Kan tampongen vara kvar?
Detta känns lite pinsamt att fråga och jag hoppas att jag skriver inlägget i rätt forum. Jag Har alltid sovit med tampong, utan problem. Imorse när jag skulle "byta" så fanns där ingen tampong. Jag har läst att tampongen INTE kan försvinna men har ju såklart även hört skräckhistorier om att den visst kan det. Jag vet att jag varit uppe under natten, men minns inte att jag varit på toaletten. Har gått på toaletten i sömnen så risken finns ju att jag gjort det i natt också. Men min fråga är, finns det en risk att den finns kvar? Jag hittar inget snöre och jag har försökt känns efter men känner inget. Har en obehaglig känsla i sidan av nedre buken men risken finns ju att jag känner detta obehag bara för att jag är orolig, om ni förstår vad jag menar. Hur vet man om tampongen är kvar? Min menstruation är slut så jag kan inte märka av det på det sättet. Tacksam för svar.
Men HUR skulle tampongen bara kunna försvinna? Upp i livmodern liksom? Där skulle jag aldrig få in en tampong om jag ens verkligen kämpade för det.. Nej, du måste väl ha varit på toa i sömnen, eller?
Du har helt garanterat varit på toaletten i sömnen, och har ont i buken för att du är orolig och spänner dig. Känner du varken tampong eller snöre så finns det ingenting där! Oroa dig inte :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#1 nej jag vet ju egentligen också att det inte borde gå, men som sagt så har man hört massa skräck exempel.. :) #2 ja det måste väl vara så, ville bara försäkra mig om detta så att jag inte missat någon detalj.. Tack så mycket :) ska slappna av o inte tänka mer på det då :) Tack för snabba svar :)
Du kan ju alltid ploppa upp ett finger och känna efter, men som de andra säger så har du nog varit på toa mitt i natten och bara av vinden tagit ut den :-) Har du kollat soptunnan?
Försök "krysta" ut den om den råkar finnas kvar där ändå.
Min bästa vän berättade att hon hade en kväll gått ut och festat och innan det hade hon satt in en tampong. Sen hade hon glömt bort det och det fanns inget snöre eller något sådant där att se. Sen började hon få problem med underlivet och gick till gynekologen som gjorde en undersökning men hitta inga problem. En dag då hon var på toa så kom den ut - hon hade haft i den en vecka och inte ens gynekologen hade sett den under undersökningen!
Så mitt råd är att krysta så mycket du kan - använd dina muskler där nere för att försäkra dig att den inte sitter kvar där inne. Med andra ord - den kan mycket väl finnas kvar där inne.
5 Med andra ord en väldigt dålig gyn ;)
#6 Jepps - hon borde ha stämt den personen. =P Men oberoende - tampongen kan finnas kvar. Varken min vän eller gynekolog hittade ju den. =P Konstigt.
Det är ju bara att sticka upp ett finger o känna efter, ev kan man behöva glidmedel.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.