Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 8830 ggr
cattisa
10

Vad har du för ögonfärg?

Vad har du för ögonfärg? Är du nöjd med den färg du har eller skulle du vilja ha en annan färg?

Själv har jag ett blått öga och ett som är blått och brunt. Hur mycket det bruna syns varierar olika dagar. Jag är nog ganska nöjd med min ögonfärg.

Men det finns en del som har otroligt vackra ögon, så man reagerar! Det finns bland alla olika ögonfärger oavsett om de är bruna, blå eller gröna.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[mr_mac]
8

har bruna de känns väl ok!

Melissa V
14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har blå, med bruna fläckar i. Har inget att klaga på det

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

MichelleLindh
9

Jag tycker det är skitcoolt med olika ögonfärger, vet en som har blågröna ögon men ena ögat har en stor brun fläck i sig, skitsnyggt! 

Jag har ljusblå ögon bara, vill helst ha honungsbruna, har sånna linser och man ser helt annorlunda, har fått jättemycket komplimanger. 

Min mamma har ljusgrå ögon med skarp gul ring i båda ögonen. Ser rätt coolt ut, min lillebror har det också fast med blått istället för grått, jag har inte så, om man kollar nära är det bara liiite ljusgult längst in.

/ Michelle 

Scorpio97
8

Jag har mörkt bruna. Ibland är dom i princip svarta. Verkar bero lite på mitt humör, dom blir exempelvis helt svarta när jag blir sur eller svartsjuk… (; När jag är "neutral" så blir dom istället rätt ljusa. 

Jag är väldigt nöjd med min ögonfärg. Jag tycker bruna och gråa ögon är finast, rent allmänt. Sen har vissa väldigt speciella ögon, oavsett färg (:

//Jessie

Halcyon
8

Jag har väldigt ljusbruna, typ honungsbruna. Helt ok nöjd :)

we're always chasing that paradise

OlgaMaria
6

Jag har gröna och är nöjd med det. Alla ögonfärger är fina men bruna tycker jag nog mest om.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JoJo!
11

Jag har blå ögon Tycker de är fina och har fått en del komplimanger Det enda tråkiga är att jag har synfel och har glasögon, vilket döljer ögonen en del

Unibrow
7

Har mossgröna med en liten brun ring i mitten. Dom var kolsvarta när jag var barn, men ju äldre jag blev desto ljusare blev dom.

[Thiah]
4

Blågrå här. Helt nöjd :)

[rumelle]
4

Blågrå med gult i, vilket gör att de ser ljusgröna ut. Helt ok färg men visst hade jag gärna haft bruna om jag fått välja.

Gur4m1
5

Blågrå med gult i här med :) Så de ser plain gråblå ut närjag är blond och de ser mer gröna ut när jag har varma toner i håret, eller mörkt hår. I bra motljus så blir mina ögon grönblå med en mörk ring runt iris. Fått många uppskattande kommentarer för mina ögon under årens lopp och för mig är ögon en viktig grej i attraktionen. En man med vackra ögon och en blick kan göra hela mannen. Älskar att drunkna i min pojkväns hasselnötsbruna ögon, speciellt i ett ljus så det gröna kommer fram vackert mot det mörkare, bruna och guldstänk.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Spade
4

Gröna med brunt runt pupillen här :3

mimåne
4

Jag har gröna :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

DiamondIce
5

Har gröna ögon med en smal grågrön ring runt och guldgult närmst pupillen… Jag gillar dem, men folk brukar tycka de ser lite creepy ut ^^'' Från att vara gråblå när jag var liten så har de blivit grönare och grönare med åren, det gula dök upp först i mellanstadiet/början av högstadiet

[Rhodugune]
14

Jag har vad som på engelska kallas hazel eyes, brun/gröna ögon.

Karmatarerskanise
4

grönblå

Intehärutandär
9

Jag har ljust havsgröna med en mörkgrön ring runt. Är väldigt nöjd med dem och får ofta komplimanger. Gillar barnets mandelformade mörkbruna ögon.

skotty
7

Jag har som #15 "hazel eyes" (grönbruna) och jag är nöjd. Tyvärr skelar jag dock..😕

[Tuulikki]
11

Grön. :) Är en hel del gult i men är svårt att få rättvist på bild. Tycker de är lite läskiga, hade gärna haft bruna.

KitoBonito
11

Alla ögonfärger är så fina och tycker det är coolt att det kan vara så olika. :) Här är en gammal bild jag tog för några år sedan som visar mitt vänstra öga.

Blanksteg
3

Har också hazel eyes. Brungröna.

fladdy
2

Jag har gröna ögon,hade dock velat ha bruna:(

aaaaaaaaaaaangelina

[Smári-Alva]
3

Jah har blåa

[Friton]
3

Jag har gröna ögon trivs med det men hade inte varit helt fel att ha blåa heller :)

Ria74
3

Jag har grågröna, hade gärna haft riktigt blå ögon istället.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[rosetten]
3

Har blåa och tycker dom är fina.

Tycker det är snyggt med grå-blå ögon också.

[neptunens]
3

Gröna.

emeliiiiieee
3

Jag har blå/grå ögon. Är oftast nöjd men hade hellre velat ha bruna ögon :)

[tk1971]
4

Blågrå. Det är inget problem, vad som däremot är ett stort problem är att jag är översynt på ena ögat och närsynt på andra. Det blir svårt att få till passande glasögon utan att det blir konstigt när synbilderna kombineras i hjärnan.

Karmatarerskanise
6

Grönblå. eller blågrön?

silverhuldra
3

Blå och ja jag trivs med dom :-)

Mvh. Silverhuldra

JustMySelf
4

Ganska ljust blå. Tycker det är ganska fint och jag gillar att jag har en tydlig svart ring runt det blå, men hade gärna haft lite starkare blå färg om jag fått välja.

[Mintassen]
3

Jag har blå fint tycker jag på mej

Lyan
7

Jag har blåa. Lite tråkiga tycker jag, hade gärna haft något mer spännande. Pojkvännen har också blåa ögon men han har stjärnmönster i sina, tänk Fizzy i My little pony. Flera i hans familj har samma mönster i ögonen.

Sweety
6

De som snabbt tittar på mina ögon skulle säga att de är bruna men tittar man noga i ljuset är de bruna, gröna och lite gula. Har fått höra att de ser ut som bärnsten ett antal gånger, vilket är kul! 😊

Tycker att ögon över huvud taget är väldigt vackra, alla ögon ser så olika ut! 🙂

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

cattisa
7

#35 Sweety. Håller med dig om att ögon är vackra och att de är så olika. De har nästan alltid flera färger när man tittar noga, och olika mönster.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

juliahhl
4

Bruna. När jag t.ex. gråter lyser det igenom grönt, typ ^^ Är nöjd med färgen!

Marvel-lous
5

Jag har blåa men önskade jag hade gröna istället.

Love-
5

Jag har först mörk gröna sen blir dom blågröna längre i, men skulle vilja ha helt blåa istället eller helt bruna :) kan inte bestämma mig

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Love-
2

har samma ögonfärg som #17  ser jag nu :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

[Glitterregn]
1

Jag har mörkbruna ögon, i mulet väder är dom nästan svarta. Jag har fått många komplimanger om dom är fina ihop med mitt blonda hår men jag vet inte riktigt om jag håller med.

Jetaime
1

Gul-grön-grå-typ?

Jetaime
1

Är väl nöjd eller så. Går inte direkt runt och tänker att jag önskar att jag hade någon annan ögonfärg eller så.

Lakeside
1

Jag varken nöjd eller missnöjd. Dom har ju den färg dom har, känns lite onödigt att gå runt och vara missnöjd över något som inte går att ändra :). Alla ögon är unika och vackra på sitt sätt.

[Devya]
1

Jag har ibland blåa och ibland gröna ögon. Det tycks variera. Jag är åtminstone nöjd med min ögonfärg. :)

akittehmonster
1

Har blå/grön/grå/blå och gula!! :D Älskar dom!

dermot
2

Jag har blå och jag gillar dem :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Yen-Chan
4

Allas ögon påminner om vackra stenar! 😃

Sajtvärd SydKorea Ifokus

[melowi]
2

Har blåa ögon, dock är inte bilden riktigt rättvis men ja. Mörkblå egentligen 🤪

[dynamitella]
1

Jag har blå ögon som skiftar i grått. Jag är nöjd med färgen men skelar lite.