Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 954 ggr
Fridaaaa
0

Vilken rakhyvel rekommenderar ni?

Det märket jag har nu, säljs inte rakblad till längre verkar det som, inte i stan längre som det gjort innan, enbart engångsrakhyvlar och det vill jag inte ha 😕

Så illa tvungen att byta nu = blir dyrare men tja inte mycket till val.
Vilken rekommenderar ni till vettigt pris och som är bra? 
Inte över 150 kr för 4 st blad (alltså i  en förpackning) det, ger jag inte.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Skogshumblan
0

Jag gillar Icas. Tycker de är prisvärda och väldigt bra!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Fridaaaa
0

#1 Nja, hört dem som inte alls varit nöjda, och jag brukar sällan vara nöjd med ICA´s egna produkter tyvärr. Och bra om den går att köpa mer än i icabutik 🙂 Så man slipper vara bunden så att säga.

[melowi]
0

Använder samma som min fästman: http://cdon.se/skonhet-halsa/wilkinson-sword/quattro-titanium-rakhyvel-1-rakblad-p26043651 Extremt bra, rekommenderar den starkt! 👍

Karmatarerskanise
0

Har gillette mach 3 för män.

Fridaaaa
0

#3 Men då måste man väl beställa hem bladen var gång? :/ För inte sett den i butik.

#4 Hur kommer det sig att du valt en för män? 🙂

Karmatarerskanise
0

5 Var billigare än dom för kvinnor och har hört att dom är bättre. Är nöjd :)

[rumelle]
0

Jag kör också med gilette mach 3. Mest för att bladen passar till min venus-rakhyvel. Annars verkar det bara finnas superbreda blad till venus-hyvlar, och det funkar inte att raka annat än benen med dem.

[melowi]
0

Fridaakesson: 1 blad räcker ca 2v och det är 4 i förpackningen. Min fästman prenumererar på de, kostar ca 150-200:- / mån men då får man 8 blad = 2 förpackningar. Det här är också för män men tycker inte det har någon betydelse och speciellt inte när det gäller rakhyvlar, det här är den bästa jag någonsin använt :)

Fridaaaa
0

#8 Jag föredrar att köpa i butik när jag behöver det.
Och hur länge det räcker beror ju på hur ofta osv man rakar mm också 🙂 150-200 kr/månad har jag inte råd att lägga tyvärr. Varannan är mer rimligt. Gör inte av med mer än max 2 per månad som det är nu. 
Gissar att man måste ta per månad när man prenumererar? 
Men tack ändå.

Så helst tips från butikerna som sagt, så jag kan styra själv när jag ska handla det osv, alltså köpa vid behov. 

#6 Aha. Min sambo har gilette, men tycker inte dem är billigare än för tjejer, alltså själva bladen 😛

[Tuulikki]
1

Just nu har jag Venus Divine. Är nöjd, är de billigaste från Venus på mitt Ica iaf, tror jag ger ca 120 kr för 4 blad :) Kommer dock köpa rakhyvlar för män nästa gång, har för mig de är vassare :P