Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 3081 ggr
[Aprilbarn]
0

Är något fel?

Känns hemskt att behöva vända sig hit men vet inte var jag ska vända mig där det är mindre anonymt och minst jobbigt.

Ber om ursäkt för ett äckligt inlägg, men tacksam för er hjälp.

Jag har aldrig pullat men någon gång har en kille jag träffar gjort det på mig när vi duschat tillsammans, och jag gillar det så för någon dagsen tänkte jag prova själv. När jag sen kollade på fingrarna var det typ något vitt gegg på dom, är det normalt? Såg äckligt ut och är himla nojig nu.
Vågar inte ha sex ifall något är fel där nere.

Började med mini piller för 3 veckor sen, hade sex och han kom i mig för 8-9 dagar sen.
Hört att phvädet där nere kan rubbas om man får sperma i sig?
Jag har inte flytningar som kommer i trosorna eller när jag kissar utan det var bara detta som kom på fingrarna.
Känns som jag aldrig kommer våga ha sex igen, tänk om det kommer på honom liksom?
Detta kanske är normalt, det som gör en våt kanske ser ut så? Jag vet inte eftersom jag aldrig varit inne med fingrarna förr.

Och kan verkligen inte gå och undersöka mig.
Blivit tvingad till oralsex flera gånger, killen höll ner mig och jag kom inte loss fast jag skrek och grät. Så sen dess tycker jag det är otroligt obehagligt om någon rör mig där (i duschen är det dock lättare av någon anledning), kollar på mig eller så. Jag får verkligen panik och börjar gråta. Skulle känna mig så fast i en sån stol och utlämnad. Klarar verkligen inte av det. Har varit med denna killen i 4 månader och får fortfarande panik om han rör mig där nere. Så vad jag varit med om har verkligen satt sina spår :(

Tacksam för hjälp <3

Fialialej
7

För det första tycker jag att du ska dumpa idioten som tvingat dig till att göra saker du inte vill. I ditt fall handlar det om övergrepp och kanske också våldtäkt som du faktiskt kan polisanmäla. Jag blir så förbannad när jag läser hur en del beter sig.

För det andra är dina flytningar säkert normala. Så länge det inte är nån konstig färg eller luktar konstigt så brukar det vara ok.

"På natten är alla katter svarta"

[Aprilbarn]
2

Han jag är med nu gör ingenting fel. Jag vill att han ska kunna röra mig utan att jag mår dåligt, därför testar vi lite lugnt. Han vet vad som hänt och han tar det försiktigt. Ibland klarar jag det, och ibland inte och då slutar han med en gång när han ser jag inte gilla det eller om jag säger nej. Han är världens snällaste, han skulle aldrig göra något mot mig.

Han som gjorde det har jag ingen kontakt med. Anmälde aldrig heller för jag var osäker om det räknades som övergrepp eller något.
Nu försöker jag bara gå vidare och komma över detta så jag kan ha tillbaka mitt gamla sexliv som var bra. Mindre bra nu när man blir rädd ibland, och jobbigt för killen när han inte vet när jag kommer få panik och börja gråta.

[Aprilbarn]
0

Dom är vita typ. Och vad är luktar konstigt? :P
Det luktar ju inte gott direkt, men inte en såndär äcklig jag måste spy lukt.
Luktar typ.. Vet inte ens hur man ska förklara. Men inte starkt, syrligt? haha. Jag vet inte.

Fialialej
0

Jag missförstod. Trodde du menade att det var samma kille. Bra att du verkar ha hittat nån bra nu. :)

Om det inte luktar något speciellt så är det nog ingen fara. Man känner snabbt om det luktar illa. :)

"På natten är alla katter svarta"

spidey
2

Det var inte flytning du såg? För det är normalt. Så länge ingenting har konstig färg eller lukt är det okej. 

Man kan även få mer/kraftigare flytningar av att tvätta för mycket, så tänk på att vara snäll mot fitty och bara tvätta med vatten och kanske nån intimtvål.

Du har varit med om ett sexuellt övergrepp. Våltäkt, närmare bestämt. Ingen får någonsin tvinga sig på dig på något vis, och jag tycker du ska prata med någon om vad du gått igenom. Det är helt normalt att tycka det är svårt med beröring och dylikt efter en sådan upplevelse, du har genomgått ett trauma. Får du panik av något nuvarande kille gör ska han sluta omedelbart och inte upprepa handlingen om inte du tar initiativet. Snälla ta till dig av den sista meningen, för annars kommer traumat och dina minnen bara bli mer påträngande och sex ska vara något 100% ömsesidigt och tryggt.

Ang gynekologundersökningen så sitter du inte fast på något vis i den situationen, och de brukar ta det väldigt försiktigt. Gå till en kvinnlig gynekolog och ta med dig någon som stöd!

[Aprilbarn]
0

#4 Jag skrev nog lite otydligt, lugnt :)
Ja han är himla snäll. Han skulle aldrig skada mig eller något. Han hoppas han kan hjälpa mig komma över detta. Vill så gärna att allt ska funka, men vet inte hur jag ska komma över det.

Men ska det verkligen komma så på fingrarna? Ser ju skit äckligt ut.

Gia91an
1

6# Vi producerar olika mycket flytningar, jag är av den sorten att det kommer på fingrarna om jag är där nere och pillar. Likadant när man har sex, fast då blir det på killen istället. Luktar syrligt precis som du säger och är helt normalt.  Personligen tycker jag det är bättre att producera för mkt än för lite, lättare att ha sex sen då. Men vi tjejer luktar lite, även när vi är nytvättade, likaså killar. :) 

Oroa dig inte, och försök njuta med din kille!

[Aprilbarn]
0

#5 Jag vet inte, kanske är flytning. Men då borde det väl komma ut i vanliga fall också?

Jo har funderat att prata med psykolog eller något men känns så jobbigt och känns inte som någon mening direkt.
Hur ska jag öva bort det då? Om jag inte låter han röra mig ser jag ju inte att det inte är farligt. Vet ju att det inte är farligt, vet att han slutar med en gång men ändå finns paniken där någonstans.
Vill det ska funka. Oralsex skulle jag aldrig gå med på igen, men att han inte ens kan röra mig är jobbigt.

Nej men man sitter med benen uppe på såna, det känns så utlämnat. Kan ju inte bara dra ihop dom när jag vill liksom.
Vet inte vem jag skulle ta med. Har inga tjejkompisar, har bara killkompisar och vill inte ta med en killkompis dit :P

Har fått brev nu att det är cellprovtagning. Vill verkligen göra det för att slippa oroa mig att något är fel, se att allt står rätt till. Men jag börjar gråta nu när jag bara tänker på det.

Intehärutandär
0

Flytningarna ser väldigt olika ut under månaden. Vid ägglossning mer vit och 'strängig' som äggvita. Efter mens kanske ljusbrun. Och då man blir upphetsad så blir man våt och visst kan det komma vitt om det är den tiden i månaden. Så länge det luktar normalt, så är det inte Svamp t ex.

[Aprilbarn]
2

#7 Åh tusen tack!!! :) Känner mig mycket lugnare nu. :)
Ska försöka inte tänka på det och våga ha sex med han igen :) Bara rädd att något ändrats där nere så han märker skillnad och äcklas liksom. Fast sen när jag inte var helt säker på om vi kunde ha sex efter mens så ville han testa och se. Han tycker mens är äckligt men han trodde inte de fanns nå kvar, så han "kollade läget" xD haha. Så lite gegg borde ju inte äckla då. Och antagligen har jag haft det där hela tiden. :)

Ångrar lite att jag aldrig pillat där innan för att veta när något är annorlunda :P Detta kom som en chock liksom. Trodde något stod fel till.

[Aprilbarn]
0

#9 Så flytningar och när man blir våt är samma?

Kan man prova en behandling från apoteket mot Svamp, phvärdeobalans eller något? Eller det kan förstöra om man inte är helt säker?

Intehärutandär
0

#11 Det har samma funktion, att mjukgöra, fast vid sex blir Du ännu våtare för att klara penetration. Nej att ta medicin emot Svamp i förebyggande syfte är inget bra. Skulle Du ha Svamp så skulle det lukta illa (som fisk), ha gryniga vita flytningar (som keso), känna dig torr och så kliar det. Det kollas lätt av MVC. Äter man antibiotika kan man ha otur att få Svamp.

[Aprilbarn]
0

#11 Okej. :)

Tack så mycket. Funderade på att beställa hem massa från apoteket och ta för jag var rädd något var fel.
Men om phvärdet kommit i obalans, rättar det till sig själv om ett tag?
För finns ju tabletter mot sånt med. Eller kräm eller något.

[Aprilbarn]
0

Någon som har tips på något bra intimtvål? Aldrig använt det faktiskt.
Vad är skillnad mellan intim tvättolja och intim tvål?

Karmatarerskanise
2

Det är helt normalt att man får mer slidsekret när man onanerar.om det varken luktar eller märks på annat vis ska du inte  behandla med något alls. 

Har ma  inte sexualundervisning i skolorna längre? Bioligi om kroppens funktioner?

[silkesnosen]
0

Låt bli tvål och annat om inget är tokigt. Tvål kan förstöra hela balansen. Det räcker med lite vatten eller kanske lite olja, som återfuktar. Krångla inte till det. Du har bara högst normala flytningar. 

Du ska ALDRIG behandla dig för Svamp om du inte vet att du har det, det är oerhört skarpt mot slemhinnorna, låt "fiffi" vara!

[Aprilbarn]
0

#15 Hade sexualundervisning när jag gick i 9an men det är ett ex antal årsen så har glömt bort det mesta tyvärr. Borde kanske läsa runt lite för jag kan inte allt för mycket när det gäller kroppen.

#16 Okej, då ska jag aldrig behandla i onödan. ^^ Tack! :)

mollyt
2

#Aprilbarn det han utsatt dig för är inte okej på något sätt. Lämna honom och säg ifrån. Jag växte själv upp under incest och släktingar och jag vet vilka spår det satt i mig. Du ska aldrig göra något som du själv inte vill, aldrig! Om någon tvingar dig till det så borde du polisanmäla, för det är inte okej.

Angående det vita på dina fingrar så låter det som om är det sekret från slidan. Det är normalt och ser ut så. Sekretet ändras under menscykelns gång, allt ifrån att det nästan inte finns något sekret alls, till att det är vitt och klumpigt eller klibbigt och genomskinligt som rå äggvita. Många kvinnor, bland annat jag själv, stoppar in ett eller två fingrar och tittar på hur dagens sekret ser ut och känns för att veta om jag snart ska ha ägglossning eller mens, så det är inget konstigt alls att du fick det på dina fingrar. Ofta finns sekretet bara inne i slidan, men vid ägglossning så är sekretet ofta mer som rå äggvita och kan "rinna ut" mer och då blir det halt och klibbigt på toalettpappret om du torkar dig.

obstitant
3

#12 Svamp luktar INTE illa! Luktar det fisk är det Bakteriell vaginos det handlar om.

Svamp ger gryniga vita flytningar och oftast klåda. Man ska absolut inte använda medel mot det om man inte är 100% säker på att det är Svamp. Däremot skadar det aldrig att undvika täta byxor och (enligt mångas erfarenhet) inte äta mycket socker.

Man kan också ha smegma framför allt mellan blygdläpparna om man inte har tvättat sig ordentligt överallt (vilket INTE betyder att man ska börja toktvätta sig, överdrivet tvättande torkar ut och ger andra problem). Då är det mer "torrt" och vitt och ligger som en hinna eller gegg.

De flesta gynekologer säger att man inte ska använda tvål alls i underlivet, utan tvätta med olja alternativt bara vatten.

TS, jag tror ändå att det vore bra för dig att på något sätt ta tag i det trauma du har varit med om. Inte bara för att kunna ha ett friare och roligare sexliv, utan även för att det kommer saker som cellprovtagning, om du har otur underlivsbesvär som behöver kollas upp, kanske någon gång i framtiden graviditet med allt vad det innebär av kontroller och undersökningar (för att inte tala om själva förlossningen). Det finns bra människor som jobbar med sexuella problem, en psykolog eller sexolog (gärna någon som är båda delarna!) skulle kunna hjälpa dig mycket. Om du är tillräckligt ung kan du börja med att prata med någon på ungdomsmottagningen, så kan de antingen hjälpa dig där eller hänvisa dig till någon.