Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1932 ggr
mollyt
0

Tips på Brun Utan Sol?

Jag är kanske inte den enda som känner att benen är lite extra bleka såhär efter en lång vinter. Jag skulle vilja ha era bästa tips på en bra brun utan sol (gärna en sådan som ger stegvis färg och inte pang med det samma). 

Jag är väldigt oerfaren när det kommer till brun utan sol, så jag vill ha bra tips på vad ni använder som inte är för krångligt och inte blir så randigt eller ger en sådan orange färg.

Jag vet att det är bra att skrubba huden innan, har ni några andra tips för att lyckas bra?

Vad är bäst; krämer, spray eller servetter? Jag vill inte sola solarium eller gå på sol-dusch. Utan jag vill kunna få en lite mer "levande" nyans på huden här hemma, nu ser huden lite genomskinligt lik-blek-död ut.

citytjejen
1

Min favorit-brun-utan-sol är från Decleor och funkar jättebra både i ansiktet och på hela kroppen! Jag brukar använda peeling eller skrubbvantar i duschen innan jag smörjer in mig, då brukar det bli jämnast resultat. Om man smörjer noggrant med lite creme i taget så brukar resultatet bli snyggt, och med denna så blir färgen naturlig. 

Men eftersom denna är lite dyrare så brukar jag köra budgetalternativ på benen (där går det ju åt en del creme 🙂) och då använder jag en brun-utan-sol från apoteket, tuben är brun vill jag minnas och ger också fin jämn färg!

Servetter har jag aldrig testat. Är lite nyfiken på spray men undrar om resultatet verkligen blir jämnt… 🤔

/Christina

sisela
0

Jag brukar ha sun-spa tan-in-a-can. Är själv grymt dålig på att spraya jämnt men brukar jämna ut det med handen och då blir det fint.

mollyt
0

#1 är det denna du menar, Decléor Self-Tanning Milk http://www.kicks.se/decleor-b46-tcbt/brun-utan-sol-c239/self-tanning-milk-natural-glow-face-body-p33434 eller är det den som heter Decléor Aroma Sunjag såg att den fått någon "bäst i test" http://www.bäst-i-test.se/Brun-utan-sol

Jag har inte vågat testa spray heller - känns som om det är lätt att spraya samma område mer än en gång på vissa ställen då.

Jag har nog testat den från apoteket tror jag, känner igen beskrivningen på flaskan.

#2 Sprayar du först och sedan "smörjer" med handen efteråt eller sprayar du i handen för att sen smörja in?

citytjejen
1

#3 Precis, den är det! Bäst i test också, det var som sjutton 🙂

/Christina

ellinorrasmusson
2

jag har använt Dove Summerglow, jag tycker att den är bra :-)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Ellenor123
1

Använder också Dove Summerglow, jättebra och bra pris.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[Lilyz]
1

Jag tycker också Doves är bra, finns en ljusare variant och en mörkare och de byggs på gradvis. 🙂

sisela
1

#3 jag sprayar på kroppen och så drar jag lätt med handen över de ställen där det blivit lite för koncentrerat. Skulle inte kalla det "smörja in" mer jämna ut.