hjälp akut...
Hej.. Skulle fått min mens den 23-25e men redan dagarna innan kände jag att något var fel..då jag har haft ont i underlivet..mått illa inte kunna haft bh på mig pg av svullna bröst Väntade, och väntade. Ingen mens kom och jag och pojken som jag varit tillsammans offentligt med i tre veckor och innan dess varit på g i två månader.. nu började oroa oss.. vi köpte ett test och det visade negativt i förrgår. Kände mig lättad men igår blev jag väldigt dålig och yr. Hade extremt ont i magen (mensvärk fast värre..) och det fortsatte idag och har legat i sängen hela dagen med vetekudde och vovarna på magen för lindra smärtan.. Har tagit 1g med Alvedon… och hjälper knappt.. Någon som har haj på vad som kan ha hänt? Mår ruskigt dåligt till och från.. Med vänlig hälsning 17 årig orolig tjej. Och snälla, kom inte och säg att jag är dum som inte skyddat mig. Jag väntar på tid till ungdomsmotagningen.

Du borde inte ha väldigt ont, så du ska absolut ta kontakt med gynekolog så snart du kan och ta reda på vad det är.
Ring 1177 och prata med dom. Dom är kunniga och hjälper så gott det går över telefonen!
Är det riktigt illa med smärtan och att du är yr så skulle jag råda dig att kontakta akuten.
Du bör absolut gå till akuten nu, om du inte redan gjort det. Är man gravid ska man inte ha ont i magen.
Det kan vara utomkvedshavandeskap och då är det bråttom för dig.
Hör av dig så vi vet hur det går för dig!

#4 Snälla, skräms inte. Utomkvedshavande är inte kritiskt de första veckorna, så det blir inte för den skull bråttom.
Men man ska inte ha olidligt ont, och det finns tillstånd som kräver ingrepp. Om det skulle vara exempelvis utomkvedshavandeskap, så är det en ganska lindrig operation, som görs med laparoskop, dvs man går in med instrument genom en mycket liten öppning och avlägsnar det som är fel. Vanligen hemgång direkt och mycket litet ärr.
http://www.ds.se/Global/Avdelningar/Kvinnokliniken/Dagkirurgi/Laparoskopi%20_titth%C3%A5lsoperation_.pdf
Och du (TS) ska absolut ta kontakt med gynekolog om det här och se till att det undersöks. Vi kan inte gissa oss till vad det skulle kunna vara över ett nätforum.
När jag fick missfall så fick jag dunderont i magen och trodde jag skulle kräkas av smärtan. Så gå och kolla upp det så du kan få hjälp för vanliga alvedon hjälper inte då.
#4 TS fick neg. på gravidtestet så hon är troligtvis inte gravid.
Jag tänker på cysta i ditt fall har själv haft det och det gjorde ont så in i havet, mitt tips är åk in för undersökning det behöver inte vara något i underlivet kanske något annat.
Eftersom testet visa att du inte var gravid så gissar jag att du inte är det men det låter som att du behöver kolla upp detta med en läkare.
Åker ni till akuten så räkna med att du får vänta, ät innan se till att någon tagit ut hundarna väl innan så dom klarar sig några timmar, skriv gärna hur det har gått.