Mens eller "socker-blödning"?
Har som jag skrivit i ett annat inlägg slutat med mina p-piller i söndags. Fick imorse min mens. Men det jag undrar är om det verkligen är mensen eller bara blödningen man får när man äter socker-pillren i slutet av varje karta?
Jag äter ju såklart inte dessa sockerpillren nu men tänkte att kroppen kanske tror det? Jag åt Zoely p-piller med bara 4 sockerpiller. Slutade i söndags med en hel vecka kvar dvs. 3 hormon + 4 sockerpiller.
I eftermiddag skulle jag alltså ha tagit mitt första sockerpiller.
Vet inte om det spelar någon roll men då vet ni iaf :)
Sockerpilllerna påverkar inte kroppen. Dom äter man bara för att komma ihåg dagarna. Man kan skippa dom om man vill. Så du har mens eftersom du slutat. Precis som när man har uppehåll annars.
Om hon slutat i söndags har hon väl inte haft ägglossning för sådär 2 veckor sedan och då är det väl ingen riktig mens heller, om man med mens menar att det obefuktade ägget samt slemhinna " renasa ut".
Skriver inget om att det är ägg med i mensen. "Precis som när man har uppehåll annars".
När den processen kommer igång vet man aldrig. Kan ta någon vecka upp till ett år.
#1 Jag är helt medveten om att sockerpillerna är placebotabletter och inte påverkar kroppen. Det är av den anledningen som jag ställer frågan. Eftersom jag med största sannolikhet inte haft ÄL för två veckor sen då jag åt p-piller så bör det vara som #2 skriver. Det är alltså ingen mens jag har nu eftersom jag inte har något ägg att stöta ut. Däremot har jag en blödning eftersom kroppen sannolikt tror att jag äter sockerpiller nu och då framkollar en blödning likt mensen.
Får se när allt kommer igång igen.
Precis vad jag också skrev!
Jag skulle inte tro att det är riktig mens ännu. Det kan ju vara en blödning - lite som man kan få med p-piller - fast ingen RIKTIG mens om man säger så. För att få "riktig" mens så ska man ha haft ägglossning emellan - och det har du nog inte hunnit så snabbt TROR jag. Men jag är inte säker, du får se vad som händer nästa månad - om du blöder då igen så är allt frid och fröjd - men om det inte kommer någon blödning då så får du vänta lite till :) Den kommer tillslut!