Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 6083 ggr
Hoseok
4

Orgasm av stress..?

Tjena. Funderade på att fixa Insider för att skriva anonymt, sen kom jag på att jag inte bryr mig, woop.

Tänkte ta upp två saker som förbryllat mig ett tag just nu. Jag har aldrig, någonsin, mött en annan människa som upplevt eller hållt på med de två saker jag tänker beskriva. 

1. Som rubriken lyder så kan jag få orgasm av stress. Och det är inga små orgasmer, jag tappar fokus i flera sekunder och det kommer oftast väldigt fort. Det är inte "okontrollerbart", dock.. Här är ett scenario som hände.. i förrgår:
Satt i mitt klassrum på webbutvecklingskursen. Alla klasskamrater började resa sig upp och jag insåg att alla hade lämnat, men jag hade ju inte sparat det jag gjort, waaah. Så läraren reser sig upp och gör sig redo att gå också, och jag känner hur det kniper ihop där nere. Jag lägger ena benet över det andra och efter några sekunders medvetet gungande (?) så får jag orgasm. 

Ett annat scenario är när jag pluggar på biblioteket, och de börjar släcka ner för att det är dags att gå. Då kan jag också lägga ena benet över det andra och få orgasm nästan direkt.

Första gången jag "utövade" detta var när jag var kanske runt 10, och vi skulle gå till matsalen. Då brukade jag stanna kvar tills alla gått och läraren sa att jag måste gå, och lyckades redan som 10-åring få orgasm av den stress-känslan att jag måste skynda mig.

Min fråga är helt enkelt.. vad tusan är det som gör att jag lyckas med detta? Hur kan den typen av Stress trigga igång en sådan stark orgasm? Vart är kopplingen? Någon som tror sig kan svara på det.

2. Jag har sedan 13-årsåldern upptäckt något konstigt med min kropp. När jag är kissnödig, så är det jätte, och då menar jag Jätteskönt, att trycka på magen. Då menar jag där det är mjukt, långt under naveln men ändå över venusberget. Jag kan sitta och trycka i timmar, och därmed bli fysiskt upphetsad men inte bli sugen på sex eller onani. Jag kan inte heller få orgasm av denna beröring. Det är bara skönt varje gång jag trycker. Efter ett tag kan jag få kramper, som att jag har mensvärk, och då brukar jag sluta då det faktiskt gör.. ont. Men det har inte stoppat mig från att göra det igen någon annan dag.

Min fråga angående detta är väl egentligen: Vad är det jag kommer åt när jag trycker? och att jag tillslut från symptom som liknar mensvärk kanske inte är sådär jättebra. Men jag "kan" inte sluta, det är för skönt. Tycker det är skönare än onani, trots att man inte kan komma av det.

PogoPedagog
1

jag gissar att stressen gör att du spänner kroppen o därmed de muskler som gör att vissa får orgasm. Det kan hända när man tränar oxå.

SJB
0

Kan ju säga att du är inte ensam om det. Läste en artikel för något år sedan om ett par kvinnor som berättade att de hade samma problem som dig, det gick något program på TV om det också. Du kanske borde kolla upp det, lycka till!

Hoseok
1

#2 Jag ser det dock inte som ett "problem", ser det snarare som en extra krydda i livets om gör min dag bättre, haha. Men jag ska ta upp det med på nästa gyn-undersökning, för säkerhets skull.

Tack för svaren, både #1 och #2!

[Siffran2]
6

Oj vad "coolt", skulle jag vilja säga. :) skulle också vilja kunna göra så! :P Du ska vara glad tycker jag! :D Många kan inte ens komma och du kan komma när som helst av stress liksom! Grymt! 🙂

Karmatarerskanise
1

Ts det är inget ovanligt eller konstigt.

Hoseok
0

Nä, tror det är många som upplevt det, jag undrade mest vad det kan bero på, men tycker det #1 sa lät logiskt i alla fall. :)

pyromanen
0

Garanterad som någon redan skrivit att du spänner "rätt" muskler. För mig hände detta alltid när vi i gympasalen skulle klättra uppför rep. Jag kunde klättra upp o ner en gång men om jag försökte en gång till så gick det för mig direkt och det hjälpte inte att vänta en liten stund o prova igen, uan direkt om jag började klättra hände det igen och jag blev helt slapp i benen och fick ge upp. Detta var i lågstadiet och jag förstod inte vad som hände utan trodde jag var mindre stark än dom andra i klassen som glatt klättrade upp för repen gång på gång.

pyromanen
0

Garanterad som någon redan skrivit att du spänner "rätt" muskler. För mig hände detta alltid när vi i gympasalen skulle klättra uppför rep. Jag kunde klättra upp o ner en gång men om jag försökte en gång till så gick det för mig direkt och det hjälpte inte att vänta en liten stund o prova igen, uan direkt om jag började klättra hände det igen och jag blev helt slapp i benen och fick ge upp. Detta var i lågstadiet och jag förstod inte vad som hände utan trodde jag var mindre stark än dom andra i klassen som glatt klättrade upp för repen gång på gång.

_Charlie
2

Som svar på fråga 2. Om du trycker under magen när blåsan är full stimuleras G-punkten. Inget konstigt med det. :)

PogoPedagog
0

#8 Haha, jag känner igen det där med repklättring. Jag skulle göra så många pull-ups jag kunde i gymnasiet och där blev det oxå problem efter några stycken.

Hoseok
0

#9 Det låter rimligt, men varför upplever jag att jag inte kan få orgasm genom det, trots att det är mer skönt än "vanlig onani"?

Kanske svårt att svara på.. Men ja.

_Charlie
1

#11 Orgasm genom att enbart stimulera g-punkten vaginalt är nog rätt ovanligt. Genom att stimulera g-punkten genom samlag stimulerar man ju även alla 8000 nervslut klitoris har runt och inuti slidan, så en orgasm på absolut enbart g-punktsstimulering tror jag är mycket ovanligt. Även om det kallas g-punktsorgasm är det ju inte enbart g-punkten som stimuleras vid vaginal penetrering så att säga.

Så när du stimulerar g-punkten genom att trycka på din fulla blåsa får du dels ingen stimulering från andra hållet där alla nerver sitter, och dels stimulerar du inte g-punkten med ett sådant tryck som du kan få från andra hållet. Blåsan är ju mjuk och följsam. :)

Hoseok
0

#12 Där ser man, då lärde man sig något nytt, tack!