Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 20969 ggr
Vintersnö
34

Obekvämt med BH!

Hallå på er alla,Glad

Jag vill gärna veta om jag är den enda som tycker att det är fruktansvärt obekvämt att bära bh? Spelar ingen roll vilken storlek eller vilken modell jag prövar, det är alltid mer eller mindre obekvämt och irriterar mig dagarna i ända. Med min syster är det dock tvärtom, hon tycker att det känns konstigt att gå utan bh och sover till och med i den. Är det något fel på mig, eller finns det andra som upplever det samma som jag?

Tyvärr upplever jag att det finns en stor press från samhället att man måste använda bh, och jag är väl inte mogen nog för att bara strunta i det. Men jag kan inte låta bli att undra varför detta i mina ögon helt absurda bh-tvång har uppstått? Jag förstår att bh är bra och funktionellt om man har så stor byst att man behöver stödet, eller om man ska ut och sporta och röra på sig. Men meningen med att man idag börjar använda det när man är så liten att man knappt har några bröst ens och sedan förväntas bära den varje dag.. Det förstår jag inte. Jag förstår inte funktionen i sådana fall, och har dessutom hört och läst att det hindrar bysten från att bygga upp ett eget stöd så att man lättare får hängbröst, samt att det stoppar upp lymfsystemet så att gifter ansamlas just där och kan bidra till bröstcancer. Så varför denna bh-hets?

Någon som håller med mig därute eller är det bara jag som överreagerar?Obestämd

Cochon
0

Jag håller med dig, speciellt det med att unga börjar använda bh innan dem ens har fått några bröst. Tycker att bh-grajen har gått lite överstyr, dock tycker jag själv att det är väldigt jobbigt att gå runt utan bh och har alltid bh på mig (förutom när jag sover).

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[silkesnosen]
26

Tja kläder sitter snyggare med BH och mina behöver ju ett lyft. Sedan tycker ju jag att det är lite obehagligt att titta på ngn annans bröstvårtor, om de syns genon tyget,känns privat och jag gllar inte att visa upp mina heller, men men

Sedan märker jag inget av min BH ute bland folk, men hemma kastar jag av den direkt, precis som jeans och annat åtsittande.

[Tilde]
19

Jag går alltid utan bh under kvällen här hemma (och sover utan, såklart), tycker det är så skönt att ta av bh:n efter dagen. Dock tycker jag att det är sjukt obekvämt när man är ute och går och håller på utan bh och brösten guppar och har sig - usch! Rynkar på näsan

Fridaaaa
2

Jag måste ha BH, även hemma.Jätteobehagligt utan, och jag har ändå "normalstora" bröst eller vad man ska säga. Men jag kan inte sova med det, så obehagligt, sedan måste ju även brösten få "luftas" hehe :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mikkan01
4

Tycker också att det är väääldigt obekvämt, trots att jag hittat några som sitter skönt så sitter dom inte SKÖNT. Världens frihet att ta av sig bhn direkt man går innanför dörren…samt gå ute i en löst sittande tröja utan bh. Oskyldig

Skulle dock inte få för mig att gå en väldigt lång promenad eller så utan bhn då det gör ont i brösten efter ett tag. Korta går bra =)

~mikkan

SofiaWe
3

Jag hatar verkligen att jag måste ha bh, har rätt stora bröst och kan inte heller gå utan, men det är så jävla oskönt… >_< önskar jag hade pyttesmå så hade jag gått utan bh jämt… x)

pyromanen
6

Intressant!  Min mammas generation gjorde ju uppror mot BHn på 70-talet och gick utan (och topplös på stranden). Tänk att det blivit så igen att man känner en press !?

Själv behöver jag BH för att kunna röra mig fritt och tycker om den för att den hjälper mig Skrattande.

Om du har rätt storlek ska den inte kännas!?  Har du någnsin tagit hjälp i en riktig bh-affär med att hitta rätt?

Annars om du egnetligen inte behöver nån, då tycker jag du ska låta bli :-)

Afturelding
2

Jag bär bara BH om jag ska ut, för att jag tycker att obehaget av att vara utan ute är större än att faktiskt bära en. Men absolut, jag skulle aldrig sätta på mig en på morgonen om jag vet att jag bara ska vara hemma och plugga. Vilket är i princip varje dag, som det blir när man läser på distans ;)

Jag har ganska liten byst, så jag behöver ju inte ha den heller om jag inte ska hoppa hopprep eller något.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[WickedAlly]
2

Jag kan inte gå utan, det är mycket sällan jag ens går utan hemma. Har halvstora bröst och tycker att det är väldigt obekvämt utan. Med bh så hålls de på plats och är inte ivägen lika mycket. Sover utan gör jag dock alltid :)

Man kan ju ha sportbh eller en bygellös bh om man vill ha något men ändå vill slippa en "riktig" bh. Sportbh är skönt att ha, känns inte att man har på sig något alls då :)

[Annica.78]
2

Jag känner mig naken utan bh, så det är ett måste för mig att ha på mig. Sover med den gör jag inte. Men tycker det är så skönt när man tar av den efter en lång dag.

[Qimsid]
3

Har BH så lite som möjligt, men ibland känner jag mig obekväm utan. Behöver egentligen inget lyft, men känns bekvämare o ha när man är ute och jag känner sig lite "finare" och "kvinnligare"… därav blir det confidence boost. Annars kanske jag har BH 2/7 dagar i veckan. Aldrig på natten. Knappt på kvällarna.

JossanH
3

Mitt bästa tips som jag kört mycket på är ett tajt linne som bh och sedan en t-shirt över. Hur bra som helst! Jag är ganska lång i överkroppen så har gärna ett långt linne som går ner lite längre under t-shirten. Väldigt många som blev förvånade när man berättade att man inte körde med bh så det funkar bra om man inte vill att alla ska se att man går utan och att linnet håller brösten på plats oavsett om man går eller springer. Körde med linne i stort sett jämt ett tag för att jag tyckte det var så skönt och nu kör jag bara sport bh då jag ammar. Får se hur det blir sedan när jag slutat amma för kroppen ser inte riktigt likadan ut längre ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Namiko
1

Jag avskyr också bh numera även om jag faktiskt var en av dom som sov i det tidigare. När jag just slutat med bh hade jag alltid ett tajt linne för att hålla inne brösten lite men jag bryr mig inte alls längre. Det är vissa tröjor som inte sitter bra utan men det har istället blivit att jag inte använder tröjorna för att slippa ha bh på mig.

Använder sport-bh på sommaren, men enbart för att kunna ta av mig tröjan när jag jobbar om det är varmt ute. Dom är inte överdrivet bekväma heller men bättre än vanlig bh.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Zvintos
2

Jag tycker inte BH är särskilt obekvämt alls så länge den har rätt passform. Skulle ha svårt att gå utan, även om jag har väldigt små, för det blir så satans kallt annars tycker jag. Tungan ute Eller ja, bortsett från sommaren då.

Tina-A
0

Åh, jag tycker det är jätteskönt med bh oftast - jag har nästan bara sköna (men en och annan oskön med dock). Har på mig bh jämt, sover till och med i dom! Jag känner inte av dom alls, det är bara skönt och bekvämt och inte bröst i vägen :-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

juliius
0

Hej! Bh eller ej handlar mer om mode och vana, enligt min erfarenhet som lite äldre man. Har du vant dig ha bh, så blir det obekvämt gå utan och tvärtom!

I början på 80-t skulle brösten se naturliga ut och för dom som behövde bh så fick den inte synas. Spännande dom gånger flickvännen tog på bh för att vara "fin". Till vardags gick hon utan, i skola och sommarjobb som servitris. Bh var obekvämt och hon var över 25 när bh blev mode och mitt tjat fick henne tidigt ha bh dagligen. Bygel-bh hade kommit, men ingen vaddering som nu. Hennes fortfarande bh-lösa väninnor reagerade på hennes lyfta look och undrade varför , men vet andra killar också gillade! Då var det mest tonårstjejer som hade bh. Därför tror jag det handlar om vad du är van vid från början. Kanske stämmer det också att bh tidigt gör brösten lösa och därför obekvämt gå utan?

Sen push-up kom för 20 år sen får inga bröst längre va fria. Kanske dax för bh-löst mode igen!?

[silkesnosen]
1

Visst kan vana spela roll, men att vara aktiv utan är fruktansvärt obehagligt och emellanåt smärtsamt. Jag tvivlar på att sextiotalets bh-lösa mode var bra för alla. Det stora flertalet hade ju ändå bh, men en mer osynlig variant. Jag tror definitivt inte att bysten skulle bli lösare ? För att man använder BH. Brösten består ju av fett, bröstkörtlar. Det finns liksom inga muskler. Däremot tror jag att BH kan förhindra att huden tänjs ut.

Fridaaaa
1

#16 Jag tror inte att det har med mode att göra. BH följer inget mode om man har det eller ej, utan det är mer utseendet på dem som kan ändras lite, med mönster osv ;)

Haha jag följer inga moden och kommer aldrig gå på t.ex stan utan BH, aldrig :P

Afturelding
3

#17 Tror vederbörande menade muskulaturen som sitter under själva bröstet :)

Under tonåren var jag helt invan med bh. Jag använde den varje dag från det att jag var 12, tror jag. Men sen jag började vara hemma mer så har det liksom vänt.

Och bh är i väldig hög grad en modegrej! Eller har varit, i alla fall. Under 1900-talet gick vi från s-formade korsetter till att binda brösten på 20-talet, till att ha bullet bras på 50-talet. Och den senare hälften förespråkade bh-löst, i och med kvinnornas andra frihetsrörelse i och med att p-piller kom, osv.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[WickedAlly]
1

#18 Fast nästan allting gör ju det, sen att det finns folk som inte följer modet är ju en annan sak.

Om Gucci och andra stora modehus (eller som #19 skriver: en ny våg av kvinnofrigörelse till exempel) skulle starta en trend där det coolaste man kan göra är att gå utan bh så kan jag sätta mitt huvud på att flerparten av alla dessa så kallade fashionistas och även många andra skulle kasta bh:n direkt.

Tina-A
0

Jag tror inte heller att brösten skulle bli lösare utan bh. Jag tror snarare att man motverkar dragningskraften eftersom brösten inte hänger fritt, det vill säga tänjs inte ut lika mycket och påverkar av dragningskraften om du inte låter de hänga, alltså har dom i bh. Blev det rörigt? :-) om jag tittar på de omkring mig har nästan alla som använder bh mycket betydligt fastare bröst än de som går utan ofta, även om det såklart finns undantag. I min bekantskapskrets och släkt ser det iaf ut så.

Vintersnö
2

Måste erkänna att det är ganska skönt att veta att det inte bara är jag som drar av mig bh:n med en suck av lättnad så fort jag kommer hem innanför dörren efter dagen. Då är jag inte felskapt i alla fall, eller åtminstone inte mer än många andra, hahaFlört

#21 Faktum är att när man är ung och brösten börjar växa tvingas de bygga upp ett eget stöd och en fasthet i huden om man inte ger dem hjälp att hålla sig uppe. Använder man däremot bh från tidig ålder så "vänjer" sig brösten vid att de ständigt får hjälp att hålla sig uppe, de blir bekväma och lata av sig helt enkelt och om man senare i livet minskar användandet av bh eller slutar helt ramlar de lättare ned och blir hängiga, eftersom de inte fått samma chans att "lära sig stå på egna ben". Haha, detta låter väldigt roligt märker jag, hoppas i alla fall ni förstår vad jag menar. Flört Forskarna som kommit fram till detta rekommenderar hur som helst att man börjar använda bh först i 20-årsåldern, då brösten har fått chansen att bygga upp detta naturliga stöd. Sedan om man får hängbröst eller inte har nog mycket med generna och andra faktorer att göra också, men detta spelar tydligen också roll.

Fridaaaa
1

#22 Jag har haft BH sedan ganska tidig ålder, eller ja från 13-14 års ålder, och mina bröst är inte slappa, inte mer än vad bröst brukar vara :)
Jag tror inte på den teorin ^^,

[silkesnosen]
1

Det där tror jag inte alls på. Dessutom skulle det innebära att kvinnor inte kan idrotta, för att det guppar och smärtar. Jag antar att det är män som antar det här…

[WickedAlly]
1

#24 Om jag inte har en ordentlig sportbh på min när jag idrottar så gör det rätt ont. Beror väl på ens bröststorlek också mest troligt men helt osannolikt låter det inte, jag började använda bh när jag var tio eller elva redan.

[silkesnosen]
0

Jag har mkt små och jag började inte använda BH för att det var snyggt, utan för att min då, i de närmaste obefintliga bröst, gjorde att idrottande blev förfärligt. Jag var väl 14-15 någonting.

Tina-A
0

#22: Jag tror inte på den teorin.. Dels tycker jag det låter märkligt att bröst som bara är fett skulle fungera annorlunda än allt annat fett på kroppen och dels är alla omkring mig är levande bevis på den fullkomliga motsatsen. Det finns säkert flera teorier om det där, jag tror på teorin om att dragningskraften ner mot jorden är verksam och drar allt och alla kroppsdelar ner mot jorden - inklusive brösten! :)

[NinaCrown]
1

Det är väldigt skillda meningar om vad bh gör och inte gör med bysten. Vissa säger att musklerna inte får motstånd och därmed inte utvecklas = hängbröst. Andra säger att brösten oftast är för tunga för att hålla upp sig själva = hängbröst.

Själv har jag bh när jag går ut, har gäster eller måste göra något fysiskt (i fysiskt ingår saker som tex träning, städning och gå ut med soppor), men så fort jag är klar och är ensam och bara har lat kväll kvar på schemat så knäpper jag upp den eller tar av den. Dock har jag snäppet över medelstora bröst, så de blir ganska tunga och då vill jag inte att de ska hoppa eller fladdra. Sådant gör ju ont O.O

juliius
5

Kul jag fick respons på mitt inlägg #16!

Visst är bh ett modeplagg! I början på 80-t skulle brösten se naturliga ut och enklast sättet inte ha bh. Hörde aldrig det var obekvämt och fler än min flickvän tom joggade utan bh! Ingen brydde sig om det guppade och ingen nipelskräck som idag. Om någon hade bh fick den inte synas, för det skulle ändå se naturligt ut.  Som en supertunn onesize bh, flickvännen ibland använde (har sett såna finns igen, från Sloggi!). När det senare på 80-t började bli mode med lyfta bröst och bygel-bh´n kom, så tog det flera år innan det slog igenom. Tjejerna som var vana gå utan bh tyckte det var obekvämt börja med bh. Som idag, fast tvärtom!

Sen det där om hängbröst. I Frankrike fick ett gäng kvinnor i 20-års åldern gå utan bh ett år. I början obekvämt, men sen tyckte dom flesta det var skönt och brösten blev fastare. Hittade den på Wikipedia, "braless"!

Tina-A
6

#29: Om brösten blir fastare eller inte finns det ju som sagt massor med olika forskning och olika reslutat om.

Och glöm inte att wikipedia inte alltid skrivs utav de som har koll på grejen utan vem som helst får skriva precis vad de vill på wikipedia. Inte en trygg källa alla gånger med andra ord :)

Jag säger dock inte att du har fel! Bara att jag själv står bakom en annan teori.

JossanH
6

#29 det spelar väl ingen roll om några brudar på 80talet tyckte det var okej att idrotta utan stöd för bysten om många här tycker att det gör ont? Då är det nödvändigt för många för att slippa obehag och smärta. Jag har ingen stor byst alls men tycker också att det kan göra riktigt ont om man skumpar runt för mycket utan något som helst stöd. Det är faktiskt så det känns för många :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Maria
5

BH är det värsta plagg jag vet.Skrikandes

Det är det första jag tar av mig när jag kommer hem från jobbet.

Jag har bara BH på jobbet eller om jag ska göra något speciellt. Aldrig annars.

Jag har BH enbart av respekt för andraFlört

/Maria

probiotica
0

Alla får göra som de vill tycker jag=) Ja har en kompis som hata bh och vill ha sport bh istället=)

Jag kan hålla med om att det kan kännas obehagliga och trånga. Jag testade att gå till en bh affär är det tog fram flera som knappt märktes. Jag får ont i brösten om jag inte har bh därför använder jag det. Men har du inte problem så släpp de lösa=) Herrejösses skit i samhället, bättre att vi formar samhället utifrån vad som är skönt eller hur=)

Go strong!

CelsiusT
1

Jag är sådan som gillar stödet. Jag har B-C-kupa och har haft BH sedan jag fyllde ut en A-kupa. Dock hade jag "topp" i början, då när det började bli bröst och toppade sig men ändå inte riktigt var en ordentlig A-kupa (då när det var så som folk idag kallar AA-kupa).

Jag känner mig obekväm, speciell bland folk, utan BH. Vill inte att folk ska se mig utan BH. Dock händer det ibland att jag går upp hemma och bara drar på mig en tjocktröja eller linne utan att ha någon BH. Ska jag ändå sitta i soffan behöver jag inte stödet. Men ska jag gå utanför med hunden eller till hästarna så vill jag ha BH på mig, gör ju ont annars.

Däremot kan jag ibland uppskatta att byta om till sport-BH när jag kommer hem, för att slippa dess band som kanar ner på billigare BHar om jag tex är ute med hunden eller hästen. Sova i BH har jag inget emot, normalt sett sover jag naken men har inget emot att ha den på även i sängen.

Däremot så gillar jag inte denna hets över att man måste ha BH. Speciellt inte med dessa små tjejer som ska ha BH utan att ens ha bröst. Jag började dock med BH i 6e klass (ungefär samtidigt som jag fick mens), det var när jag hade ett behov av det. Vet att flera andra i klassen då började med topp och började stoppa i bomull å sådär. Känns ju lite tokigt i mina ögon.

Jag tycker att det är snyggt med BH ch det gör att kläderna sitter snyggt, men det beror också på vad man har för kläder. Min mamma har sällan BH men hon klär sig därefter.

Om man inte har gigantiska bröst så finns det faktiskt linnen som formar brösten bra utan att vara obekväma och jag har flera kompisar som använder sådana istället för BH för att dom tycker det är för obekvämt med BH.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Anonym
1

Haha, vadå, BH är ju typ det bästa klädesplagg som finns! Jag som har B-kupa kan inte gå i trappa utan BH eller hålla mig över brösten så de inte guppar, haha.

[LemonLime_]
0

#10 håller helt med :3

Det är väl bara göra som man vill, om man känner att man behöver och vill ha en bh för det så är de bara att skaffa en ;P Om man inte känner något behov så ska man givetvis inte tvinga på sig något man inte gillar.

Candela
0

Jag måste ha bh, får liksom ont i brösten annars. Men jag har ganska tunga bröst, så de hänger rätt mycket. Framåt kvällen börjar det dock bli obekvämt, för jag brukar lägga på mig vätska under dagen så att BH:n sitter för tajt till sist. Brukar byta till sport-bh då.

Jag tycker, som någon annan skrev, att det känns lite olustigt att titta på någon som använder tröja utan bh under, så att bröstvårtorna syns igenom. Känns liksom för sensuellt.

[Tilde]
3

Åh, idag köpte jag en ny bh, helt annan storlek än jag hade innan (gick från 70C till 65E), det gjorde såååån skillnad! Nu är det helt ok att gå/springa i trappor och hoppa, innan kunde jag det inte alls! Skrattande Så rätt storlek hjälper verkligen!

CelsiusT
0

#38 Ja rätt storlek är A och O för att det ska vara till någon hjälp och vara bekvämt. Har man för stort i omfånget så bär du det ändå på axlarna och det gör det bara jobbigare än att vara utan. Rätt storlek i både omfång och kupa ska det vara ;P Finns många duktiga på området i butikerna som gladeligen hjälper till att hitta rätt storlek.

axilur
4

Åh, jag är SÅ glad att jag gått ner ca 10 kg i vikt, just för att jag knappt har någon byst kvar. Det betyder ju att jag slipper det där fanskapet och jag kan gå i trappor utan att det guppar och gör ont och har sig. SÅ underbart! Jag kör med tight linne nu, funkar utmärkt! :)

/Anneli

[KatjaH]
3

Det bästa med BHn är att ta av den efter en lång och jobbig dag! Tyst

Saga85
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är det närmsta jag kommer i "bh-väg" Oskyldig

Men för att vara seriös. Har ingen aning om min bh-storlek då jag inte använt bh på en sådär…10 år? Mina bröst har varit större (när jag var överviktig), men varken då eller nu har jag några problem med att gå bh-lös. Slutade helt enkelt med det när jag ansåg att det bara var obekvämt och i vägen.

Och det där med bröstvårtor…tja, har vissa linnen tröjor när man ser när vårtorna blir styva, men va fan…

[glitterglam]
1

Jag tycker det är skönt med BH, med rätt BH vill säga. Känns konstigt utan, den åker alltid på under morgonen och av under kvällen och natten.

[Tilde]
0

#43 Är precis som du! Ibland känns det konstigt och man "måste" ta bh:n på! Vet inte, jag tycker det ibland väger för mycket, eller vad man ska säga, så man vill ha lite stöd. Men på kvällen vill jag gå utan, när jag ligger och slappar i soffan :)

CelsiusT
6

Jag tycker det låter konstigt när jag läser i den här tråden. Så många som pratar om BH som ett måste, tvång eller obehag.

Eh.. alltså jag har BH när jag vill ha det, och när jag inte vill det så har jag det inte. Sedan att jag vill ha det när jag är ute bland folk är för att jag känner mig mer klädd och det är obekvämt att vara ute utan den. Men det är ungefär att jämföra med jeans i mina ögon. När jag går ut bland folk så har jag byxor på mig, jeans eller annat mer klätt plagg. När jag kommer hem så vill jag sällan ha jeans på mig utan då åker dom av. Liksom med byxor så gör man som man vill med BH. Det finns många olika alternativ (både för benen och för brösten) och man har det som passar en själv vid respektive situation. Vill man inte ha BH så räcker det i mina ögon att man, när man är ute bland folk, täcker över brösten med en icke genomskinlig linne/t-shirt/tröja (liksom; vill man inte ha byxor så räcker det att man täcker rumpan med något, tex en kjol/skorts osv).

Jag tycker ni ska sluta se BH som ett måste eller ett tvång. Se det som ett plagg att tillgå om man vill och känner att man är i behov av det.

Jessicahagstrom94
0

jag tycker det är oerhört irriterande att ha BH! men då har jag nog fel storlek också.. helt fel faktiskt, haha..

Toxics
0

Jag klarar mig fint utan BH. Men när jag går ut och så tar jag på mig en mest för tex på sommaren så vill jag ha tunna kläder utan att mina nippels syns xD.
Men jag klarar mig utan, Får jag välja av bekvämlighetsskäl så vet jag inte xD

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Tilde]
0

#46 Här är ett jättebra schema som visar vilken storlek man ska ha (på danska dock, men du förstår nog :P): http://www.lingeributikken.dk/shop/yndefuld-sort-vatteret-27600p.html - tryck på størrelses schema… och ursäkta att det är till en "sexy underwear"-sida, haha Tungan ute

Jessicahagstrom94
0

#48 åh tack! haha ja det ska nog gå bra att förstå det där :D

Ladydragon
0

#50 Tack 🙂

använder oerhört sällan BH det är bara obekvämt sen har jag inte heller några bröstvårtor som kan synas 😛

bellanova
0

#51 Har i princip aldrig BH utom sortbh vid gympa ibland

Mina bröstvårtor syns kanske men inget som jag bryr om  direkt

viktoria91
0

Jag tycker det är skönt med bh! Har lite större bröst och behöver stödet, särskilt när jag rider. Då är det först en vanlig bygelbh sedan sportbehå utanpå. ;)

Jessicahagstrom94
8

Själv tycker jag det ser konstigt ut med tjejer som har bröst och bröstvårtor som sticker ut ur tröjan……… har man jättesmå behöver man väl ingen, men seriöst, lite konstigt ser det ut när en tjej kommer och går utan bh och tuttarna guppar och bröstvårtorna sticker ut..🤔

flocken
0

Aldrig utan BH. Först skulle brösten hänga vid naveln. Njae inte riktigt ;) Jag är grymt bröstfixerad. Har alltid varit & kommer alltid vara. Brösten ska sitta uppe, gärna med en vadderad push-up. snygga underkläder gör så man känner sig sexig.

Vid nästa lån vi tar åker en del pengar i ett par nya större bröst. Redan bestämt. O nej, mannen är nöjd. Jag som vill ha större

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

bellanova
0

#54   Ja man får tycks vad man vill Tydligen tycker du o jag precis motsatt men vi kan väl lika glada för det

chemicalwarfare
0

Gå utan BH om du känner för det! Och om det känns obekvämt med bh men jobbigt utan, testa någon mjuk bh? Fick hem tre stycken idag som inte känns alls!

Jag har stor byst, 80G, men jag går utan bh hemma för det mesta, och till affären m.m. Men oftast ute har jag bh för att mina kläder sitter bättre och jag slipper få skavsår på bröstvårtorna… ehe

Med vänliga hälsningar My!

Kolla gärna in min instagram mysvensk där ni kan följa mig och min hund!

[Thiah]
0

Jag kan inte ha bygelbh pga ärr samt att jag tycker det är så obehagligt. Går i tunna bygellösa bh:ar och sportbhar. Så fort jag kommer hem så låter jag brösten vara fria. 

Nu när jag är gravid så behövs sport bharna lite mer än förut men jag kan ännu ha brösten fria - till min stora glädje. 😃

Fridaaaa
0

Jag måste ha BH känner jag,jätteobekvämt utan och då har jag ändå inte stora bröst 😛

Sjöstjärna
0

#0 Har du provat den här typen? Jag ahr inte provat själv men den ska tydligen vara väldigt bekväm.

http://www.tvshop.com/SE/products/202192/218772?gclid=COnIlKnnirsCFctb3godeUsAKg

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Scorpio97
0

Jag började med BH i sexan, trots att jag hade rätt stora redan i fyran-femman. Enligt tjejerna i klassen var jag sen med att börja med BH. Själv tyckte jag dom var jättelöjliga som började när dom inte hade några bröst över huvud taget. 

Sedan jag började så har jag alltid trivts i BH. Har det hela dagen, ibland på kvällarna tar jag av den om jag ska sitta vid datorn (sen sover jag utan). Har alltid bygel-BH, tycker sportbehåar och andra mjuka är jätteobekväma. Känns inte att man har den på sig, eller så sitter dom jättetajt. Sen får jag en del röda märken av mina BH:ar, men det är inget jag känner av eller störs av.

Finns ju vissa butiker som mäter och provar ut en BH som ska sitta perfekt, vissa figur-syr också. Blir väl lite dyrare, men om du vill ha BH kanske det vore värt att prova?

Men om man inte trivs i BH så tycker inte jag att det är något fel med att gå utan. Man kanske får tänka lite mer på vilken tröja man har (dom flesta tröjorna är ju så genomskinliga nu), men om man trivs bättre utan BH så tycker jag man ska vara utan.

//Jessie

VästkustFia
1

#29 Nippelskräck, haha, det var ett bra uttryck.

Använder själv nästan aldrig BH. Dels har jag pyttesmå bröst och dels växte jag upp på den tiden det inte gjordes så stor affär av bröst och BH (eller kroppsbehåring för den delen) som idag, så för mig är det självklart att var och en gör som hon vill på den punkten. 

Enda gången jag har BH är till vissa ärmlösa finklänningar eller tunna toppar om jag riskerar att direkt visa brösten annars. Då känner jag mig iofs snygg men lite utklädd och efter ett par timmar tycker jag det blir väldigt obekvämt. Så jag kommer att fortsätta att köra utan 99% av tiden, och fortsätta hoppas att en mer avspänd inställning till sånt här ska sprida sig så småningom.

Josefinaaa
3

Jag har bh på uniform samma sätt som jeans. Ute- de ska vara på!! Jätteviktigt! Hemma- av skiten, mjukisbyxor och myströja här kommer jag! xD

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

molam
0

Jag tycker BH är obekvämt också, om jag kunde skulle jag gå utan, men det kan jag inte tyvärr.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

linda88
0

Tycker de är obehagligt. Hittar ingen som sitter bra. Tycker banden alltid blir för stora och även fast jag har rätt storlek ( har fått hjälp i en Bh affär eller va man kallar de haha ) så tycker ja alltid de åker upp o sätter sig typ mitt över bröstvårtorna om man rör sig mycket eller tar upp armarna i luften. Har i princip bara BH när jag skall gå ut o visa mig för folk men är ju ute o springer eller går med hundarna o speciellt nu på vintern när man har tjocka kläder o många lager får BH´n stanna hemma ;)

Sjöstjärna
2

Det beror ju självklart på hur stora bröst man har, men generellt är det en god idé att ha bh i alla fall när man rör på sig som promenader eller annan motion. Detta för att brösten inte ska ha migrerat till midjan innan man fyllt 40. 😉

/Sjöis

bellanova
1

#66 men detta är ju HELT FEL Kolla här

http://www.expressen.se/halsa/kvinnor-far-hangbrost-av-att-anvanda-beha/

Så sluta kär du Bh ställer bara till det

Sjöstjärna
3

#67 Mmm kanske inte världens mest trovärdiga källa. Det är vad Expressen säger att EN fransk forskare anger som preliminära resultat i en testgrupp som är för liten för att dra några statistiska slutsatser av. Flera generationer av kvinnor håller nog inte riktigt med honom på den punkten, och som sagt, den springande punkten är säkerligen storleken på bysten. Jag vågar garantera att det inte ger några positiva resultat för bröstens position att t ex jogga med en D-kupa utan bh.

/Sjöis

Fridaaaa
1

#67 Håller med #68, inte så tillförlitlig källa, sedan har jag hört från flera håll att det är en myt, vilket jag tror med att det är.

linda88
0

Sant eller falskt vem bryr sig? Får man hängpattar så får man. De är väl bara o slänga dom över axeln o gå vidare ;) Jag har så pass små bröst så jag har svårt att se ur de skulle kunna hänga speciellt mycket. 

För övrigt tränar jag en del styrka och just att träna bröstmuskeln gör mycket. Precis som du får en fastare rumpa om du tränar den eller en plattare mage om du tränar magmusklerna.

pyromanen
4

#70 Bröstmuskeln sitter bara inne "bakom" själva bröstet och gör varken från eller till på D-kupsbröst efter 4 graviditeter, jag lovar 😂.

linda88
2

Nä men alla skuttar inte omkring med D kupor eller skaffar barn ;)

Lejonhjarta
1

Bh är verkligen ett sattyg som någon kommit på. Håller med trådskaparen att det är hemskt men ibland så måste man för att "passa in"… Använder d så lite som jag verkligen måste.

Åsa S
0

Alltid BH men den ska vara skön jag köper Lindex BH utan vaddering och byglar och den känner man knappt att man har på sig. Något jag lärt mig är att BH ska man välja efter hur den känns på man ska inte titta på hur BHn ser ut, även om det skulle vara världens fulaste BH men skön så köper jag den.

bellanova
0

#73 Håller med dej helt här Jag har nästan aldrig BH .Viss det kanske märks men jag skiter faktiskt i vad andra tycker.Men Ok är jag i ett sammanhang med övervägande män så känner jag mej tvungen att ta på den

Karmatarerskanise
6

#73 Sattyg? Bh är till för de som har bröst som behöver stöd.
Har man stora eller hängiga bröst är det skönt att ha BH.
Det är inget tvång.Vill du inte ha det så strunt i det.

Lejonhjarta
1

#76 Oja, undviker det in i det sista!! Men som trådskaparen skriver, det är press utifrån att ibland behövs det. Och visst är det mkt snyggare, det kan man inte komma i från… Men skönt och bekvämt?!? Nej, absolut inte!!! Och småtjejer redan i låg och mellanstadiet som använder bh för att omgivningen stödjer det! För jäkligt!!! 

Hade d inte varit så sabla kallt i detta land, nej ja tänker inte flytta, hade jag gått naken betydligt oftare än vad jag gör nu. Sån frihet som många inte vågar sig på och alltså inte vet vad dom går miste om. 😃

Karmatarerskanise
4

#77 Det är kanske inte skönt och bekvämt för dig, men för andra är det.

Press kring BH när man är i vuxen ålder har jag aldrig varit med om.

Odd
3

Nu är väl BH'ar inte precis mitt expertområde, men jag tänkte alla ni som säger att ni inte vill använda BH men inte tycker om att bröstvårtorna syns, kan ni inte använda sån där brösttejp i silikon som man sätter över bröstvårtorna just för att dölja dem, istället?

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[MyCassie]
0

Måste ha BH men jag hatar alla bh:ar utom T-shirt, simpla utan vaddering och sport BH som är mjuka och bekväma. Alla andra BH:n med spetsar, rosetter, mönster, genomskinliga, push ups mm tycker jag är riktigt obekväma och onödiga.

SimsBrooke
1

Jag använder jämt bh, förutom när jag är sjuk och sover. Jag ogillar att inte använda BH, jag har ganska stora bröst och tycker inte det är bekväm att inte använda BH.

Men alla gillar inte att använda BH. =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

bellanova
0

#77 Kunde inteb skrivit det bättre Precis så känner jag med.Men jag skiter i BH numera o bryr mej inte om mina bröstvårtor kan anas .Nu på vintern ingen som märker nåt men på sommaren med ett tunt linne syns det ju Men det bjuder jag på faktiskt

Denna kommentar har tagits bort.
MsSofieG
0

Jag har små bröst men får jätte skav på mina bröstvårtor om jag går utan bh en hel dag 😂 Skulle ju inte behöva bh förutom när jag springer och rider då det gör satans ont om jag skulle lämna bh:n hemma. Men de är ändå så små så jag behöver ingen sportbh när jag tränar utan räcker med en vanlig bh.

Blueberry95
0

Jag håller med! Det är obekvämt med bh :( Skulle hellst gå utan om jag hade möjligheten.

RoxannaS
0

Håller med de silkesnosen sa i inlägg #2. Kläder sitter snyggare med bh under.

Mina bröst ser ganska små ut utan bh. Så jag skulle aldrig kunna ha något lite u-ringat om jag inte hade bh under. 

Jag är inlärd att ha bh från de att bröstvårtorna syns. Började med små "sportbh-toppar" och sen skaffade jag första bygelbh:n när brösten stod "Utåt". 

Jag skulle inte kunna gå utan för att bröstvårtorna syns. De tycker jag är hemskt! Dock tycker jag inte bh:n är obekväm. Snarare tvärt om. Tycker den ger bra avlastning  även om brösten inte är så stora.

Har för tillfället 75 C i kupa. Så de är väl normalstort (tror jag?). Tycker brösten i sig får finare form av lite "Push up" har dock aldrig vadderade bh:ar, utan tar ur inlägg om sånt ligger i.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lakeside
0

Jag har bh på dagarna och i princip alltid bland folk. Hemma är det alltid skönt att ta av den. Skulle aldrig få för mig att sova med bh :).

Glorious
1

Jag är 18år och har ganska små bröst. Jag gillar dock att ha valet. Vill jag, kan jag få en väldigt snygg klyfta med en bra push-up bh, t ex. om man har en fin urringad klänning så kanske man faktiskt vill framhäva lite av det kvinnliga. Andra dagar tycker jag det snyggaste är att vara utan bh. Kör dock alltid bh till skolan och så. Men börjar bli allt mer bekväm utan bh under kläder när jag ser mig i spegeln. Ett plagg med tjockare tyg eller som kräver att man är utan bh (dvs. tunna axelband eller djup urringning i rygg som kan "störas" av en bh) så tror jag skulle kunna börja köra på det. 

Jag tycker ibland att bh:n gör att min kropp ser lite mer proportionerlig ut när kläderna är på. Har ganska mycket rumpa och inga pinnar till ben vilket gör att min lilla byst gör sig ibland bättre med en bh till min kropp. Har dock märkt att om jag använder en allt för vadderad bh/tjock bh så känner jag mig istället större generellt och inte så petite längre. Lagom är bäst!

BH kan vara oskönt men det gäller nog att hitta rätt modell och material, kanske testa att byta axelband (kanske lätta lite på dem så att de inte skaver in?). Men BH:n kan ju också vara en accessoar i sig, själv tycker jag det är jättefint med en balconettebh i spets som syns lite svagt genom en lätt transparent topp.

SuperLimm
1

Jag gillar verkligen inte BH, det är riktigt obekvämt men jag har väldigt små bröst så jag behöver inte heller använda BH. Jag har dock haft väldiga komplex för mina bröst eftersom dom är så pass små så dom inte syns om jag inte använder bh när jag har kläder på mig. Nu orkar jag dock inte bry mig längre. Man blir inte mer omtyckt bara för att man använder bh. Jag använde ett tag mjuka BHs utan bygel men de är inte heller så bekväma längre så nu använder jag sportbh och sporttoppar. Vill inte gå helt utan då det känns väldigt naket. Jag använder uringade tröjor även att det inte ser så snyggt ut som på tjejer med bröst men ärligt talat så gör det inte så stor skillnad för mig om jag skulle använt BH heller.

Man ska använda det man tycker är bekvämt som passar en själv bäst! :)

Mvh Linn

[Thiah]
0

Visst kan jag ha bh om man ska vara fin. Men oftast har jag en tunn tygbh eller bara ett linne. Mina bröstvårtor verkar vara utbrytarkungar för de syns igenom allt ändå.

FjantYoda
2

Jag började använda BH i ca 15 års åldern för att mina vänner började ifrågasätta varför jag inte hade BH å det var ju sååå konstigt och äckligt. Till dess så hade jag ofta ett tight linne som höll fast dom och stördes inget av det, förutom de där utanförskapet att vara enda som inte använde. 

Den vännen som tyckte det var helt förskräckligt att jag inte hade bh kom förbi med de hon vuxit ur och då kunde man inte stå emot att använda det, så nog är det mycket  grupptryck inblandat i användandet av det! 

När jag är hemma så har jag sällan bh (eller kläder överhuvudtaget), min sambo brukar få peta i mig och säga att jag ska klä på mig innan vi får gäster.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Mischa
1

Använder vadderad bikini när jag jobbar, mitt jobb är ganska fysiskt och det är det enda som inte skaver eller är obehagligt.

Använder annars BH så fort jag skall någonstans, men väl hemma så är den det första plagget som åker av så det är en lättnad att höra att så många andra delar samma erfarenheter för via media så kan man ju nästan få uppfattningen om att majoriteten älskar sina bysthållare så mycket att de sover i dem.

≧◔◡◔≦

Halcyon
0

Jag använder BH jämt! Känner mig jättejätteobekväm utan.

we're always chasing that paradise

Wenniz
1

Direkt när jag kommer hem sliter jag nästan av mig min BH haha, tycker inte alls om BH då banden bara glider och trycker på ryggen.

• Nederlandse Kooikerhondje -
akittehmonster
0

Jag tycker det är jätte obekvämt utan bh precis som #93 men jag sover inte med min. Men skulle aldrig kunna gå utan bh ute, hemma är en sak.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.