Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1096 ggr
oja94
1

mens, eller?

Hej! I onadags fick jag min mens + extrem mensvärk. Igår var det som att mensen nästan var slut så jag tog bort bindan. Inatt när jag var på toaletten så var det rött i toaletten och små blodklumpar i toaletten. Hade ingen binda i närheten så kunde inte sätta dig någon då. Nu när jag var på toaletten igen så visade det sig inget i trosorna men när jag skulle torka sen fick jag se att det syndes blod i toaletten. Vad är det för något? Kanske är vanligt men jag har aldrig förut haft så att mensen typ är över och sen blir det somatt den kommer ttillbaka?

Jebie
0

Jag har ofta så att det kommer mer då jag sitter på WC å "krystar" och nästan inget i bindan då jag sitter/ligger/står. Om jag duschat kan det oxå ta flera timmar innan det syns något i trosskyddet…tror detta är normalt då man ej har mkt rikliga blödningar. Jag brukar blöda mer dag 2-4 än på dag 1, innan det avtar och har också lurats att det var över för att nästa dag komma mer igen. Man får väl räkna med nåt form av trosskydd upp till 10 dagar efter mensens dag 1? Om du har mkt värk och ett blodflöde som ej avtar under längre period/månader, då bör du kolla upp via gynundersökning.

[xMondSy]
0

Min mens brukar bråka med mig. Kanske inte kommer någonting på hela lördagen, tar bort bindan och lägger mig för natten, vaknar på morgonen och den är tillbaka över dagen eller bara ett par timmar.

molam
0

Efterblödningar har jag alltid haft ^^ Det är ganska normalt tror jag :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus