Frågor om bröstförstoring
Undrar om det finns någon här på kvinna.ifokus som har gjort en bröstförstoring och om jag skulle kunna få ställa lite frågor. Kan bli rätt många + eventuella följdfrågor dock. Anledningen att jag skriver det här inlägget är för att jag själv kommer göra en sådan operation inom ett/fler år. Går lika bra med PM som kommentar 🙂
Då undrar jag hur gammal är du och har du planer på skaffa barn så kan jag rek att man väntar med bröstförstoringen. Jag har inte gjort förstoring eller något med mina tuttar men jag vet om flera som gjort det o säger bara lycka till mina vänner har blivit nöjda med sina nya tuttar :)
#1 Jag blir 20 i år, därför jag väntar med operationen + att jag har flera frågor som behöver få svar innan, och då från privat personer gärna och inte just nu direkt från klinik 🙂
Brösten växer/ändrar ofta storlek ganska långt upp i åldern. Jag är 24 och under förra året växte mina bröst till sig såpass att jag fick gå upp en bh-storlek. Det ka vara bra att ha i åtanke. Vet inte hur sånt påverkar implantat, men.
"På natten är alla katter svarta"
#3 Absolut har jag det i åtanke :) har själv fått gå upp en storlek, men dock lär inte mina bröst växa till sig så stora och fina som jag vill ha dom. Men bra att du påpekade! Ska fråga det sedan när det är dags för att prata med en plastikkirurg :)
Jag har inte gjort någon bröstförstoring men väl tvärtom och är mycket nöjd.
Mitt råd till dig är att bekosta dig ett par konsultationer hos olika plastikkirurger för råd och förslag. Och ta dig även sen tiden att kolla upp att ingen av dem har några anmälningar eller anmärkningar på sig.
Jag har inte själv gjort det men en kompis till mig har och hon är jättenöjd med sina. Det som kan vara värt att nämna är att det kostar mycket pengar - vilket du säkert redan vet - men nu menar jag även i framtiden. Vissa implantat ska bytas med jämna mellanrum och även implantat som ska ha "livstidsgaranti" håller inte alltid och måste bytas de med. Så räkna med att stoppa undan pengar till framtiden.
Den andra saken jag ville nämna är tiden efter operationen. Min kompis fick enligt läkarna en normal reaktion och hon blev sängliggande cirka 3-4 veckor efter operationen. Hon hade ont i rygg och bröst och har nämnt vid flera tillfällen att hon knappt kunde röra sig vissa dagar. Hon var enormt tacksam till sin dåvarande pojkvän som verkligen fick göra allt för henne - inklusive bära henne dit hon skulle den första veckan :P
Så det är nog bra om du ser till att någon kan hjälpa dig i början efter operationen - rättså mycket.
Hon gjorde koksaltsimplantat kan jag också tillägga - vilket såg väldigt naturligt ut.
Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.
Jag har gjort brösten större, gjorde detta för 3 år sedan vid 21 års ålder :) Jag har silikonbröst :) Du är välkommen med PM för följdfrågor ;)
#5 Vad bra att du blev nöjd! :-) Absolut! Har hört riktigt bra om en i Stockholm tror jag att det var. Men som du säger så kommer jag påkosta mig ett flertal möten med plastikkirurger :-) #6 Haha jo, det är inte de billigaste dessvärre, men jag kommer att lägga undan pengar och är medveten om att man kan få förnya sina inplantat. Vet du på vilken klinik hon gjorde sin operation och med vilken plastikkirurg? (om du får nämna det) :-) Jag har inte bestämt implantat ännu, det tar jag upp sedan, men huvudsaken att ser ser naturligt ut och inte som två fotbollar haha :-P
#7 Men härligt! Jag skickar iväg ett PM till dig lite senare, ska ut med hundarna nu :-)
#8 Tyvärr vet jag inte vart hon gjorde operationen eller hos vem. Har tyvärr tappat kontakten med henne också så jag kan inte få svar heller :P
Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.
#9 Bara att du skriver :)
#3 Vad kul att brösten har växt för dig! Jag är 23 år och har knappt A-kupa.. Är ganska missnöjd, skulle gärna vilja ha en storlek större. Mer är absolut inte nödvändigt, men jag skulle verkligen bli glad för en B-kupa. Hur vanligt är det egentligen att brösten växer efter tonåren tror ni? Det hade ju varit drömmen! Jag är inte jättesugen på operation, men vill det sig "illa" kan jag verkligen tänka mig det :P
#12 det har nog med hormonförändringar att göra. När en del börjar/slutar med p-piller tillexempel kan brösten ändra storlek. :)
"På natten är alla katter svarta"
#13 Ja, jo, jag hade hoppats på att det kanske hade hänt utan det :P Haha. Mina bröst blev större när jag började med p-piller som 17-åring. Här även slutat/börjat med nya sedan dess, så det kanske är kört för mig i alla fall ;D
Jag har förstorat mina bröst, så har du frågor är det bara att fråga på!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#15 Tack! Du har mejl :)
Kan ni inte ta det öppet? :') Jag vill också veta!
#17 Blir så lång tråd skicka pm till oss som gjort det istället :)
#16 Jag svarar på det ikväll när mer tid finnes! :)
#18 Fast detta är ju ett forum, och på forum håller man väl till för att diskutera och lära sig saker. Tråden kommer inte bli mycket längre för att man lägger till ytterligare några kommentarer.
#17 Jag kan lägga in mitt svar här! Jag tycker det är viktigt att sprida information och kunskap 🙂
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#19 Det får du gärna göra om du vill! :)
Skulle vara intressant o se resultatet.. Så man kan jämföra.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
#21 Googla så får du se. Jag vill inte ha några bilder här och varför vill du som kille se resultat så gärna? Är du också sugen på en bröstförstoring, i så fall råder jag dig att börja gymma och träna bröstmuskler istället :-)