Sen mens eller missfall?
Den senaste tiden har jag haft olika symptom på graviditet. Jag hade morgonillamående flera gånger, ont och ömhet i brösten, humörsvängningar, behövde kissa mer än vanligt och min mens blev försenad(den brukar aldrig bli det). När mensen väl kom så kom det mer blod än vanligt vilket jag tyckte var jätteskumt. För säkerhets skull for jag till ungdomsmottagningen(jag är 18 år)och lämnade ett graviditetstest och de sa att det var negativt.
Kan det ha varit så att jag var gravid, men det blev ett missfall? Jag har aldrig haft de här symptomen förut så jag blev ganska orolig när de började komma.
Graviditetstest borde visat positivt om du gjorde det i samband med blödningen.
Jag tvivlar på att du var gravid. Man kan få sådana där symptom sådär annars också. Jag själv har råkat ut för liknande.
Tidiga missfall är väldigt vanliga så det kan absolut ha varit det. Och det var ju ändå så pass tidigt och då är det inte alltid graviditetstesten ens visar rätt, och i ditt fall så hade ju graviditeten isåfall avbrutis innan du testade dig så jag tror inte man kan gå så mycket på testet. Tidiga missfall är inte särskilt annorlunda mot en vanlig mens så det är vanligt att man inte märker eller tänker på att det skulle kunna vara ett missfall.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
3 man kan visa positivt på grav test ett tag efter missfall. Att det var tidigt ska inte hindra det från att visa positivt.
#4 Nej. Men att testet visade negativt utesluter ju inte helt att det var ett missfall ändå?
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Nej, men det är mindre troligt.