Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 1003 ggr
gopersikan
1

Jag når inte min p-ring!

Jag har alldeles nyss börjat med p-ring eftersom jag ganska ofta glömde ta mins p-piller. Igår satte jag in min andra ring (den första pressades ut vid okänt tillfälle). Nu är problemet att jag knappt når ringen. Trycker jag upp långfingret för kung och fosterland känner jag ringen, men bara svagt med fingertoppen. Jag kommer omöjligt få ut den själv när det är dags. Är det någon som har nåt tips på hur jag kan göra, eller vet någon om man kan få nåt hjälmedel från gynekologen? Jag tänker mig nån lång mjuk krok ellet nåt liknande. Jag vill verkligen att detta ska funka, tråkigt om det inte går bara för att jag har för korta fingrar..

pyromanen
0

Vilken kroppsställning har du när du försöker? Om du sitter på huk blir slidan "kortare" än om du står eller ligger raklång.

gopersikan
0

Jag tycker jag har testat alla ställningar, men ska testa det, tack för tipset!

Karmatarerskanise
1

Pressa med slidmusklerna samtidigt som du provar olika ställningar.

[rumelle]
0

Min erfarenhet är att de brukar glida ner lite efter bara någon dag.

Karmatarerskanise
0

4 om man inte får dom på rätt plats så blir det så.

[rumelle]
0

#5 Beror nog kanske lite på hur man ser ut där nere också. Jag kan omöjligt trycka in dem högre upp än jag gör. Och efter någon dag har de glidit ner en bit.

Karmatarerskanise
0

Sant. För den ska sitta så musklerna inte rör den.

gopersikan
0

Jag har sån grotesk träningsvärk i låren just nu, så jag kommer inte ner i hukande ställning haha Men jag provar det så fort träningsvärken släppt, så ser vi hur det går…

mollyt
1

Jag har ingen erfarenhet av p-ring, men jag brukar ha koll på var lovmoderhalstappen är placerad (för att veta var i menscykeln jag är) och för att komma åt den ordentlige (beroende på om den är högt upp eller lågt placerad) så brukar jag känna på den när jag sitter på toalettstolen. 

Så jag tänker att istället för att du ska sätta dig på huk (vilket är jobbigt för benen) så sätt dig på toaletten och försök att nå din p-ring då! :) 

Testa att "krysta" samtidigt som någon annan tipsade om! :) Jag brukar göra det om jag har svårt att få ut min menkopp :)

gopersikan
1

Idag var träningsvärken borta, så jag kunde sätta mig på huk och se om jag nådde ringen. Och det gjorde jag! Tack för hjälpen, fick lätt panik där ett tag ;)