Sova med tampong?
Hej ! jag undrar ifall man kan sova med tamponger … ?
tacksam för svaret ! <3
Japp, det kan man utan problem.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Ja man kan, men jag skulle inte tippa på att det är rekommenderat om man sover länge. Om man inte byter mitt i natten då. En tampong ska du inte ha inne hur länge som helst.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag har gjort det i 12 år utan problem. Men det är bra att komplettera med en binda då risken finns att det läcker om du blöder mycket.
Jag sov med tampongen när jag använde det dock över använde jag de så fick årder om att sluta med de 🙂
Jag gör det. Men jag går i regel och lägger mig 01.00 och byter då, och upp 5-6 igen. Byter och somnar om.
Jag gör det ibland. Mensover bara 5-6 timmar. Sover man mer än 8 timmar eller vad nu tidsgränsen är bör man upp och byra.
Jag gör det. Byter innan jag somnar och när jag vaknar igen.
OB har kommit med en nattampong, köpte den på Ica Maxi förra veckan
8 Vad är det för speciellt med den?
den hade vingar för extra skydd, kika här: http://www.myobtampons.se/
Har köpt hem men inta haft mens än och därför inte kunnat testa!
10 ok.

Oj vad kul med en nyutvecklad produkt! Hoppas den funkar bra.
Alternativet är ju att använda menskopp. Beroende på hur mycket du blöder kan du ha den inne längre än en tampong.
Fred och god växt!
13 Dom ska väl inte sitta längre än en tampong?
Du kan ha den upp till 12 timmar om den inte blir full innan dess.
Fred och god växt!
Aha. Där ser man :)
Jag sov aldrig med tampong när jag använder det, men sedan jag övergick till menskopp så sover jag med koppen.
Faaast nej, det är inte vidare smart att ha den upp till 12 timmar då du då kan få tampongsjuka. Inte smart. Använd binda under natten, eller så föreslår jag menskopp, suveränt.
18 Var skriver ts att hon sover upp till 12 timmar?
det var inte Ts, utan 12#.
#20 inlägg 15 pratar om just menskopp. Antar att det var det du syftade på
21# Ojdå, ja men då var det inget, så blir det ibland! HEJA #15!