Få jobb men kan ej svenska?
Jag känner en indier som vill flytta till Sverige, men han kan ju ingen svenska. Dock har han jobbat som tolk i Indien och kan alltså bra engelska, han har även jobbat inom hotellbranchen i Indien så han har lite i bagaget. Vad finns det för jobb för honom om han skulle vilja jobba i Sverige?
Vad har han för utbildning? Kan han bra engelska tror inte jag att det blir några problem t.ex. hotellbranschen, lärare på universitet eller engelska skolor, teknikbranschen kanske och liknande.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Som #1 säger så är det nog inga problem om han är bra på engelska, eller rättare sagt; han har förmodligen lika "lätt" att hitta jobb som de flesta andra. Jag har en kille på mitt jobb som i princip inte kunde ett ord svenska när han började, som tur var så hade vi en till person på jobbet som pratade samma språk och som kunde översätta. På gott och ont, för då lärde han sig inte svenska. Nu jobbar han med oss som endast kan svenska och engelska så han har blivit tvungen att läsa sig att kommunicer och ta instruktioner. Det går lite segt men sakta men säkert lär han sig. :-) Han jobbar med produktion och lager.