Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sexualitet
Läst 2861 ggr
fofo2@hotmail.com
0

orolig att förlora min oskuld

Hej!! Jag älskar sex fett mycket, jag vill ha det någon gång innan jag gifter mig, men jag rädd att förlora min oskuld. Så min fråga är när jag giftar mig kan denna man jag giftar mig med (i första gången vi har sex) veta att jag är inte oskuld??? Är tacksam för er svar ☺

ChristineL
0

Det är klart han inte kan veta men har ni inte haft sex under förhållandet så lär ni ju ha pratat om det.

UtanAlias
0

Om du inte är redo för att bli av med din oskuld så ska du vänta med att ha sex. Man kan njuta på andra sätt. Det kan hända att det blöder lite första gången en tjej har sex eftersom mödomshinnan spricker, dock kan den redan ha spruckit sedan tidigare av olika anledningar. Men det är inte heller säkert att mödomshinnan spricker första eller andra gången man har sex, det kan hända senare också. En sexpartner kan inte se om du är oskuld eller inte.

ChristineL
26

#2 - Och mödomshinnan är en myt =)

Karmatarerskanise
0

Hur kan du älska något du aldrig provat? 

Och nej en kille kan inte veta om man är oskuld eller inte.

Karmatarerskanise
6

2 mödomshinnan är ingen hinna som spricker.

aekitsune
3

Varför ska din framtida man inte veta det? Det är DITT val och inte mannens. Om han inte accepterar dig som du är borde du definitivt inte gifta dig med honom. Du existerar inte för att vara någons ägodel, glöm aldrig det! Ingen har rätt att tala om för dig vilka du ska ha sex med, att din kjol är för kort eller tröjan för urringad, hur du ska bete dig, vad du ska säga eller vad du får tycka om.

http://aekitsune.blogg.se

fofo2@hotmail.com
0

Tack alla för eran svar

Maria
7

Är du säker på att du kommer att gifta dig?

Skulle det spela någon roll för din "framtida" man om du är oskuld eller inte? Då skulle det inte vara mycket till man får jag säga.

Om det nu blir som du önskar…. ska du då inleda ett äktenskap med en lögn?

/Maria

fofo2@hotmail.com
0

#4 jag vet, men jag har lust till det.

Humi
6

Jag får för mig att religion är med i bilden, stämmer det?

fofo2@hotmail.com
0

#8 nej jag ska inte ljöga för honom, men jag undrar bara om man kan vet detta eller inte

fofo2@hotmail.com
0

#10 nej det är inget med religion o göra

Inkanyezi
6

Och jag tror att du borde ta reda på lite mer om mödomshinnan, hymen, som faktiskt är en myt, så att du förstår i grunden att det inte är möjligt, attt det inte alls går, att avgöra om någon har haft sex eller inte. Det är djupt rotat i en del samhällen att man ska kunna se vid första samlaget att bruden var "orörd", men det bygger på en myt, en lögn, om en "hinna" som skulle spricka, och som kanske ger blodspår.

Det finns till och med kliniker, läkare, som skapar en sådan konstgjord sak, för att det ska se ut som om bruden är oskuld, men allt bygger på osanning, att det skulle kunna gå att se. Det går inte att veta om någon är "oskuld" - det kan bara personen själv veta.

Men hur det nu är med den saken, så är det ett orimligt krav. Som självständig människa tar man ansvar för sig själv och har rätt att bli accepterad för den man är. Utomståendes krav på "oskuld" är orättfärdiga och bygger på dubbelmoral. Ju fortare vi kan bli av med vidskepelsen kring "oskulden", dess bättre.

UtanAlias
0

Det var minsann ingen myt när jag gick i skolan och fick lära mig om sexualkunskap, men tiderna förändras och folk börjar till och med äta LCHF. 😉

fofo2@hotmail.com
0

#13 tack för svaret :)

Karmatarerskanise
12

14 "hinnan" har inte förändrats. Däremot kunskapen.

Ikajo
3

#9 Man kan ju älska solosex 😃 det är också sex fast med sig själv. Kom bara ihåg att det är stor skillnad på att göra något ensam och göra något med någon annan.

Det finns nog ingen rakt svar på den frågan. Ibland kan ju det egna agerandet vara avslöjande nog. Nervositet och liknande, valhänthet och klumpighet. Sådant som kan förekomma men inte nödvändigtvis.

(#2 Den största orsaken till att kvinnor blöder vid sex är att de inte är våta nog så det bildas friktion. Friktionen kan orsaka skada på blodkärl som då blöder. Bästa sättet att undvika det är att ha långt förspel och se till att kvinnan är tillräckligt upphetsad. Kvinnlig upphetsning=våt=ingen blödning. Att det gör ont första gången beror ofta på att man spänner sig istället för att slappna av. Mycket går bättre om man slappnar av men är man nervös så är man.)

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

fofo2@hotmail.com
0

#17 ☺

[Forest]
1

2 bra o läsa är http://gapf.se/oskulden-och-modomshinnan/ <---mödomshinnan 

Har man sex första gången så är man ofta spänd dels vet man inte hur det känns eller hur man gör, omedvetet så kan man spänna sig o där med får man liten blödning efter sexet. Sen anser jag är man rädd för att förlora oskulden men sugen på sex så skulle jag väl mer säga vänta tills du har en stadig pojkvän.

fofo2@hotmail.com
0

#19 Tack för ditt svar