Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 3842 ggr
Anonym
0

Luft i slidan innan mens

Jag vet precis när jag ska ha mens eftersom någon dag innan mensen så kan jag inte ens sova hur jag vill utan att det kommer in luft i slidan. Det är så himla obehagligt och jag blir så orolig - är det för att jag är slapp därnere eller vad? Varför alltid just vid mensen? Det är inte så annars men börjar oroa mig att jag är slapp eftersom jag läst stt bara kvinnor som fått barn kan få så, och jag har inga barn. Tack på förhand!

youandyou
2

Jag är inte slapp. Oh jag kan få in luft när jag vill och kan ta ut de själv.Som en fiffi fis typ.

youandyou
0

Och jag har heller inga barn

Lexie82
1

Först och främst är det inte bara när man varit gravid som det kan bli så. För det andra så hörde jag en killkompis säga en gång att han föredrag att vara med tjejer som fött barn, för de var ofta tightare, så det är också en myt. =)

[Glitterregn]
0

#0 Jag vet inte varför du får så. För känns det som att slidan "slappnar av" eller öppnar sig mer dagen innan och under mens. #1 Så kan jag också göra. Fast ag kan bara "dra in" luft när jag ligger på rygg och sen åker det ut när jag ställer mig upp ;)

Anonym
0

#3 Det är nog faktiskt ingen myt. :) Det beror på om man sen arbetar på att göra sig tajtare igen eller inte efter att man har fått barn.

Jag vet åtminston av en kille som berättade om en tjej han hade varit med, som hade fått 5 barn. Han jämförde det med en stor ladugårdsdörr.

Lexie82
1

#5 Fast såvida han inte hade haft sex med henne även innan de barnen så vet ju varken han eller du om det berodde på barnafödslar eller inte.

Själv gjorde jag kejsarsnitt, så kan inte uttala mig, men en snabb google-sökning säger mig att de flesta faktiskt upplever att de blivit tightare och fått mer känsel efter att ha fött barn. Inte direkt, kanske, för kroppen måste ju få lite tid att "gå tillbaks".

alejandra14
0

vad menar du med luft?

Aleya
1

Luft är något man kan få in vid sex, då genererar det i en sk. Musprutt. Det du beskriver är nog snarare att livmodern börjar slappna av innan mens, det kommer mer flytningar. Och därför så tänker du att det är luft.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen