Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1182 ggr
Anonym
0

Foundation eller mascara först

Hej! Applicerar man mascara eller foundation först? :)

sisela
1

Det får man väl göra som man vill? 

Jag brukar ha foundation först. Grunden först liksom och så småfixet till sist. Dessutom kan man ju råka få foundation på ögonfransarna om man tar F efter mascaran. 

(kanske inte alla, men jag har smink överallt efteråt, i håret, på tröjan och på spegeln 😃)

Anonym
0

#1 Haha jo jag är rätt ny med att sminka mig och är inte direkt så proffsig på det heller men det går framåt! Jag kommer troligtvis göra som du gör och ta foundation först! 🙂

Madde_Warrior
0

Tar alltid foundation först. Fast om jag använder primer tar det först men det är inte alltid jag har ork till det haha :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

sao_ming
0

Min rutin som jag kört i mååånga år:

• Hudkräm

• Hud Primer

• Ögonskuggaprimer, svagt färgad (har det även om jag inte har ögonskugga)

• Foundation (har aldrig foundation på ögonlocken)

• Concealer

• Löspuder

• Bronzepuder och/eller konturpuder

• Highlighter (väldigt sällan jag anv det)

• Rouge

• Ögonskugga (anv ej varje dag)

• Eyeliner (anv ej varje dag)

• Mascara

• Fyller i ögonbryn med penna och ev. runt ögonen

• Genomskinlig mascara/brow set gelé

• Läppstift

Ibland om jag är lite torr eller vill ha något blankare hy tar jag också efter sminkning några puffar av mitt c-vitaminvatten och sprayar på.

Tycker denna rutin funkar mycket bra och sminket stannar hela dagen och det blir INGET kladd! =)

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

JossiMelon
0

Jag brukar ta mascara sist av allt. 🙂

KitoBonito
0

För en nybörjare kan man börja enkelt. Foundation först, sedan mascara. :) Känner du dig torr i huden kan du använda en hudkräm till ansiktet först, innan du tar på foundation. Då brukar ditt foundation stanna på längre också. Och kom ihåg att se till att du har en foundation-färg som matchar din riktiga hudfärg, annars kan det se lite tokigt ut! Lycka till!

Alexxiis
1

Tack så mycket allihop! Jag har bestämt mig för att ta foundation först och mascara sedan. Tack för hjälpen! :)