Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 34151 ggr
Ears
2

Breda axlar, känner mig inte kvinnlig

Hejsan! Jag har några saker som gör mig väldigt ledsen och otroligt missnöjd över mig själv och jag vet inte vad jag ska ta mig åt.

Jag ligger på toppen av missnöjdhet över mina axlar.. De är så breda och hemska, omkretsen ligger på runt 104cm. Jag känner mig så manlig och får ofta kommentarer som biffig och tjock. Det gör mig så ledsen, jag orkar inte höra det längre.
Resten av min kropp är inte speciellt stor, men långt ifrån smal. Min midjas omkrets är 77 och låren tillsammans 99. Jag vill bli mindre på alla sätt och vis men jag har inte ork för det.

Vad kan jag göra? Det går ju knappast att varken träna eller operera axlarna mindre breda, och dessutom är jag bara 16.. Snälla jag är så ledsen över detta och vill ha tips om vad jag kan göra!

Sedan är det en till sak jag vill ha lite hjälp med, men det vill jag inte skriva öppet i tråden utan söker någon som kan svara på en liten fråga angående sex ungefär… Tack så mycket!

Toxics
9

Hej!

Alltså, det enda du kan göra är att börja bearbeta tanken att acceptera dig för den du är. =)

Jag tror att du är fint precis som du är. Och inte ska behöver fundera på att operera någonstans alls. du är fortfarnade ung. Kan vara så att kroppen hinner växa ifatt.

men i övrigt så tycker jag att du ska åka till en klädesaffär och fråga någon expidit om hjälp. att hitta kläder som får dina axlar att se mindre breda ut !

Det finns faktiskt sådana kläder. Det är ett steg i rätt riktining mot bättre självförtroende =)

Och du kan fråga mig den adnra frågan i Privata meddelanden om du vill!

Kram

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Tilde]
6

Håller helt med #1! Det är inget fel på breda axlar :) Men om du vill kan du försöka klä dig i kläder som "smalnar av" axlarna. Fråga i butik eller googla! ^^

Maliceangel
0

Jag har också breda axlar och kolla runt om man kan fixa det på något sätt. Mina är 45 cm breda.. mycket bredare än mina höfter.. oerhört kvinnligt ;-) not.

[silkesnosen]
4

Ärligt talat du växer fortfarande och din kropp kommer att hitta sina former. Jag är bredaxlad, men har insett att jag ofta ser vältränad ut och sägs ha god hållning pga det. Om de säger dumma saker så ska du fräsa ifrån, då det enbart är oförskämt. En del människor letar orsaker till att trycka ned andra. Jag har aldrig mätt mig, så mitt tips är, låt bli! Ta hjälp av ngn som du tycker har god smak, kanske i en butik, så att du känner dig fin och tar fram allt det vackra hos dig. Blir ju mkt bättre än att fokusera på allt tokigt. Jag är ingen sexexpert, men om du vill får du gärna pimma, så får jag se om jag kan hjälpa:)

Mabrotnosh
5

Om du har breda axlar och breda höfter och smal midja har du väl formen som många kvinnor skulle vilja ha. Och hade du inte breda axlar så skulle du klaga på något annat.

[enalice]
11

De allra flesta mannekänger har breda axlar. Kallas klädhängar-kroppsform, bredare axlar och smalare höfter, och det anses vara den kroppsform som är mest smickrande för de kläder som görs för modevisningar. Och de tjejerna anses ju vackra av många. Säger INTE INTE INTE jämför dig själv med modeller, gör aldrig det, menar bara att bredare axlar inte är något som behöver vara fult. Att vara muskulös tror man ofta anses vara okvinnligt, men det är en annan sak, men när man ser det i verkligheten så ser man att hur många skitsnygga tjejer som helst är det och strävar efter just det idealet. Själv hade jag aldrig orkat bygga muskler, utan är nöjd med att vara rak och klen :) Men liksom - Det finns fler än en idealkropp, oavsett vad media säger. 

Det finns fan mängder av dem. Se dig omkring. Jag tvivlar på att alla tjejer du ser som du tycker ser skitbra ut har en och samma kroppsbyggnad. Embrace din kroppsbyggnad, för det finns ingen dålig sådan. På, iofs IDIOTISKA som sak, världens-vackraste-listor finns kvinnor som är raka och pojkiga, atletiskt byggda, kurviga, päronformade, alla kroppsbyggnader finns representerade (om än inte så mycket andra variationer alls för som sagt de listorna är bullshit, men just basal kroppsbyggnad finns det alla sorter av).

Jag har bredare axlar och smala höfter. Jag är rätt så rak i kroppen liksom. Alla kvinnor i min familj är raka i kroppen, inte så mycket höfter inte så mycket rumpa. Jag hade GÄRNA varit kurvig istället. Men hade jag haft former så hade jag säkert velat se annorlunda ut också. Det är ju så det är. Kvinnor uppmanas alltid granska varje detalj av vårt utseende, leta fel, jämföra oss med ideal, förändra ditt och datt och hit och dit och man blir aldrig klar så länge man lever - för hade man kunnat bli klar och nöjd då hade skönhetsindustrin gått under. 

Väldigt många av de tankar du har om din kropp har stoppats in i ditt huvud av media. Det innebär inte att det inte är jobbigt. Men det innebär inte heller att det är något som helst fel på hur du ser ut.

Visst, lär dig hur du med kläder bäst ska smickra din kroppsform om du vill det. (Eller låt bli och lita på att när du är äldre så kommer du inte begripa vad du tänkte på när du hatade dina axlar.) Och ibland kanske du kan göra tvärtom, välj toppar som visar upp dina axlar extra mycket pga fuck it, det är också snyggt.

Emshify
3

Håller med #6. Jag föreslår att du klär dig precis som du vill och så att du känner dig bekväm och inte försöker "smalna av" dina axlar. Då kommer de fortfarande kännas som något som behöver döljas, något som är dåligt. Försök istället jobba med självkänslan och att uppskatta dig själv för den du är. Tro mig, det kommer! Och breda axlar är förresten snyggt. Det ser atletiskt och elegant ut. Har själv väldigt breda axlar men det har aldrig besvärat mig.

LitenPyssling
4

Du låter att ha samma byggnad som jag, jag är 108cm i omkrets på axlarna, håller 93cm i omkrets på höfterna, 93cm runt båda låren (mätt under rumpan) och har en midja på 72cm. Jag är inte mullig utan jag är tränad, grov benstomme är något jag fått ifrån pappas sida av släkten där alla kvinnor har kurvor oavsett om de är smal eller mullig. Jag är helt enkelt byggd så och jag har fått jätte mycket komplimanger för min kropp av både tjejer och killar, på skolan, i gymmet, badet och i klädaffärer. 

Men jag vet att man som kvinna kan känna sig obekväm när man har fått en mer maskulin kropp än en "kvinnlig" kropp, jag klandrar dig inte alls då jag själv kände så förr runt 13-15års ålder (är 20 nu) då jag har en väldigt maskulin kropp och har alltid haft. Anledningen till att jag skriver kvinnlig inom "…"  är för att jag anser det att, det blir vad man gör det till. Det finns ingen mall för hur en kvinnlig kropp ska se ut, anser jag. Det handlar om att Du själv ska acceptera, tycka om och se positivt om dig själv. Jag tror du har en jätte fin kropp, du måste bara se det själv!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

tvättäkta bybo
5

Breda axlar är skitsnyggt!! Tycker att det ser kvinnligt ut, jag är själv bredaxlad, lång å ruskigt grovt byggd, å visst har man fått höra kommentarer, men ääähh… Vafaaan, det viktigaste är att man själv är nöjd, å det borde du absolut vara! :)

Halvdansken
0

Du ska vara glad!! Jag har också breda axlar och har ofta fått komplimanger för det, det gör att din siluett blir skitsnygg. Sen är du bara 16 år, kroppen ändrar sig fortfarande.

Hel ärligt… tycker du det är snyggare med att se ut som en "flaskhals", dvs smala sluttande axlar?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

natalifotiadis
6

Här är en till bredaxlad tjej !

Jag har också haft ångest över mina breda axlar men har läst runt på nätet och frågat expediter i affärer om vilka kläder som smalnar av. Kläderna jag använder nu gör att jag känner mig sjukt kvinnlig och får ofta beröm för min kropp (breda axlar, smal midja och breda höfter.) Jag har haft komplex över mina lår också men tänkte sen, vafan, ingen ska väl döma mig för hur jag ser ut. Jag kan inte få smalare lår än vad jag har för min kroppsform då jag tränat hela livet (Fotboll, ridning, dans) så nu njuter jag istället av att ha fina former. Mina breda axlar gör i sin tur att min midja ser mindre ut!

Mitt största problem när jag var yngre (nu är jag 17 så vi talar om 13-14 års- åldern) var att alla mina små, nätta kompisar fick alla killarna och att jag var den som såg så mycket tjockare ut på grund av mina axlar vilket gjorde att jag inte fick några killar (jätteviktigt på den tiden ! 😉) men nu har jag lärt mig att om en kille jag är intresserad av inte gillar mig tillbaka för att jag är "bigboned" så är han ändå en idiot, eller hur ?

Jag har nu en pojkvän som är en riktig tunnis. Inte bredaxlad över huvudtaget men han accepterar mig precis som jag är och får mig att må mycket bättre och det är ju det som är det viktiga. Att jag är glad och framförallt stolt över att jag blev som jag är och det tycker jag du också ska vara ! Ha inte komplex, lär dig tycka om din kropp, dig själv, så får du se att andra gör det också, allt handlar om att utstråla självsäkerhet. Och du är fin precis som du är !  Lycka till !

sisela
3

Haha, Jag har 125 cm i axelomkreds och känner mig INTE bredaxlad 😎

Zevzi
0

Jag är bara 14 än, och jag är ganska bred över axlarna jämför med andra i klassen och så.. mina lår är större än dom flesta, midjan ä väl ine direkt mega stor.. men jag försöker intala mig att sålänge jag inte är alldeles för överviktig så orkar jag inte bry mig så mycket,

[imtoofabuloustofitin]
0

Jag vet hur det är att känna sig stor och ''manlig'', även om det inte finns något som gör att det är okvinnlig att ha breda axlar, breda axlar är snyggt! (Jag säger så till andra men skäms för dem själv) men det är för att jag blir så enormt stor eftersom jag är så otroligt lång, då känns dem ännu bredare.

Mina axlar är 98 cm i omkrets, så har väldigt breda axlar.

Mina höfter är i omkrets 105 cm, så jag har ganska breda höfter.

Mitt lår är 60 cm runt om, och när jag mätte dem runt om tillsammans blev det 97 cm så har kraftiga lår har jag med.

Mitt midjemått är det jag skäms mest för förutom axlarna så det måttet håller jag för mig själv.

Jag vet att du skrev tråden för länge sedan men kommenterade nu ändå bara så alla av oss som mått dåligt av komplex kan känna oss som vi inte är ensamma om våra kroppsmått.

Vi är alla perfekta precis som vi är, dessutom är det våran själ som är viktigast!

Majskiii
0

Hej!

Snälla, må inte dåligt över ditt utseende. :(

Jag har själv breda axlar och bred midja, menah, försök bearbeta tankarna helt enkelt. Lycka till! Kram.

åkerhumla
3

Välkommen till klubben!🙂

Nu har jag inte mätt mig med måttband men vet att jag har storlek 44 över axlarna och storlek 36/38 i midjan. Tjoho… inte lätt att hitta kläder, jag vet.

Jag har lärt mig att v-ringat smalnar av axelbredden och att båtringat breddar. Axelvaddar är bara glömma, likaså skjortor och blusar utan stretch. Vill du ha randigt, ha dom på längden då det smalnar av. Jag har lärt av mina misstag och tro mig, många kort från glada 80-talet då jag var barn vill jag bara bränna. Axelvaddar i massor, hur tror du jag såg ut? 😂 🤦‍♂️ 😮 

Du kan trolla jättemycket med kläder och någonstans måste man förlika sig med hur man är byggd och tycka om sig själv. Ja, det är lätt att skriva och mindre lätt att göra men i slutändan är det ändå insidan folk tycker om.

☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

[imtoofabuloustofitin]
0

Jag tror att det är viktigare att acceptera sin kropp som den är, kanske till och med lära sig tycka om sin kropp. Jag tycker inte man ska ha kläder för att det ska dölja något för då kommer man alltid gå och känna som det är problem, som att det är något att skämmas för,

Vi är alla perfekta <3

Karmatarerskanise
1

Jag tycker det är snyggt med breda axlar på kvinnor :)