Hjälp, är jag gravid?
Så min pojkvän och jag sov över, vi båda går i 1an på gymnasiet och han skulle egentligen varit 98:a men kom ut för tidigt så vi är lika gamla. Det hettade till och vi ville båda ha sex, alltid när vi har sex så har vi kondom så han satte på den. Vi provade massa olika ställningar och tillslut kom han, jag lade mig bredvid honom och då sa han dom ord jag fruktade mest "Var är kondomen?".
först tänkte jag, den kanske är i mig? Så stoppade fingrarna i mig själv och kände bara klet. Så hitta vi den på madrassen, förvirrad som jag var sprang jag ner på toa och de rann ur sperma ur mig. Jag hade ingen tillgång till dagen efter piller och nu är det för sent att ta ett.
Vad ska jag göra? Min största rädsla är att vara gravid!
När hade du mens senast och när skedde detta?
/Christine
Oj,oj stackars er, eftersom ni var noggranna med att skydda er. Tyvärr kan det ju bli så att du är gravid, sex har ju den effekten. Du får gå och köpa ett grav-test för att få svar.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
"Dagen efter piller"/Akut p-piller kan tas upp till 3 dygn efter samlaget 👍
En vanlig missuppfattning är tyvärr att den måste tas just dagen efter..
Men köp ett test och kolla dig ändå även om du tar akut piller.
#1 mensen var la för 1-1 och en halv veckor sen, jag har oregelbunden så hållet ej koll.
#2 jag har inte mycket tur i livet…ska dessutom få pstav snart….för jag är sjukt försiktig…jag är 16 år och mamma sköter min ekonomi, vill inte gå och be om ett :s tror du man kan göra hos sjuksyster?
#4 - Okej, men då borde du ha klarat dig, du kan gå till umo och göra test gratis förslagsvis om 2-3 veckor, det är lite för tidigt ännu.
/Christine
#3 min skolsyster sa inte ens det och har gått för lång tid nu.
#5 och om jag är gravid, vad gör jag då?
Du kan gå till en ungdomsmottagning och göra ett test, där kan man även få akut P-piller och kondomer.
Håller tummarna för att du ska ha tur denna gång!
#6 - Det är ditt och din partners val vad ni gör.
/Christine
#6 om du är gravid så har du ett stort beslut att fatta.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#8 #9 jag vill göra abort, jag är 16 år. så vad är mina val då? hur gör man?
Ta en sak i taget. Red ut om du är gravid först.
#10 - Umo kommer hjälpa dig med allt du behöver hjälp med. Tror inte du kan göra aborten där, men dom ser till att du får tid hos läkare.
/Christine
okej, tack.