mens efter p-piller? när?
Slutade med mina p-piller runt den 17/2.. en månad sen.
Har inte fått min riktiga mens ännu.
Hur lång tid tar det innan mensen kommer igång?
Det kan nog ta ett tag eftersom kroppen måste vänja tillbaka sig. :)
ja det kan nog vara så :)
För mig tog det exakt en månad innan mensen kom tillbaka efter p-piller stoppet, sen tog det tre veckor tills nästa kom :) och nu väntar jag på nästa ;)
När min kusin slutade med p-piller tog det två år innan mensen kom. Så det varierar, speciellt om du har ätit piller länge.
//Jessie
jag fick mens en vecka efter att jag sluta så det var en vecka mellan man första och andra mens sen uteblev den i en månad
#4 Jag åt p-piller i 8år och det tog som sagt bara en månad innan mensen kom igång, så tror inte det beror på hur länge man äter :) det är nog kroppen som "styr".
#6 Jag har hört att det oftast tar lite längre tid om man ätit länge, men det är ju klart att det beror på kroppen också.
//Jessie
#7 det kan säkert va så också :) men just för mig tog det en månad, men det är säkert olika för person till person, kroppen reagerar nog väldigt olika på det där. Men jag har också hört om folk det har tagit år för innan mensen kommer, eller åtminstone att få den regelbunden :)
Har ätit p-piller ett år :P ^^
Fick mycket mensvärk idag på jobbet, har typ aldrig haft det.
På eftermiddagen idag kom den :P Skulle vart skönt att slippa den ett tag till ;) men skönt att den är igång.
Efter att ha ätit cerazette (som motverkar ägglossning?) i 9år så tog det mig 3 veckor innan min första mens kom :)
Jag läste en artikel som en barnmorska skrev där hon förklarade att det var individuellt hur lång tid det tar för menscykeln att komma igång. Det kunde alltså ta lika lång tid oavsett om du ätit P-piller i 1 eller 14 år :) Men om mensen inte kommit igång inom ett år så kan man söka hjälp så sätter de igång menstruationen kemiskt.