Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 1565 ggr
Anonym
0

Försöker gå ner i vikt.

Jag försöker gå ner i vikt, jag har lite övervikt och vill gå ner 5kg till att börja med. Problemet är att jag är hungrig hela tiden typ, jag försöker skärpa mig med ätandet och försöker äta så nyttigt jag kan. Jag tränar även en del men känns som att jag inte kommer någonstans. Mitt sötsug är ett stort problem också. Har ni nåt tips man kan göra för att dämpa/minska hungern? Alla tips tas tacksamt emot!

emeliiiiieee
1

Jag fick som råd av min dietist att äta 7 gånger om dagen, alltså frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, träningsmål och kvällsmål. Detta är superjobbigt i början men man vänjer sig, jag är inte alls lika hungrig som jag var innan jag började med detta. Sen ska man helst äta med 2,5-3 timmars mellanrum.

Ang sötsuget så brukar jag tex ta en frukt, eller en liten chokladbit. Men äter man regelbundet och vid ungefär samma tider varje dag blir man inte sötsugen lika mycket.

Kom ihåg att försöka äta så nyttigt som möjligt, mindre portioner samt en rejäl frukost så brukar de gå neråt :) Försök även att träna regelbundet, då både styrka och kondition, fastna inte bara i en sak.

mollyt
0

Precis som #1 skrev: ät mer regelbundet och oftare! Jag har försökt hålla 5 mål; frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. I början kändes det väldigt konstigt - men när man inte är så hungrig när man väl ska äta så är det lättare att äta lagom mycket!

För mig blev det jättestor skillnad när jag slutade äta så mycket kolhydrater. Undviker så gott som helt produkter som ha mer än 5% kolhydrater i sig. Ganska snabbt insåg jag att jag var mycket mer mätt nu än tidigare! Jätteskönt! Är nästan aldrig hungrig längre - utan äter mest för att klockan säger att det är dags att äta :)