Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 1740 ggr
youandyou
0

mens i två veckor

Jag har haft mens i två veckor nu… Jag har extremt ont i magen ochså.. dom första dagarna va de bara droppar, och nu är de mycket mer än va de brukar.. Brukar ha meôns i högst 6 dagar annars. Jag har haft mens sen jag var 14 år, & är i år 19..

Lia
0

Gå till ungomsmottagningen! Det är alltid viktigt att kontrollera varför mensen är oregelbunden. Lycka till! 🙂

Hoseok
0

Som tidigare nämnt, gå till ungdomsmottagningen om du känner att det är jobbigt för dig. Det är vanligt att mensen är oregelbunden. Jag har haft oregelbunden mens under hela mitt mens-liv, vilket är ynka 6 år.

polgara
0

Kolla upp varför det beter sig så

Gå till ungdomsmottagningen så du får en uterdning

youandyou
0

Men kan man gå till gyn när man har mens? & va ringer jag och säger till dom ? Jag hatar att visa upp mig och känner mig inte bekväm. Har riktigt mycket ångest över detta..

Lia
0

Antingen går du till gynekologen, som är en läkare - med eller utan mens - och får betala (i skåne tex kostar det 300 kr). Eller så går du till ungdomsmottagningen, som har en barnmorska - också med eller utan mens - och detta är då gratis (i min kommun gäller detta upp till 25 års ålder). Antagligen kommer du inte behöva visa upp dig oavsett vart du går, utan i första taget lär det räcka med att berätta om din menscykel osv. Sen kanske de vill titta.

Jag skulle välja UMO, delvis är det gratis, och delvis får man en kvinna (om det känns jobbigt med sånt).

Och det kommer gå bra! Jag tyckte också att sånt var lite nervöst i början. Men jag blev förvånad över hur bra det kändes ändå 🙂