Dalacin i underlivet
Hejsan!
Jag har varit hos ungdomsmottagningen förra veckan pga att jag "kissar på mig" + att jag tyckte det luktade mer än vad det skulle ur underlivet.
Fick Dalacin utskrivet som en stor "tablett" som man ska föra upp i slidan, 3 st. Men jag började inte med dom förrän i förrgår då jag tog min första.
Första gången gick inte så bra 🤪 så därför trodde jag att det blev som det blev men efter ett snack med min mamma så gjorde jag förmodligen rätt igår kväll när jag förde in det så långt jag kunde och låg ner på rygg men,
det rann ur en massa flytningar (?) ur slidan och blötte ner lakanet väldigt mycket + att det sved väldigt mycket vid urinrörsmynningen. Blev också väldigt kissig. Samma hände första gången.
Är detta vanligt? Har försökt googla men hittar inget…
Har också haft mycket flytningar nu sen jag tog första tabletten men det antar jag bara är som det rensar ut 😃
Det som händer, tror jag, är att tabletten smälter. Därför blir det blött. Jag har använt binda när jag tagit sånadär. Antar att det är normalt för jag upplevde samma sak. :)
"På natten är alla katter svarta"
#1 Jo så kan det absolut vara, den smälter snabbt i handen iallafall 🤪Sved det vid kisseriet när du använde det? 🙂
Tabletten smälter som sig bör. Det kan svida för en del.
#3 Okej då kan jag vara lugn, tack för svaret! :)