Mensen oregelbunden men ändå inte
Vet inte om jag klassas som kvinna ännu, men är trots allt 15 år så skriver här ändå. Fick min mens för ungefär ett år sedan, sen tog det 3-4 månader innan nästa kom (första veckan på sommarlovet), sen hade jag inte mens på hela sommarlovet efter det. Och det förstår jag är normalt för den brukar inte bli regelbunden förrän efter ett tag. Men nu under en LÅNG tid har jag haft så att mensen har kommit, sen tar det två veckor till nästa, sen efter den två månader, och efter det två veckor, sen två månader.. (Alltså inte exakt två månader eller två veckor men ungefär). Nu var det ungefär 6 veckor sen senaste gången. Detta är väldigt jobbigt, och jag undrar om den alltid kommer vara såhär? Den är ju "regelbunden" på sitt egna lilla sätt. Hjälp uppskattas, tack på förhand! :)
Ungdomar som får sin första mens är oftast oregelbunden i flera år innan den blir regelbunden. Det är helt normalt :) du är inte ensam
Många har oregelbunden mens. En del börjar med tex p piller eller p ringar för att få den regelbunden.