Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: samlevnad
Läst 3708 ggr
Anonym
2

Hur mycket myser och älskar ni?

Jag vet inte men jag tror att jag och sambon är väldigt kärleksfulla mot varandra i jämförelse med många andra par. 
Vi har varit tillsammans 5½ år och när jag har hört hur andra par verkar ha det så verkar vi vara väldigt intima.

Vi bor ihop sedan 3 år tillbaka. Min sexlust försvann för 2 år sedan, men när jag slutade med hormonpreventivmedel så kom den tillbaka, så nu går jag sugen på sex nästan varje dag. Dock har vi inte sex varje dag, det varierar väldigt. Det kan vara mellan 3-6 gånger i veckan de veckor då jag inte har mens. Annars går vi och pussas väldigt mycket, myser och rör vid varandra varje gång vi är i närheten av varandra typ. När vi är bland folk så är vi lugna, och springer inte runt och hånglar, utan då är vi väl som "man ska vara". 

Ni som varit tillsammans ungefär lika länge, hur ofta myser ni och har sex etc? Har jag bara lyckats jämföra mig med de paren som är undantag, eller är det vi som är undantaget?

För övrigt, så valde jag 9 på "Hur viktigt anser DU att sex är?", eftersom man kommer varandra väldigt nära varandra. Man blottar sig på ett sätt som ingen annan ser en och överlämnar sig helt till den andre, vilket jag ser som en viktig del.

[xMondSy]
0

Jag och min sambo har varit tillsammans i 5år och 4,5månader. Vi har sex 1-2 gånger i veckan och det beror helt på mig då min sexlust inte är där eftersom jag går på ppiller och har inga planer på att sluta än. Men vi myser dagligen så mycket vi kan tills någon av oss tröttnar, vi busar mycket. I början av förhållandet så hade vi sex 1-3 gånger dagligen ungefär, men effekten av ppiller kom fort då jag började med dom när vi blev tillsammans.

Gasoline
0

Myser och visar varandra kärlek gör vi varje dag, sex blir det dock inte så ofta längre. Vi hinner inte, vi orkar inte eller så har vi folk hemma/vi är hos andra. Men det händer iallafall :-) Vi har bott tillsammans i över 4 år.

[Devya]
0

Med mitt ex så blev det en massa mys varje dag. Vi hade då varit ihop i 10 år. Vi skulle hela tiden kramas och det älskade jag. Vi hade dock inte sex särskilt ofta men det var aldrig något större problem.

Med min nuvarande kille så är det helt klart mindre mys och vi har inte ens varit ihop i ett år. Nu träffas vi dock varannan eller var tredje månad men då vi ses så blir det ändå inte så mycket mys men däremot en massa sex.

Anonym
0

#3 Varför myser ni inte så mycket då tror du?
Mys tycker jag är väldigt viktigt i ett förhållande. Men även sex, såklart.

Anonym
0

#1 Ett tips är kopparspiral, en helt ny värld öppnades för mig när jag slutade äta p-piller efter 8 års användning. Den sexlusten som jag fått nu vill jag aldrig mer bli av med, det är fantastiskt att känna suget efter sex igen efter att jag fick känna på känslan att "ställa upp". Nu när jag faktiskt också vill, så är allt underbart. 

Jag tipsade en vän till mig i somras om att sluta med p-piller, för hon ville nästan aldrig ha sex och var inte ens myssugen, men efter att hon slutade så ökade sexlusten radikalt.

[xMondSy]
0

Jag har suttit och funderat på spiral senaste tiden, men jag har ingen lust att ev blöda hela tiden om jag nu skulle vara den typ av person som drabbas. Sedan så håller ppillerna min mens regelbunden då den inte var det innan. Kanske blir mer tanke när vi väl skaffat barn :-)

mollyt
1

Min sambo och jag har varit tillsammans 4 år och bott ihop de senaste 3 åren. Vi myser också väldigt mycket, håller handen när vi går och pussas/kramas/nuddar varandra så mycket vi kan. Vi säger flera gånger om dagen att vi älskar varandra osv. Har numera sex ett par gånger i veckan men har precis slutat med hormoner så hoppas att det blir lite oftare nu när jag slutar stressa så mycket.

[Devya]
0

#4 Jag vet inte varför. Jag känner dock att jag inte behöver det. Då vi har försökt så har det känns som om jag kvävs. Så för mig fungerar det inte med honom åtminstone.

MalinMalvina
1

Myser varje dag, ligger alltid och håller om varandra om nätterna och ligger tätt intill i soffan, sex är 3-5 ggr i veckan :)

Anonym
0

Det är olika hur mkt sex man har, beroende på hur länge man har varit tillsammans osv.

De första 4-5 åren hade vi nog sex ca 5ggr/vecka, nu efter 21 år ihop är det mer sällan.

Det kan gå månader nuförtiden men det kan också vara 3ggr/veckan…oftast är det mer på vintern 😛

Mysa gör vi när vi ska sova…jag ligger bakom och håller om… och han håller om min arm.  Kramas gör vi dagligen fast det är mest jag som är initiativtagare till det 😮

[Thiah]
1

Jag tycker ni verkar ha ett aktivt sexliv och ett kärleksfullt förhållande. Jag och sambon har varit tillsammans och bott i ihop i 3½ år och vi har sex då och då, vissa veckor mer vissa mindre. Vi är dock väldigt mys och kärleksfulla mot varandra. Små ord, små beröringar och blickar ges hela tiden. Jag har ett enormt behov av att ha honom nära några gånger under dagen om så bara för en smekning på kinden. Just nu har vi inte haft sex på er… 6 månader typ för jag är gravid och har noll sexlust så då har mysandet blivit så mycket viktigare. Somnar oftast bäst om jag får ha en tumme eller halva handen under resåren i hans kalsonger… hahah

mollyt
0

Haha #11 det där med tummen i resåren känner jag verkligen igen! :D Jag är likadan, fast numera sover min sambo nästan alltid utan underkläder - men då måste jag ändå få nudda honom för att jag ska kunna sova! :P

[Thiah]
1

Trevligt att vi är fler :)

litenvovve
1

Känner igen mig i TS situation. Vi har sex flera gånger i veckan och myser i massor där emellan. Det är jätteviktigt med närhet och intimt umgänge, anser vi båda.