Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6264 ggr
dogiiee
1

konstigt formade bröst

Har en fråga angående bröst. Alla mina kompisars bröst har typ rund form medans mina är formade som typ strutat om ni fattar? Kommer dom att vara så hela tiden eller kommer dom att utvecklas och bli runda? Skämms jättemycket över mina bröst och gillar inte att visa dom för någon, skit jobbigt :( Är 18 år och tom mina yngre kompisar har rundformade bröst Finns det någon här som har det likadant?

Scorpio97
1

Jag är sexton och har rätt toppiga bröst också. Har hört att brösten växer och förändras tills man är 25 år, så det finns ju chans att dom ändrar form ett tag till (: 

Jag tycker absolut inte att du ska skämmas för det!

//Jessie

Cahira
2

Jag är likadan som du och har passerat 25 och mina blev rundare men de är fortfarande lite toppiga. Inget fel med det, helt naturligt. Jag brukade vara underviktig och då var det rätt så "illa" men nu när jag är normalviktig för min längd så jämnade det ut sig överallt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Udoon]
4

Brösten förändras under hela livet, när man går upp eller ner i vikt, blir äldre, eller får barn med mera. Men tycker absolut inte du ska skämmas! Det finns lika många olika former och storlekar på bröst som det finns människor.

silverhuldra
2

Tycker inte att du ska skämmas över dina bröst. Bröst kommer i alla storlekar och alla former och de är lika vackra oavsett. Som tidigare inlägg säger så ändras formen på brösten hela tiden, vikt variationer kan göra enorm skillnad på dom liksom graviditet. Själv tyckte jag inte om mina bröst då jag var yngre men jag har lärt mig att acceptera deras variationer över tid och älska dom för de dom är.

Mvh. Silverhuldra

[Thiah]
20

Kan berätta att grabbarna bryr sig inte om de är runda, toppiga eller fyrkantiga, stora eller små. Mina är inget att hänga i julgranen direkt men ändå lyser sambon upp som en sol varje gång de är framme.😎 Så du behöver absolut inte skämmas.

Fialialej
7

#5 och tjejerna bryr sigi inte heller….. ^^

"På natten är alla katter svarta"

[Devya]
2

#5 Kan nog berätta att det finns killar som brukar bryr sig, tyvärr.

Fialialej
13

#7 det är ju ett tydligt tecken på att han inte är måt att ha. Och att han inte är intresserad "på riktigt" heller.

[Thiah]
2

#6+8 tummen upp

[Devya]
1

#8 Mycket möjligt. Jag vet iaf av killar som har erkänt att de inte har gillat sin tjejs bröst men att de älskar ju sin tjej så pass mycket att de kan leva med det utan några större problem.

Karmatarerskanise
9

10 Du menar att killar som är tillsammans med någon annan har suttit framför dig och sagt att dom inte gillar sin partners bröst?

Cahira
6

Jag har aldrig fått klagomål jag. :) De är små och jag har fått höra bland annat att "Allt man kan rymma i handen är perfekt, resten är bara överflöd. ;) " 

Lever på de orden än idag, var så himla kul att höra nån som tyckte en handfull var perfekt. :)

[Forest]
3

5 👍 

12. Så säger min man om mina perfekta små o klämvänliga ;) 

Saken är den att smaken är olika jag kan tycka det är fint med mer strutformade tuttar som ser uppkäftiga ut så varför vilja se ut som alla andra? Åk till badhus där ser man en massa olika tuttar och jag tror säkert att alla har fått beröm för sina fina tuttar av killar/män 😉

[Devya]
0

#11 Jepp, faktiskt. Det har varit min bror och några av hans kompisar som har diskuterat. Sen så berättade också min egen kille att han gillade aldrig sitt ex bröst eftersom de var så "perky" och han tycker mer om bröst som hänger litegrann för han har fått för sig att det är mera naturligt och han gillar sådant väldigt mycket.

Fialialej
5

#14 du kan ju hälsa din kille att alla typer av bröst är naturliga. Smaken är som baken, är det viktiga i detta. Alla gillar olika, men de flesta gillar de tuttar som råkar sitta på personen de tycker om.

[Devya]
1

#15 Tja, silikonbröst är ju inte naturliga. Men alla har väl sina preferenser, inget konstigt med det.

Min kille är nog väldigt ärlig om vad han tycker och tänker. Men bara för att han inte gillade sitt ex bröst betyder ju inte att han inte tyckte om henne, annars skulle han inte varit tillsammans med henne i tre år.

Disturbed-Angel
2

Man brukar ju säga att det finns lika många  bröst som det finns kvinnor. Det finns en sida på Tumblr som visar det tydligt om man inte är så sugen på att tjuvkika på andra kvinnor i omklädningsrum. ;)

http://ourbreasts.tumblr.com/archive

Karmatarerskanise
4

16 Nu finns det ju naturligt perky bröst också.

Tycker det låter hemskt att dessa män sitter och säger sådant om sin partner.

dogiiee
0

Hur gamla var ni när eran bröstvårtor blev sånna ploppar typ?

[Sandi92]
2

#19 Ploppar?

dogiiee
0

#20 vet inte hur jag ska förklara vad jag menar :/

[Devya]
0

#18 Absolut. Det fattar han väl också själv men av någon orsak tycker han bättre om lite hängigare bröst.

Och jag håller med om att det är hemskt att det finns de som diskuterar  om sina partners bröst på det där viset… =/

Emelie
0

TS! Sök på tubulära bröst. Själv led jag av detta (inte så grovt), men gjorde en bröstförstoring och fick då rundare bröst på köpet :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
0

Är de lika brösten på denna länk?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Gur4m1
4

Jag hade strutbröst hela högstadiet och första delen av gymnasiet och fick mer rund och "tung" form på mina bröst när jag slutade sporta 24/7 och blev runt 18-20 år. Hela diskussionen om vad män tycker om för bröst känns sååååå onödig, då smaken är som baken delad.

Ett ex åt mig sa alltid att "det finns inga fula bröst, det finns fina och mindre fina bara…men de är alltid fina…för de är bröst!" :D 

Kan jämföras lite med männens könsorgan. Kvinnor kan älska stora snoppar men det är värsta överraskningne för oss- vi kan inte ens ana hur en kille ser ut där nere innan vi får av dem brallorna. En del av oss blir kanske först 2lite besvikna" om den är jätteliten men de flesta "kommer över det" och kan älska både lillkorven och mannen den kom med utan problem. Jag tror det är samma med män och kvinnobröst. De är glad att du HAR bröst, resten avgörs av smak och preferenser.

En kille kan drömma om melonstora grapefruikter men fortfarande vara sjukt nöjd med sina handfulla mandariner. Jag som har mer åt grapefrukthållet har faktiskt ofta fått höra att visst, det är fint men "mindre är mer hanterbart" osv. En del ÄLSKAR sillisar osv…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Cahira
2

För inte tal om att det finns gott om pojkar som älskar rumpor mer än de älskar bröst. :)

dogiiee
0

#24 ja fast typ lite större omkrets, mindre häng och inga sånna putande bröstvårtor utan dom e släta om du förstår vad jag menar? :P

Skorpion76
0

Mitt vänstra bröst är större än det högra.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

cattisa
1

#28. Det är sällan båda brösten är exakt lika stora och har exakt samma form. Men det är samma med ansiktet. Ansiktshalvorna är nästan alltid lite olika. Funderar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Saga85
3

Är det bara jag som tycker att det låter lite illa i att haka upp sig på vad män föredrar?

Själv försöker jag trivas med mitt utseende/kropp för min egen del. Jag skiter fullständigt i om "män" (som om de skulle vara av ett eget släkte) minsann tycker om alla bröst eller bara silikon, små, stora eller stora bröstvårtor eller en handfull eller rövar.

Det är svårt att acceptera sig själv och visst hade jag perioder när jag nojade mig över mina bröst, men bryr mig inte längre. Jag tycker om mina bröst ibland, vissa dagar kollar jag på min kropp och hatar allt jag ser och gråter över hur ful och äcklig jag är, ibland tittar jag på mig själv och tycker att jag är skitsnygg. Det sitter i huvudet, och beror på hur jag mår. Förstnämnda händer inte alls lika ofta numer (tack och lov).

Och TS, jag hoppas att du inte hakar upp dig på en sån trivial kroppsdel som bröst, det finns säkert någon annan kroppsdel du tycker om, fokusera dig på en eller flera andra delar av kroppen. Dina bröst är dessutom inte färdigväxta, om de någonsin blir det.

Skorpion76
0

#28 Precis. #39 Nj, du är definitivt inte ensam om det! Jag tycker också att det är jättekorkat, verkligen!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/