Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 6398 ggr
Anonym
0

Menskopp luktar illa

Hej, igår var min sista mensdag och jag hade i min menskopp i princip hela dagen, för att jag visste att jag inte skulle blöda mycket så det kändes som att det inte var någon idé att tömma den "ofta". Tar ut den för sista gången på eftermiddagen runt halv 4-tiden och det var inte alls mycket blod i men gud vad det luktade bläckfisk? Inte jättemycket men man kände en tydlig lukt… Har jag fått en infektion? Det svider inget eller har inga konstiga flytningar (än..) så vet inget.. Men jag tvättade min kopp med oparfymerad tvål och sedan tog jag handdesinfektion (egentligen vill jag ha ytdesinfektion men har inget nu) på koppens in- och utsida. Den har legat och torkat i mitt rum i över ett dygn nu och koppen luktar fortfarande lite bläckfisk-aktigt.. Hur ska jag få bort lukten?

bohan85
0

jag brukar koka koppen då och då (enligt instruktion som medföljde). det tar effektivt bort alla bakterier!

Anonym
0

#1 Har du haft problem med att den blir illaluktande? Försvinner lukten när du kokar den flera gånger?

bohan85
0

nej det har jag inte haft, tvättar den med tvål och vatten efter varje uttag. Men jag tänkte att om det sitter bakterier på den så kanske de kan lukta.

Fialialej
0

Ättika kan ta bort lukt. Kanske testa det? (Vet inte hur materialet funkar med ättika men…)

Min kopp började också lukta vid ett tillfälle. jag kokade den och det luktade fortfarande lite, men sen använde jag den nästa mens och då försvann det….

"På natten är alla katter svarta"

mollyt
0

Koka koppen! 🙂

Koppen ska inte lukta något - min gör inte det. Men om jag precis tagit ut den så kan den ju lukta lite "underliv" men jag har aldrig upplevt någon stark lukt så som jag uppfattar din beskrivning? Men den lukten som blir försvinner när du kokar den! Du kokar den för att ta död på bakterier.

Om det luktar mycket från dig "där nere" så kolla upp med en gynekolog att du inte har en infektion/svamp!

Anonym
8

#5 Jag har inte rört min kopp men den luktar än..

Jag luktar inte bläckfisk i underlivet och har aldrig gjort det, luktar som jag alltid gjort och har normala flytningar. Vet inte vad som fick menskoppen att lukta sådär..

Ska testa att koka den igen med en skvätt ättika, återkommer!