Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 4916 ggr
maria14
3

sugen påå sex :)

Hej alla ! 

jag är en tjej på 13 år snart 14 ! 

jag är så sugen på sex , jag brukar onanera mig varje dag men mina fingrar är för små och jag behöver något större.

Är det någon som vet vad jag kan onanera mig med ? <3 

Tack i förhand ! <3

citronmelissa
0

Nog torde dina fingrar räcka till..

maria14
0

#1 Ja alltså de räcker ju men jag vill ha mer… <3

imsuchadiva
0

Det finns massa olika sexleksaker att välja på. Googla tx på sexleksaker. Apoteket säljer också. Dildosar, vibrator. Gurka går också att använda. Det är mest fantasin som sätter gränser.

Gur4m1
3

#1 varför då? :)

TS: 1. Tänk hälsosamt. Dvs kör inte upp något med vassa kanter eller kemikalier. T.ex hört o folk som onnerat med schampoflaskor osv och jag skulle själv inte riskera det.

Väljer man en grönsak bör man skydda sig med en kondom tycker jag.Och ja, det är vanligare än man tror. Men bäst är ju om du köper en sexleksak som är gjord för ändamålet. Kanske ta mod till dig och förklara läget för din mor? Eller någon annan vuxen kvinna som du känner förtroende för- eller köpa en själv. I vissa städer finns bra erotikbutiker som säljer just med fokus på kvinnor, men annars kan man även beställa från nätet- men där behöver man kanske en vuxens hjälp gällande betalningen.

Kemikalier påverkar vårt underliv, även när det kommer till olka plastöfremål så kan de släppa ifrån sig gifter som kan påverka dig negativs - göra dig steril eller ge klåda osv.

Jag hade förklarat för min morsa att jag har ett eget sexliv nu och behöver en dildo :) En del mödrar skulle uppskatta det, andra reagerar nog på samma sätt som om en mor skulle berätta för sin dotter att hon har sex med dotterns far :P Så man får gå varsamt fram. Säg att det är en naturlig instinkt och försök hitta på bra argument som gör ett köp fördelaktigt. 

Alla kvinnor kan inte få orgasm enbart med hjälp av handen, eller ett duschmunstycke osv. Inget märkligt med att du vill ha "något större" alls. Kanske även något vibrerande? Det är bättre att ha en godkänd, giftfri, säker sexleksak än att du ska använda dig av material som kanske kan skada dig, som är ohygieniskt osv. Så jag hade pratat med min mamma eller bett en vuxen, som tex min mormor att hjälpa mgi med faktura/köp över internet. Någon som förstår och inte gör det till en stor grej eller något pinsamt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
0

..och ja om  apoteket säljer är de tju perfekt! :D Men sexleksaker är inte  billiga direkt. Tänk bara hygieniskt är a och o! :) Så är det faktiskt bara fantasin som sätter gränserna.

maria14
0

#5 #4 #3 #1 Tack för era svar ! <3

citronmelissa
7

#4 ja varför. Jag utgick antagligen från hur jag själv tänkte när jag var 13. Och då var sexleksaker överkurs. Jag tänkte väl att det kan vänta lite tills ts blir äldre. Men jag har nog fel. Dagens 13åringar är nog äldre  i sinnet än när jag var 13.

Gur4m1
10

#7 ? :) Okej, jag tänker också utifrån mig själv- jag är 33 och jag började onanera när jag var runt 11-12 år.  Det var en fantastisk upplevelse! Jag miste däremot inte oskulden förrens långt in på det 17:e året. Onanering har ignenting att göra med sexdebut- som jag kan förstå att många kna tycka att 13 är lite ugnt för. Men att blunda för att redan barn, är nyfikna på sex är att lura sig själv. en som är 13-14 år har kanske redan haft mens i något/några år och är alltså fertil. Har inte så mycket med en persons "själens/mentala ålder". Sexlust är ju en fysisk drift som styrs av hormoner.  På min tid fanns inte möjligheten att köpa dildosar och sexleksaker, det var något som man bara läste om och killar skämtade om, och kanske fanns inne i den lokala "porrtidningasbutiken" med förmålade fönster och runkbås (helt ägnade till männens sexdrifter). Idag ser det ju annorlunda ut.

Så tänker jag.

Anonym
1

Onanerade själv med fingrar förra året och vill så gärna ha sex, nu är jag glad att jag vänta, vet inte riktigt varför men bra är det :) Har som tips till dig att ta en morot och en kondom, det finns ju olika storlekar på morötter, både på längd och bredd ;) Trä på en kondom och sen har du en egen sex leksak :)

SuperLimm
0

Många erotikbutiker har 18års gräns så det är inte säkert att TS kan köpa själv. Så om TS kan få hjälp av en vuxen är det ju jättebra :)

Mvh Linn

[imtoofabuloustofitin]
0

Använd flera fingrar då eller kör in hela handen? haha

Annars fungerar ju dildos utmärkt men du är för ung för att få köpa det, brukar vara 15 årsgräns på det.

Denna kommentar har tagits bort.
random321
0

Är 12 år och fyller 13. är oxå sex sugen ibland men testade 1 finger och det gjorde ont.. Hur kan man slippa smärtan och ändå onanera sig

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

LinaLj
2

#13 Du behöver inte penetration för att onanera. Koncentrera dig på klitoris och övriga delar. När man sedan är riktigt upphetsad och våt kan man prova med ett finger om man vill. Men man klarar sig lika bra utan om man känner sig osäker.

random321
0

Men vilket hål ska man onanera i? vill vara 100% säker och kan man göra analet?

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

ChristineL
0

För det första är ju onani och sex inte samma sak!

Hur man onanerar är individuellt, jag stimulerar bara klitoris på ett eller annat sätt.

Ikajo
7

#16 Varför skulle inte det kunna vara samma sak? Det enda som skiljer är om det är en eller flera personer = solosex, tvåsamtsex eller flersamtsex. Sex är sex, vare sig du har det med dig själv eller med någon annan.

#15 Jag tror seriöst inte du behöver fokusera på ett hål överhuvudtaget. Det som spelar roll är stimulansen. Det kan till och med räcka med att gnida sig mot något.

Om du tyckte det gjorde ont berodde det med all säkerhet på att du inte var tillräckligt upphetsad. Det blir inte automatiskt skönt bara för att du stoppar in ett finger. Tvärtom. Se till att du ger dig själv tid att bli upphetsad. Använd andning, beröring och sinne så blir det lättare. Det kan ta tid. Det kan vara svårt. Jag lyckades inte få orgasmer när jag först började ha solosex. Men när jag gav mig själv tid och hittade "rätt" gick det lättare.
Det värsta du kan göra är att känna att du måste ha solosex. Överhuvudtaget får sex aldrig bli till tvång. Du är snart 13 år, din kropp har precis börjat utvecklas och du har precis inlett vägen mot att bli en sexuell varelse. Du behöver inte ha bråttom.
Försök vara medveten om varför du vill ha solosex. Är du nyfiken? I så fall, kör på. Utforska. Testa. Upptäck. Låt fokus ligga på testa och upptäcka. Är det så att dina kamrater pratar om det? Låt bli. I det läget så behöver du ta ett steg tillbaka. Gör ingenting bara för att någon annan gör det.

OM du ändå vill ha solosex bör du tänka på följande:

* Hygienen - rena händer besparar mycket.
* Du måste inte ha hudkontakt för att kunna ge stimulans. Ibland är det till och med bättre att inte ha hudkontakt.
* Klitoris är din vän. Tusentals med nervtrådar vars enda funktion är att ge njutning. Klitoris är långt större än vad som syns från utsidan av kroppen.
* Var ordentligt upphetsad. Dels för att det seriöst är skönare om du är upphetsad, dels för att du inte blir våt förrän du är upphetsad. Det är då det gör ont när du stoppar in saker. Även fingrar.
* Du är ung! Din kropp är inte färdigutvecklad på minst åtta år. Även dina sexuella organ är inte färdiga än. Allt kanske inte fungerar 100% riktigt än av den enkla anledning att de inte är klara än.
* En kudde är ett riktigt bra verktyg för solosex. Jag är helt och fullt seriös. Att gnida sig mot en kudde fungerar alldeles utmärkt och kan vara en bra start.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

ChristineL
1

#17 - Jo, det är ju iofs sant ;) Ville mest skilja på att onani och samlag inte är samma sak, om jag ska förtydliga mig :)

Anonym
2

#17 jag började onanera vid 6 års ålder.  Så nog fungerar ts som hon ska i den åldern. 

Låter löjligt att säga solosex. Det är onani. Solosex låter som något som en person som vill ha sex men inte hittat någon att ha det med skulle säga.

Sex har man med andra.

Många får bäst orgasmer genombåde klitorisstimuli och vaginal stimuli.

Gur4m1
0

Om man går så långt att kalla onani för sex så ….mister man även oskulden när man har sex med sig själv? :) Var går gränserna? Då har jag ockå haft sex sen 6 års ålder. Vid 10-11 började jag använda saker men "njutning" av att stimulera klitoris har jag varit medveten om sedan 6-7 års ålder men då hade man inget ord för det och man visste att de inte var något man fick prata om :P Men vi var tjejer som pratade om det så jag vet att jag inte var ensam om detta.

Till den som frågade angående analen: Ja man kan onanera med analen också men det känns lite som en överkurs om man precis börjat utforska onani- men det finns de som älskar att stimulera sig analt, men då bör man ha glidmedel och vara försiktig så man inte gör illa sig.

Renlighet är a och o. Speciellt om man ska vara runt analen och slidan.

[imtoofabuloustofitin]
0

15- Man kan göra det på det hål som nu känns bra för en själv. Själv har jag endast använt onani i anal då jag är transsexuell och ännu inte opererad mtf kvinna. Så jag är en " chick with a dick" hittils.

Ikajo
2

#18 Fast det finns ju andra sätt att ha sex som inte är just samlag. Både petting och oralsex är sex men inte ett samlag. Det är orsaken till att jag använder orden tvåsamt och flersamt sex. Det är bredare och får med mer.

#19 Jag har alltid solosex. Inte för att jag inte har någon jag vill göra det med (nu är jag visserligen singel men ändå) men jag ser mig i allra högsta grad som sexuellt aktiv. Även om det bara är med mig själv. Så solosex fungerar alldeles utmärkt. För mig är det inte mindre sex bara för att jag har det med mig själv.

#20 Jag använder inte ordet oskuld. Alls. Det är inte ett ord som borde användas för att beskriva den sexuella debuten. Oskuld=utan skuld/fri från skuld. Förlora oskulden=tappat skuldfriheten. Den som förlorar sin oskuld har då plötsligt fått skuld? Nej. Jag använder inte det ordet. Då låter jungfrudom trevligare. Trevligast låter ju helt klart sexuell debut.
Det behöver ju inte bara handla om en sexuell debut. En debut för solosex, en debut för tvåsamt-/flersamt sex.

Man kan ha många konstigheter för sig som barn utan att det för den skull räknas som sex. Man kan också balansera på gränsen utan att gå över den. Men det finns en orsak till att den lagstiftade gränsen för tvåsamt sex (ser nu hur användbart det är) är 15 år. På samma sätt som killarnas könsorgan utvecklas med puberteten så utvecklas även tjejernas. Det är väl inte så himla konstigt. Att barn pillar på sig själva är fullt normalt men jag skulle inte kalla det för sexuella handlingar.
Vi ska nog dessutom vara glada över att man ser den sexuella gränsen vid puberteten och även då bör man avvakta med flersamt sex. Barn bör inte tillskrivas en sexualitet på samma sätt som tonåringar och vuxna. Även om barn har en del för sig så är det viktigt att dra gränser. Om inte annat för att skydda barn från övergrepp och liknande.

Med det sagt, att börja bejaka sin sexualitet är inget fel. Den ska bara finnas där först.

Anonym
0

#22 Jag fick orgasmer redan som sexåring och flera vänner till mig också. Så vi utvecklss mycket tidigare än pojkar.

Ikajo
1

#23 Men du kan inte stå för alla, eller hur? Inte ens dina vänner kan stå för alla. Vi utvecklas alla i olika takt och den takten måste respekteras. Det är sant att kvinnors kroppar utvecklas tidigare än mäns. Samtidigt finns det inga större skillnader mellan flickor och pojkars kroppar innan puberteten. Det är bara det att flickor hamnar i puberteten, generellt, tidigare än vad pojkar gör.
Barn bör i vilket fall inte tillskrivas samma sorts sexualitet som tonåringar och vuxna. Att barn har en sorts sexualitet är sant men det betyder inte att det är samma sorts sexualitet.

Som sagt, en liten grupp kan inte vara gällande för en större grupp. Jag tillhör den grupp som fick min första orgasm väldigt sent och hade mycket ångest kring min sexualitet som ung. Det betyder inte att alla är i samma situation som mig. Jag tillhör också den grupp över tjugo som ännu inte haft tvåsamt sex, men det finns många i min ålder som har haft det.

De saker som händer med kroppen ska inte ignoreras. Precis som för killar så får kvinnor en sorts erektion. Vävnad i könsorganen är identisk. Och den utvecklas inte helt förrän vi kommer in i puberteten. Vilket är ganska vettigt eftersom att rent biologiskt så är orgasmen ett sätt för kroppen att öka chansen att ett ägg blir befruktat (ah, biologi. Inget man vill reduceras till.) eftersom sammandragningarna vid en orgasm ger sperman en knuff. Så det är ganska vettigt att det inte är fullt utvecklat hos en sexåring.

Anonym
1

#24 puberteten har inget med orgasm och onani att göra. Och jo jag kan tala för alla. Flickor kan få orgasm väldigt tidigt.

Ikajo
2

#25 Ja, kan ja. Det är inte detsamma som alla. Det är mycket man kan göra men det är inte lika mycket man bör göra. Bara för att man kan betyder inte det att det händer. Eftersom människor är, låt se, olika!

Anonym
2

#26 En tonåring är utvecklad nog kroppsligt för onani. Vad du än påstår.

Undantag finns alltid men det är inte relevant.

Ikajo
4

#27 Eh…ja…Jag tycker jag har vart tydlig med att en tonåring är mogen nog att ha sex. Med sig själv till en början och kanske med någon annan senare. Jag har sagt att man inte ska tillskriva barn samma sexualitet som tonåringar och vuxna. Jag har överhuvudtaget inte pratat om att tonåringar inte skulle kunna ha solosex. Tvärtom så vet jag att det är häslosamt och anser att fler, framför allt unga tjejer, borde börja med sig själva länge innan de ger sig på't med någon annan.

Gur4m1
5

#22 "dra en sexualitet för att skydda barnen från övergrepp?"

Va?

Så vi ska ignorera att barn faktiskt gillar onani i tidig ålder- för det kan ….vadå? Orsaka att det är OKEJ att vuxna har sex med dem? För jag drar inte de slutsatserna. Att det är okej att vuxna/jämnåriga har sex med andra barn. Däremot kanske man ska tänkasig för när man hanterar det. T.ex många känner skuld och att det är väldigt fel och styggt att onanera. Något förbjudet, något man måste dölja och hålla hemligt. Lite som dina tankar runt ordet oskuld som jag upplevde som väldigt fint genomtänkt.

Jag hade som sagt en ganska sen sexdebut (eller normal?) som 17åring. Men jag älskade att gnida mig mot saker redan när jag var 6-7 år gammal, alltså mer än "åh det är så skönt att klia sig", jag visste att det jag gjorde var en sexuell handling och jag njöt av den och gjorde det i hemlighet. Men som 7åring var jag inte redo att börja stoppa upp saker i snipan, eller ha sex med andra.

Poängen var iallafall att TS inte är onormal och att onani i tidig ålder inte är onormalt. Vi kan och ska skydda barn från sexuella övergrepp men det görs INTE genom att skambelägga den sexualitet barn faktiskt har och utövar- snarare tvärt om faktiskt, tror jag. Eftersom sex blir så "fult" och skamligt och barn mycket lätt känner skuld och tar på sig sådant- så blir ju resultatet snarare att de verkligen inte vågar berätta om en vuxen eller ett äldre barn faktiskt begår ett övergrepp?

Det är ju som sagt skillnad på "Solosex" och "Flersamhets…sex?". Barn ebhöver inte bliskyddade från sin sexualitet när det kommer till solosex- du säger ju själv att solosex=sexuellt aktiv.

#21 och ja precis, jag ber om ursäkt att jag uttalade mig heteronormativt. I din situation är det så. Tänkte på att det kunde säkert vara så men jag utgick dumt nog från att jag svarade en flicka eftersom hon frågade "vilket hål". Då borde det finnas två hål =  flicka. Och flickor kan också absolut få orgasmer genom analsex, men jag skulle nog rekomendera att börja med att utforska sin klitoris och vagina först. Men man gör precis som man vill och känner för det. Känns analen mer spännande och skön att stimulera så gör man det. Man kan tro att vi alla är byggda exakt likadant men så är det ju inte.. :)

Karmatarerskanise
0

29 Håller helt och hållet med!

Ikajo
0

#29 Jag menar absolut inte att vi ska skuldbelägga barn för deras sexualitet, de behöver inte dela min uppväxt… Jag menar och säger också att vi inte ska tillskriva samma sorts sexualitet till barn som till tonåringar och vuxna. En ganska stor skillnad skulle jag vilja påstå. Jag har haft mina egna problem när det kommer till sexualitet med mycket skuldkänslor. Och då ända upp till tonåren, det var en lång väg innan jag började förstå att jag var normal. Så inte önskar jag någon annan den kampen. Sent? Fullt normalt skulle jag vilja påstå. Om det var sent, vad gör det då mig som närmar mig 25 och fortfarande inte haft tvåsamt sex. I mitt fall bryr jag mig inte särskilt mycket. Är dessutom bi så vem vet vilket kön min första partner har. Har jag sagt att ts är onormal? Jag vet inte varför men mitt första inlägg togs bort och i det så länkade jag till artiklar om solosex. Ett litet how to. Så jag skulle vilja påstå att jag försökte uppmuntra till mer solosex, men att jag tyckte sexleksaker är lite overkill för någon som inte är i tonåren än. Återigen, jag har inte sagt att jag tycker barn ska skuldbeläggas.Jag tycker inte de ska tillskrivas samma sorts sexualitet som en tonåring eller vuxen. "Flersamt sex". Jag säger inte emot dig. Det jag satte mig emot var försöket att generalisera. Vilket inte ens var i diskussion med dig. Jag tycker inte man kan säga att ALLA flickor kan ha solosex när de är 6. Finns de som inte upptäcker det, som inte känner den lusten eller ens tänker på det. Jag försökte trycka på att alla är olika och att det måste respekteras.

Gur4m1
0

#31 ingen blir tvingad att onanera. Grundläggande för all sex är ju alltid att: Att man vill.

Jag säger inte att man ska uppmuntra barn till sex, solosex osv- men att man ska vara öppen för att det är många barn som faktiskt har sexlust sedan ganska tidig ålder. Inte samma sexlust som en tonåring, såklart! Och jag rekomenderar int eheller dildosar för 6åringar :P Men en 12-13åring skulle absolut kunna ha glädje av en vibrator tillexempelt, eller glidmedel, eller en enklare dildo- det skulle rent av kunna vara att föredra än att de experimenterar med grönsaker, schampooflaskor, plas/trä/andra föremål som kan råka skada, ge bakterier som ger inflammationer, eller fastnar. Så tänker jag.

Att säga "nog räcker fingrarna" stämmer ju inte för alla. En del behöver penetration för att uppnå orgasm, just för att vi är olika. :) Jag säger inte emot allt du skriver men jag tycker att mycket av det du säger går emot annat som du säger. Du vill inte skuldbelägga men det är så det blir om man ignorerar att en del barn har ett behov av sexuell stimulans i tidig ålder- det hade nog du med, men du lät bli och kände skuld istället? Det är så det inte ska vara anser jag.

Bara grejen att det är åldersgräns på sexhjälpmedel på apoteket på 15 år säger ju en hel del anser jag. Hela samhället blundar för barns "behov", för vi vill inte se det. Just för att det fortfarande är en sådan bild av "skuld" runt sex. Onani är privat. Och ja du har en ganska sen sexdebut för tvåsamhet, du har rent tekniskt inte haft ett samlag och jag säger inte med det att du är onormal eller gör fel, eller inte har ett aktivt sexliv. Men att vara 25 år när man har sin sexdebut är sent, men så finns det folk som aldrig har sex, inte ens onani så det är inte av någon betydelse. Att ha sex med andra när man rä runt 17 år är nog ganska vanligt, men jag mins att just där och då så kände jag att jag var sist bland mina vänner och bekanta- där de flesta  miste "oskulden" runt 15-16 års ålder. Ett år hit eller dit, tid uppfattas annorlunda när man är ung ^_^

Men om vi ska använda samma begrepp som övriga världen så är du ju rent tekniskt fortfarande oskuld och har en sen debut. Onormalt är det däremot inte, anser jag. Om en fet person frågar om denne är överviktig så säger jag såklart ja, däremot betyder det inte att jag tycker att den feta personen bör banta, eller att hen är ful eller någonting annat. Men fet är hen likt förbaskat ;) 

Men som du säger är hela begreppet "oskuld" väldigt…förlegat. speciellt om man ser till t.ex ett samkönat förhållande där ingen är den penetrerande eller intgen är en mottagare (för jo, det finns manliga relationer där man inte utövar analsex).

Ikajo
1

#32 Eller så hade jag ingen sexlust som barn? Vilket jag inte hade. Om något så klängde jag mig fast vid min barndom så hårt jag bara kunde. Nästan mer eftersom mina jämnåriga försökte få mig att överge den. Alla har inte sexlust som barn. Jag har flera vänner som är lika mig på den punkten. Det var först i tonåren som jag överhuvudtaget började fundera på sex. När jag talar om skuldkänslor är det för att jag långt upp i tonåren upplevde sex som något felaktigt. Orsakerna är många och ganska komplicerade men det har egentligen inte så mycket med skuldbeläggande som den miljö jag växte upp i. Jag insåg inte ens att jag var bisexuell förrän efter 20. 

Har aldrig använt mig av sexleksaker. Har gått så bra utan. Aldrig använt grönsaker eller andra dumheter. Jag tycker nog unga tjejer bör börja utan verktyg. Det finns så mycket press på dem i alla fall. Skulle inte förvåna mig om det är förväntningar från omgivningen som får dem att tro att dem behöver något "extra".
Och nej, jag hade inte behov av sexuell stimulans i tidig ålder. Hur än mitt förhållande såg ut till sex när jag blev äldre så hade jag absolut inga sådana behov så var god och inte gör det sortens slutsatser på egen hand.

Jag hade min första pojkvän när jag var 13 min andra när jag var 19, två år efter det insåg jag att jag var bisexuell. Sedan dess har jag vart singel. Jo, det är jättekonstigt att jag inte har haft tvåsamt sex än. Det är inte så att jag ser min debut som något viktigt men den är inte heller så oviktig att jag ger den till vem som helst. Jag ingår dessutom i en minoritet så det tillkommer en massa saker. Jag har inte heller någon större längtan eller behov av att ha sex med någon annan än mig själv.
Jag är nog den sista du kan hitta som tycker sex ska orsaka skuld eller ens kopplas samman med det. Däremot så kan jag mycket väl förstå varför det är 15års gräns på hjälpmedel.
För det första så kan inte försäljaren veta om du ska använda inköpet själv eller med någon annan. Eftersom hen inte kan veta så måste hen det säkra före det osäkra. För det andra så har vi en laglig gräns på flersamt sex vid 15 år. Vilket går in i den första punkten. För det tredje, borde verkligen tjejer lära sig att de behöver hjälpmedel? Glidmedel? När kroppen producerar ett alldeles eget? Som är ett utmärkt indikator på hur upphetsad man egentligen är och att man kanske inte ska stoppa in något förrän det har kommit igång? Den största orsaken till att kvinnor får ont när de har sex är för att de inte är våta nog. Så kanske, kanske, borde tjejer fokusera på att få igång kroppens egen lubrikation innan de tar till ett yttre medel?

Gammal och gammal…av mina vänner så är det typ, 3 som har haft tvåsamt sex. Och vi är samtliga runt 25 (eller snarare 24). Så det är väl helt upp till var och en. Jag kan ju garantera att jag kommer ha bättre förutsättningar den dag jag gör det än många tjejer som debuterar tidigt. (Vilket det också finns forskning på. En kvinna som debuterar sent är ofta mer självsäker än en som debuterar tidigt.)

Eftersom jag inte använder det uttrycket så håller jag definitivt inte med. Det finns länder där man anser att analsex inte är att "förlora oskulden" och där den mottagande mannen i ett samkönat förhållande inte "förlorar oskulden" innan han har penetrerat.
Geez…hela retoriken kring sex handlar om penetration. Trots att det är få kvinnor som når orgasm enbart genom vaginal stimulans. Det är riktigt sorgligt. Inte hjälper det när även solosex ska handla om penetration.

Det beror väl helt och hållet på hur definierar "fet" förresten. Det beror ju helt på. En del tycker ju att fet är allt över 38 medan andra syftar på de som är lika runda som de är långa. Så bara för att du tycker att människan är fet betyder inte det att hen är per definition, objektivt, fet. Det är helt och hållet baserat på din subjektiva upplevelse av saken.
Vilket inte är så annorlunda från att ha en subjektiv upplevelse kring sin sexuella debut. Allt beror på man personligen definierar sex. Och den definitionen delar man inte alltid med andra.

Gur4m1
2

#33 jag finner ditt inlägg otrolgit förvirrand eoch fortfarand eäven motsägningsfullt. Du utgår fårn dig själv, vilket jag med gjort men du sätter in 2andra dumheter" och att du som sparar dig minsan har bättre förutsättningar (för vad?) än vi som miste den "tidigt". Du blandar ihop sex med andra med sexleksaker (?). Jag förespråkar inte att 5åringar skafå köpa dildosar, men däremot att en 13åring ska få göra det om hen vill det. Dildosar, vibratorer, glidmedel. Glidmedel är väl främst för anal stimulans. Och precis som att du är ovanlig med att vara 25 år och oskuld så är det även ovanligt, men absolut förekommande med kvinnor som vill ha penetrering och faktiskt även får orgasm genom penetrerande sex. Penetrering är inte ett manligt påhitt, många kvinnor gillar penetrering. Allt sexuellt man gillar måste inte leda till orgasmer.

Det här är inte en filosofisk tråd om sexuella definitioner utan helt enkelt….att en tjej skriver att hon vill ha mer än fingrar och en del av oss reagerade på att en del inte verkar tro att man faktiskt kan vara ung tonåring och vilja ha mer än just bara fingrar. Det handlar alltså inte om våra egna upplevelser av vad sex är osv.

Fakta kvarstår att sexualitet är olika- och jag ogillar förbud som inte uppbär någon vettig orsak- tex åldersgräns på sexleksaker.

"förr i tidne kunde man minsan leva hela livet utan sexleksaker" och ja, det var väl trist för dem då. Förr i tiden fick man mala sitt mjöl i en kvarn några milbort, efter att man sått säd och väntat hela sommarne på att skiten ska mogna. Jag skiter i förr i tiden, för mig var vaginal stimulans ett måste och jag kan absolut relatera till problematiken som TS har- att andra inte håller med henne är oväsentligt, eftersom detta är någonting någon upplever och vill få råd om.

Så när, var eller hur vi har sex, #33 är oväsenligt. Huruvida du eller andra inte gillar eller kommer av vagnial penetrering är också inte av någon som helst betydelse, eftersom TS inte ber om råd att onanera klittan, utan skriver att hon vill köra upp nått i någonstans. Ska vi kalla det för dumheter då eller? Eftersom de flesta kvinnor kommer mest effektivt genom stimuli utanför slidan? Geeeez….Eller så är vi tillbaka på samma ställe igen: vi är…alla…olika. Det finns 6åringar som onanerar, det finns 13åringar som onanerar och det finns folk som inte har sex med en annan person under en hel livstid och allt av det är okej tycker jag. Man kan inte säga att alla är olika och det är okej och sedan i princip säga negativt laddade ord gentemot vissa val…folk gör. 

Fet är fet och det finns en definition om du går efter t.ex rekomendationer av BMI och fettprocent. Sen kan man tycka att man ser fet ut när någon är normalviktg. Idag sammanblandar man "smal" med "snygg" "hälsosam" osv. Men det är en annan diskussion. Bra att du tog upp det. Du är nöjd och glad över ditt sätt, jag är fullkomligt nöjd och glad över mitt och anser att alla ska ha den friheten. Denf rheten finns inte med åldersgränser på saker som t.ex en vibrator eller dildo, anser jag. Är väl ingen åldersgräns på kondomer? Inte vad jag har sett iallafall. Aldrg hört "visa leg" när man köpt kådisar, men de är snabba om leg när man ska köpa snus, cigg eller alvedon.

Karmatarerskanise
1

33 Det är superbra att man som tonåring får veta att det finns hjälpmedel i form av glidmedel,  dildos och vibratorer. De tillför bara mer njutning och det låter hemskt tråkigt att vara anti det utan någon annan anledning än att kroppen har sina egna funktioner.  Ska man inte utforska sig själv bara för det?

Sekunderar åter igen 34.