Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1561 ggr
Anonym
0

En fundering

Hej, en fundering jag haft länge är om mensen kommer ut fortare om man onanerar? Eftersom att det kommer flytningar från samma ställer som det kommer mens borde väl mensen blöda ut fortare, eller? Tacksam för svar!

[postmortum91]
0

Menar du om du är inne i mensperioden? 
Jag har erfarenhet av att det inte påverkar nå värre, om ens alls.

Karmatarerskanise
0

Det tror jag inte.

[Forest]
0

Det tror jag inte heller. Gör ett eget test i några månader för att se 😉

Fridaaaa
0

Mens och onani har ingen koppling. Mensen kommer när det kommer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Officielle
0

Det tror jag inte. Jag personligen upplever dock att mensen går över fortare/varar i färre dagar om jag dricker mycket vatten. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Tess86]
0

Jag har också hört att mensen ska gå över fortare om man tränar eller rör mycket på sig. Eller så är det bara att mensvärken ska bli mindre…

Karmatarerskanise
0

6 Träning kan minska smärtan. 

Jag blödde precis lika länge och mycket vid hårdträning som när jag inte tränar.

maalle
0

#6 Mensvärken kan för en del upplevas mildare vid träning, har ingen aning om varför dock. Har aldrig hört att mensen går över fortare, det har jag väldigt svårt att tro.

Karmatarerskanise
0

8 Det beror på att kroppen släpper ifrån sig endorfiner vid träning. Det verkar som bland annat som smärtstillande.  Vårt eget lilla "lyckohormon".

Soleda
0

Hur fort det slutar beror ju helt och hållet på hur snabb livmodern är på att stöta bort den hinna som det befruktade ägget skulle fastnat i. Jag tror inte kroppen är konstruerad så att vi genom yttre påverkan kan påskynda det förloppet. Det är hormoner som styr hela den apparaten.