Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: killsnack
Läst 13568 ggr
Anonym
2

Han tittar på andra kvinnor

Hur reagerar ni om er partner tittar på andra? Händer det? Är ni isåfall helt ok med att han/hon stirrar?

Min kille gör det ofta och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Han sa att han skulle börja göra det mera diskret men det har han tyvärr inte lyckats med. Det gör så ont i mig då jag upptäcker det. Är jag löjligt?

Mitt ex gjorde ALDRIG det så jag är inte van med det här och jag vet inte vad jag ska göra. Jag känner mig jobbig.

Karmatarerskanise
9

Att stirra är självklart inte ok om man är i ett monogamt förhållande. Inte när man är med sin partner i alla fall. Snacka om respektlöst.
Varför gör han det säger han?

Men att man tittar på någon annan är ganska svårt att undvika.

OlgaMaria
5

Du är INTE löjlig. Det är inte ett beteende du måste acceptera. Själv hade jag nog inte känt tillit över huvud taget till en sån kille.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[rumelle]
4

Min sambo kan uppskatta en vacker person precis som jag kan göra det, man eller kvinna, men jag känner honom tillräckligt väl för att veta att han älskar mig och inte går och "dreglar" efter andra. Annars hade jag nog tyckt att det var jobbigt då jag har väldigt dålig självkänsla. 

Om du inte är bekväm med det tycker jag att du ska prata med honom om det igen. Man kan ju inte undgå att se andra personer men det är inte svårt att låta bli att stirra så att andra märker det.

MsSofieG
2

Vilken jobbig sits :/ Nu har jag tur som har en sambo som inte tittar eller om han gör det är super smidig med det. 

Men mitt ex tittade väldigt mycket och sa det som att jag skulle vänja mig för det var en del av honom att få fantisera osv. Kan ju säga att det inte höll.

Anonym
0

#1 Han säger att han inte kan göra något åt det. Om han ser en vacker tjej så kollar han. Han sa också idag att jag har förstört det för honom. Jag fick nämligen nyligen träffa hans vän och nu då han och hans vän var på stan så hade han sagt till sin vän att kolla in en tjej och han hade svarat med: Du ska vara tyst, du har redan en vacker tjej.

#2 Men hur ska han kunna sluta om det mer eller mindre sker automatiskt?

#3 Märker du då han tittar på andra tjejer då?

Jag vill bara veta hur man klarar av att acceptera det utan att det skär i hjärtat.

[rumelle]
4

#5 Ja, han tittar liksom inte på en tjej för att han tycker att "åh vad hon var het" utan snarare om någon har häftig stil med t.ex. kläder eller hår. Då puffar han alltid till mig så att vi kan titta tillsammans. Men så har vi också varit tillsammans i tio år, är trygga med varandra och vet var vi har varandra. I början var jag konstant rädd att han skulle lämna mig för någon snyggare för jag hade så extremt dålig självkänsla.

Karmatarerskanise
21

5 Han låter som en bedrövlig människa om han skyller på dig för att hans vän säger åt honom att han redan har en vacker kvinna!!

Portie
8

Visst att ens pojkvän kan kolla lite snabbt ibland, det har man ju märkt, men det är inget jag stör mig på. Jag vet ju att det är mig min pojkvän vill vara med. Jag kan kolla lite snabbt om jag ser någon som jag tycker är snygg gå förbi eller liknande. Men aldrig att jag skulle stirra eller liknande, det är bara respektlöst. 

Hade ett ex som stirrade på andra tjejer så att man tydligt såg, sa till honom om det nästan varje gång det hände men ja han skyllde på mig och sa att jag bara var svartsjuk och jobbig. Han kunde tom ragga upp en tjej mitt framför mina ögon och konfronterade jag om det, ja då var det mitt fel det med. Gjorde jag däremot samma sak (raggade dock aldrig upp någon) så blev han inte glad på mig. Det var en väldigt stor anledning till att jag gjorde slut, jag kunde inte lita på honom överhuvudtaget.

[Thiah]
2

Har en sambo som precis som #3 kan uppskatta vackra kvinnor (och män) men aldrig på det där sättet.  Skulle bli väldigt ledsen på honom om han höll på sådär!

OlgaMaria
8

#5 Men varför ska du acceptera det?

Och det är egentligen inte upp till dig att fundera på hur han ska sluta med det. Det du ska fundera på är om det är ok för dig eller inte. Du kan inte förändra honom, det måste han göra själv. Att han säger att han inte kan göra något åt det säger bara att han har en rutten inställning och inte värderar en kärleksrelation mellan två människor särskilt högt.

Från det du berättar tycker jag det ringer stora varningsklockor. Jag hade inte velat vara tillsammans med en sån kille.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
7

Stirra är inte OK för mig, men slänga blickar tror jag alla gör, medvetet eller omedveten.

Bara för att man har partner tycker man inte alla andra av motsatta könet (eller samma då) är fula helt plötsligt. Men som sagt, stirra tycker jag absolut inte acceptabelt. 

Vet att min partner älskar mig, och jag älskar honom.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pyromanen
5

Min man får titta så mycket han vill. Om det blir mycket kan jag tänka han skämmer ut sig, men det ser jsg som hans problem.

Denna kommentar har tagits bort.
[SophD]
2

Min pojkvän gör samma sak, men säger alltid till honom när jag märker att han glor på en annan tjej. Så klart man ska kolla på folk, men inte glo. Och man kan ju göra det diskret… Så du är inte löjlig! Jag är likadan

Melissa V
7

Jag tittar, han tittar, inga konstigheter med det. 
Finns väldigt mycket vackra och snygga personer där ute men det är mig han är med, och jag är med honom, inte dom vi/han tittar på, inte dom han myser med framför en film, inte dom han går på dejter med. 
Inga problem med vare sig tittande, gå på strippklubb eller om han kollar p-film. De är ändå mig han avgudar, uppskattar och uppvaktar

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Gur4m1
6

haha…min kille  brukar reagera på att JAG tittar på folk. Jag gör det av reflex. Kan vara allt från en fin näsa till en färgglad scarf som fångar mitt intresse. JAg är en som stirrar, ohämmat, om jag ser en snyggperson. Försöker analysera VAD det är som jag finner som vackert/attraherande för ögat. Ibland är det en snygg kille, och det får min pojkvän "deal with". Precis som jag får "deal wth it" vid stranden under bikinisäsongen.

Jag brukar fråga
"gillar du det du ser?" 
då svarar han alltid "Jo….men det får man?"

Då brukar jag nicka  ^_^

Handlar inte om en person inte är pålitlig eller inte,handlar nog mer om att det är svårt att styra vissa saker.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Udoon]
8

Tycker att om ens partner har sagt att de blir sårade av att man kollar in andra, så får man respektera det. Samma sak med p-film och liknande, om man gör sin partner illa genom sitt beteende så är det inte ok. Tycker det verkar väldigt respektlöst.

Fridaaaa
4

#17 Dock kan man ju göra det omedvetet också, och man kan ju inte hindra ens partner från att snegla/snabbtitta anser jag. Att verkligen glo eller så, ja det hade jag absolut inte heller gillat dock.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Udoon]
1

#18 Ja det är klart, men det låter inte som det är frågan om lite snabbtittande i det här fallet om man läser #5, utan stirrbligande och inte alls diskret.

Anonym
3

Han och jag har åtminstone diskuterat om saken och det är nog bara jag som måste acceptera det. Han har dock sagt att han ska försöka undvika att stirra.

Jag tror dock det börjar kännas lite lättare för mig nu. Jag börjar sakta men säkert acceptera det.

Love-
4

Jag tycker inte det är OK att stirra på andra och kan man hålla det för sig själva

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

[Rhodugune]
4

#20 Vad skönt att höra att det börjar kännas bättre. :)

Det är så lätt att hamna i jämnföradesfällan, att känna att det måste vara nåt fel på mig som gör att min partner gillar att titta på andra eller dras till andra trots  att man är tillsammans.

Men det har egentligen inget med varandra att göra, det är klart man kan finna fler personer än en attraktiva, oavsätt om man är tillsammans med någon eller inte.

Långt viktigare är det för mig att man i förhållandet väljer att lita på varandra och inte låter sina osäkerheter begränsa och bestämma vad som är ok i ett förhållande, det blir så lätt osunt då.

För var går gränsen?
Att inte titta på andra?
Inte prata?
Inte få lära känna nya människor?
Att inte få behålla sina gamla kompisar av motsatt kön?
Vad händer om man är bisexuell?
Får man ha kompisar alls då?

Nog för att man är tillsammans, men man äger inte varandra, har ingen rätt över den andras känslor och vad den finner attraktivt och dras till, att begränsa sin partners fantasier.

Det är inte begränsningarna som får en att hålla sig till sin partner, det är kärlek.

Att släppa någon fri och veta att den stannar för att den vill, för att det inte finns någon annanstans den vill vara, det är kärlek för mig. :)

Jag vet att min kille dras till andra, fantiserar om andra, tittar på andra, för han berättar det för mig, för att det är ingen stor grej, för att jag skulle tycka det skulle kännas fel om det var något fult som han måste dölja, när det är en helt naturligt och det kääns mycket tryggare när vi kan dela sådana tankar och prata om dem.

Jag väljer min kille varje dag, det är honom jag vill vara med, vad framtiden bär med sig vet ingen, men vi kommer alltid vara öppna och ärliga med vad vi känner för varandra och kommer det en dag då det inte känns rätt längre så kommer vi prata om det och ta hand om varandra i det och det är kärlek för mig också.

Eine
0

Han gillar kvinnor! Det är väl inget konstigt om han tittar. Det är bara positivt🙂Och det är ju dig han är tillsammans med.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora