Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 1247 ggr
Anonym
0

Är jag asexuell?

Har länge gått och klurat på om jag är asexuell eller inte eftersom jag inte känner något alls behov utav samlag och jag går heller inte igång när jag väl är på gång att ha samlag. Är jag asexuell? Jag vill verkligen inte vara det. Får ångest när jag inser att jag kanske är det, för jag vill kunna bli sexuellt attraherad av en kille och bli kåt. Folk beskriver det så underbart. Vad ska jag göra? Jag brukar onanera, så sexlusten är ju inte helt utesluten. När det däremot kommer till kritan med en kille så går jag inte riktigt igång på det. Tips på hur jag ska göra?

Sjöstjärna
5

Prova vara med en tjej istället kanske?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Cahira
4

Kan mycket väl vara asexuell, men kan lika gärna vara en trygghetsgrej. Är ju så otroligt intim grej att det krävs en viss nivå tillit för att våga släppa taget.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[herdehund]
0

#1 Har tänkt på det också men jag är ganska säker på att jag är hetero. 

#2 Mycket möjligt att det är så… När vet man att man är redo med en person då? Jag är rätt så tillbakadragen när det gäller det här också och tar gärna inte för mig. Kan det spela in det också?

kigon
2

http://www.asexuality.org/home/general.html

Här finns frågor och svar på mycket av det du skrev ner, tycker absolut det är en möjlighet! Det bästa att göra är då att läsa, läsa och läsa lite till om asexualitet (sidan jag länkade till har väldigt mycket bra info!). När man är påläst om allting samt läst mycket av andras erfarenheter så är det lättare att själv inse om man är det eller inte.

Ingen här känner ju dig så den enda som kan svara om du är det eller inte är du själv 🙂 

Denna sidan är just för asexuella människor som är bekväma i sin sexualitet och inte strävar efter att "bota" det, så du bör nog istället kontakta t.ex. läkare för att se om det finns ett sätt att hjälpa din situation…!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.