fick bo i familjehem då. Och även nu har jag frågat. Har pengahjälp från soc redan. Men dem gör inte så länge mina föräldrar säger; nej hon har inte blivit utkastad. De finns nånstans där jah kan bo. Mrn jag kan ju inte bo gratis. Oh de är utanför denna kommunen oh då måste jag ringa den andra och de e hur långt som helst dit…

youandyou
0

Pratat med soc nu ang boende. Gick komma på möte imorgon. Var ska jag lämna min hund nudå ? Jag trodde inte de skulle gå så fort faktiskt. Kunde jag inte sova på soffan hos någon idag så skulle jag vända mig till stadsmissionen. Men min hund? Ja så många grejer som måste tänkas på.. men jag stannar ej här idag.. har inga nycklar och nä min pappa kommer hem får jag ett rent helvete… Vill igentligen berätta allting va som hänt.. någon som inte känner mim familj… någon jag inte behöver träffa irl. Ingen som bara sitter oh skriver upp allt och nikar..

mollyt
0

#7 Kan du inte ta med dig hunden?

Finns det ingen tjej-jour där du bor? Där brukar det finnas stöd att få, någon som lyssnar och inte bara antecknar!

youandyou
0

Man får ej ta med hunden in på soc (har gjort de en gång innan fast de var i byn vi bodde i innan, men kontoren har gårt ihopa i den stadsdelen jag gör nu) & man får inte ha hund på stadsmissionen. Jag e väldigt så, jag lämnar inte bort henne till vem som helst.å siat jag gjorde de hittade hon e vindruva så skulle dom ta ut den ur munnen på henne, men hon högg personen så jag fick gå in igen oh ta ut den. Men de e iofs ett tag sen nu oh lärt känna dom bättre.. men jo jag kan ta med henne om jag sover hos någon..

mollyt
0

Kan du inte lämna henne hos någon kompis en stund?

vallhund
0

En vindruva lär knappast skada ens en vavva, men incidenten visar att de bryr sig o kan litas på vad gäller att ta hand om hund.

Lycka till!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

youandyou
0

Min hund bett efter personen som skulle ta ut den. Då hon inte fick äta något alls under tiden hon gick på specill foder.

Nicollan
0

Finns det ingen vän/släkting som kan ta hand om hunden tills allt löst sig med boende och liknande?

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Em_
4

Finns en organisation som heter VOOV. De försöker ordna djurpassning åt personer som lämnat våldsamma relationer medans de får ordning på sina liv. De kanske kan hjälpa dig.

youandyou
0

Jag vill ej lämna bort henne då både hon och jag mår dåligt av de..

[SophD]
1

Finns ett jätte fint kvinnoboende i Skåne. De har en hund där, och jag tror inte de skulle ha något emot om du tog med dig hunden. Du kan ju skicka ett PM till mig om du vill veta var, och så kan du få numret. Kvinnan som äger det är mamma till en nära vän till mig! 

Kraam !

youandyou
0

#16 kan du skicka pm till mig ? Kan ej göra de via mobil tyvär :/