Oläglig mens
Hej, det är så att jag har fick min mens idag och det passar verkligen inte nu. Finns det nåt sätt att göra så att det blir åtminståne några dagar kortare bara för den här gången? vet att jag kunde skjutit upp den med p-piller men nu har den ju redan kommit :(
Du kan inte påverka mensens längd tyvärr..
Du kan äta p-piller för att försöka förkorta mensen. Det är inte säkert att det påverkar så där jättemycket men någon dag kortare kan den bli. Men det finns inga garantier.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Menskopp är det bästa som finns 😍
Får man fråga varför mensen är oläglig just nu? Vi kanske kan hjälpa dig att komma på en lösning. 🙂
Jag ska vara med min pojkvän som bor 100 mil bort om två dar och då kommer vi ju inte kunna ha sex ._. vet att man kan mysa och så ändå men det blir inte samma sak. Och vi träffas ju inte alltför ofta.
#3 Det passar inte alla så att säga att det är det "bästa" är inte helt genomtänkt. Man kan istället säga "Jag tycker att menskopp är väldigt bra" istället för "menskopp är bäst". Tycker jag.
Vissa tjejer kan bli mer upphetsade nör dom har mens, ni kan fortfarande ha sex, älskar man varandra så är lite blod inte hela världen, går att tvätta bort. Visstdetkanske inte ser fint ut men älskar man varann så..ja :)
Testa ät Cyko F finns på apotek och är till för att minska krafriga blödningar hos kvinnor. Min mens brukar upphöra om man äter det direkt när det börjat. Eller så slutar man blöda några dar tidigt.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#6 Hm ja det kan man säkert men nu är väl grejen att jag helst undviker det. Gillar inte tanken på blod och sex tyvärr :p
#7 Läste om cyko f och såg att de flesta bara blödde mindre, inte slutade tidigare.. men jag vet ju inte om de kan va värt kanske.
Äter direkt när den har börjat? så nu när jag märkte att jag fått den ska jag äta direkt så slutar den?
Det är olika för alla :) Äter dom direkt när mensen börjat så har den slutat ibland. Och ibland tagit nån dag.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Så för dig har den då slutat? om jag köper dom imorn tror du det kommer hjälpa på?
Tänker isåfall vart man kan få tag i dom, är 16 år :)
Be de din mamma att köpa på apoteket?
Jaha men då ska det väl inte vara några större problem, får fara å köpa imorn ^^
Vill ju dock att den ska försvinna helt helst till i övermorgon..
Måste man ta det direkt när man får mensen för att det ska hjälpa? För jag kan ju inte köpa det förräns imorn eftermiddag.
Jag har använt cyklo-f tidigare och då förkortat blödningen. Men det har bara hjälp om jag tagit första tabletten inom någon timme efter att jag börjat blöda.
Märkte att jag fått mens igår kväll runt 18:00, tog två tabletter nu på morgonen..
hur mycket har den förkortats?
Ät den högsta dosen man kan ta efter som det står på förpackningen.
Jag har haft mycket problem med otajmad mens. Hade distansförhållande en lägre tid och under ett halvår inföll alla ledighet när jag hade mens. Jag lärde mig då att det inte är så farligt att ha sex och mens samtidigt, var helt enkelt för sugen när vi sågs. Nu har jag nyligen satt in en hormonspiral och har haft mens ca 3 veckor/ månad. Då ids man inte bry sig om blodet.
Så ett litet tips om du inte lyckas få bukt med mensen är att men ändå är så sugen att du verkligen vill ha sex är. Skölja av dig ordentligt innan sex, lägg en svart eller röd handduk under dig och titta inte dit ner. Efter sex torka av dig på handduken sen gå på toa och skölj. Då märker du knappt av blodet.
Hoppas det löser sig för dig, jag vet hur frustrerande det kan vara att bara ses sällan och då ha mens!
Ni kanske kan ha sex i duschen?
#16 Ja de står 8 tabletter så jag kör på de ^^ Tagit två tabletter imorse och två tabletter vid lunch iaf, känns faktiskt som de blöder ovanligt lite.
#17 Haha ja du förstår mig precis här.. Grejen är ju lite att man blir rätt sugen när det går så långt mellan gångerna. Därför kommer mensen verkligen ivägen då typ det viktigaste med att komma dit förutom att träffa han är att ha sex. Känns så jobbigt att planera med handdukar osv men får väl bli så om jag inte avstår helt, och de vore trist. Vet ju dock inte hur han ser på de heller.
Det är bara och berätta som det är och se vad han tycker. Än har jag inte stött på en kille som vill avstå 😉men då måste han förstå att kommentarer kan vara totalt avtändande :D.
#5 Det skulle uppskattas om man läser det med en nypa salt och förstår att jag tycker att menskopp är det bästa som finns även fast jag inte tydligt skrev det 😃
#4 Som #18 sa, ni kanske kan ha sex i duschen? Med kondom om han inte vill få blod på snorren? 😛 ^^
Ja sex i duschen kan ju vara en plan ^^
Tack alla för hjälpen :)