Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 1699 ggr
Djurälskaren87
0

O.Tt men måste skriva av mig

Hej. Jag har världens ångest. Jag började ett nytt jobb för tre v sen och är nu färdig med min praktik. Jag skall ha min första riktiga jobbade imorgon. Jag jobbar i kundtjänst och fick in en kund idag som ville beställa tjänster men han hade bråttom och ville att vi skulle återkomma till honom idag 16:15. Eftersom det var sista dagen på urbilden idag skulle vi fira med läraren kl 16 så jag lämnade över ärendet till en tjej på mon nya avdelning som jag skall börja på imorgon och hon blev jätte glad då nybeställningar ger bonus. Tror ni inte att nu när jag kommer hem att jag gett henne fel uppgifter!!!!:( jag gav henne uppgifter från en kund jag pratade med igår, ärendet är samma men jag löste ärendet för kunden igår så jag måste ha blandat ihop papperna och gett henne fel information:( detta innebär att hon då ringt upp en kund jag pratade med igår angående nybeställnonh så han kommer ju inte förstå något och hon kommer sedan fatta att det är fel kund detta är ju inte bra för fäöretagrt heller att vi ringer upp fel kunder. Jag har ångest och bävrar inför morgondagen …:/ jag skall givetvis be om ursäkt till henne men är så trött på mig själv att jag klantar mig redan första dagen!!!

Karmatarerskanise
0

Förstår att det känns jobbigt. Men alla, speciellt nybörjare kan göra fel!

Djurälskaren87
0

Ja jag hoppas verkligen hon tar de rätt. Jag hade kundens uppgifter som hon skulle ringa under de pappret som jag gav henne. Ärendena gällde samma så jag blandade ihop uppgifterna. Får hoppas kunden hon ringde idag inte tog illa upp eller att hon ändrade någon i hans beställning så allt går fel nu:/ detta är ju ett känt och stort företag så misstag skall helst inte göras.. Men jag r be om ursäkt imorgo. Känns jobbigt att jag gjorde så fel bara ,nu fick kul inte den kunden jag sa att jag skulle ringa upp 16:15 hjälp heller…. Han ringde nog på nytt antar jag

Jetaime
0

Jag förstår dig och din känsla, jag är precis likadan som dig där och hade haft sån extrem ångest över det. Men som Hera säger så kan alla göra fel och det är oftast inte lika illa som det känns. Jag tror det kommer lösa sig!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Är  hon bara lite rutinerad "räddar" hon situationen utan problem i telefonen med den andra kunden.

Alla har vi gjort sådana bakvända saker som gett magont helt i onödan. För god ton be henne om ursäkt så kommer det där vara glömt utan problem.

Djurälskaren87
0

3# jo jag tror inte hon går runt och är sur men jag är en så.n som person att gör jag fel är de ok men låter jag mitt felande gå ut över någon annan eller sätter en annan person i en jobbig situation så får jag extrem extrem ångest:( visst det är min första jobbdag imorgon och egentligen skall vi inte lämna uppgifter på papper utan vi skall lämna personnummer samt gå igenom kunden men nu hände detta i ett litet stressat skede och jag gav henne ett papper bara med ett nummer hon skulle Ringa samt info… 4# jo hon är rutinerad och jobbat ett tag så hoppas hon styrde samtalet till något bra, nackdelen i detta är också att kunden jag gav henne ringde mig igår pga att hans bredband inte kommit igång så de va lite strul..men jag löste de och så ringde en till från samma företag till honom idag…så antar han tycker det är oproffsigt:(:(