Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 1299 ggr
[elmaek]
0

Är det mens eller?...

Den 10 februari opererade jag bort cellförändringar och så gjorde dom en skrapning för att vara på säkra sidan om jag har cancer eller inte.
Jag hade bruna flytningar och i några dagar hade jag rikliga blödningar.
För två veckor sedan slutade allt och gick över till vanliga flytningar som minskat med dagarna, allt enligt vad mina papper om läkning sa. Jag läkte enligt planerna.

Men i förrgår fick jag blödningar igen OCH mensvärk. Läkaren min ringer på torsdag om operationsresultatet så ska fråga han då men vill höra om nån av er kan hjälpa mig.

I 4 år har jag gått på Cerazette och alltså inte haft någon mens, går än på dem. Kan det vara så att skrapningen satte igång en menstruation FAST jag äter Cerazette och inte ska ha mens i vanliga fall? Eller är nåt knasigt med mig?

RoxannaS
0

Rekommenderar dig att ringa och rådfråga. De är nog lättaste sättet att få ett svar som man kan nöja sig med. Vi kan ju bara säga vad vi tror (vad vi varit med om) men dem behöver ju inte stämma in på dig här och nu. 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Karmatarerskanise
0

Tycker också att du ska ringa gyn och fråga.

mollyt
0

Efter några år fick jag blödningar av cerazette. Alltså inte regelbunden mens en gång i månaden utan konstiga osammanhängande blödningar. Ibland var jag utan mens helt i flera månader och ibland kunde jag blöda till och från (typ "mensfri" en dag och så började det blöda igen dagen efter) en hel månad i sträck.

Pratade med min gynekolog om det och hon sa att det inte gick att göra något åt det utan att det kunde bli så "efter ett tag".

Sista året med Cerazette blödde jag stup i kvarten - typ mensfri någon vecka emellan blödningarna. Slutade med dem i början på detta år.

[elmaek]
0

Jag får fråga läkaren på torsdag helt enkelt när han ringer. Tack alla i alla fall! :)