Istället för rakning (ben)
Jag har problem med torr hud, får lätt eksem och under sommarhalvåret när jag rakar benen ett par gånger i veckan får jag så pass torr hy att jag kliar sönder mig totalt. Jag har vita ärr från rivsår på hela smalbenen i princip, försöker att inte klia på dagarna men river mig då blodig i sömnen istället, trots att jag smörjer in mig o försöker hålla benen återfuktade så mycket och ofta jag kan.
Förstår ju att det är ohållbart att fortsätta raka. På vintern när jag inte rakar (eller iallafall inte lika ofta) uppstår inte problemet.
Någon annan med torr, känslig hy, som provat vaxning och/eller hårbottagningskräm? Hur har det funkat för er? Är orolig för att hårbottagningskräm är för "starkt" då jag har känslig hud. Finns det någon mild variant på marknaden? Eller vvaxning kanske är bäst?
hårborttagningskräm är ännu värre för mig. Ska själv testa vaxning nästa månad tänkte jag och se om de blir bättre.
Får samma torra irriterande hud som du
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Jag har torr hy och har samma problem som du beskriver. För mig funkar vaxning bäst, de där cremerna får jag utslag och andra hudreaktioner av.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Har du testat smörja dina ben med olja? Så som babyolja eller olivolja.
Det kan, som jag fattat de, återfukta rätt så bra . :) Eller har du testat att "packa in" dina ben? :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Ladyshaver då? Det kör jag på benen. Rakhyvel i armhålorna och bikinilinjen. På det sättet sparar man pengar också. 🙂
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Sockervaxning ska tydligen vara mer skonsamt på huden. Har ingen länk men googla gärna på det
Tack för era tips !
Har nu testat på vaxning, o det verkar funka mycket bättre. Kliar inte och är inte torr eller irriterad nu såhär dagen efteråt. Det brände ju och sved lite precis efteråt men upplever inte alls samma eksem/"torrhetskänsla" som jag alltid annars får dagen efter rakning. Känns jätte skönt!
Tar hon olja på benen när hon solar så börjar benen "koka"
Du kan investera i en epilator om du känner att vaxning fungerar. Fungerar som små pincetter som drar bort varje hårstrå :)