Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 2418 ggr
akittehmonster
3

kan jag va asexuell?

Jag njuter inte av sex, jag tar inte på mig själv. Jag gillar inte att bli tagen på och gör allt för att undvika sexuell kontakt numera. Kan skriva lite snuskigt men sen vill jag inte mer, detta lär ju bli ett problem i min relation… 😭

Sjöstjärna
1

Hur mår du för övrigt? Hur ser livet ut? Sexuell lust är inte en frisåtende funktion från övriga kroppen och psyket utan är starkt påverkad av hur resten av du mår, både fysiskt och psykiskt. Vid t ex hormonobalans eller stress är det vanligt att lusten försvinner helt.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Tuulikki]
0

Precis som #1 undrar, hur mår du? Hur är din självkänsla och din relation till din kropp? Ha inte sex om du inte vill. Även om det är en del i de flesta förhållanden måste det inte vara det i ditt/ert. Har du pratat med din partner om saken?

ChristineL
3

Det är inget fel med att vara asexuell! Det finns flera som är det, och det går att söka sig till likasinnade ;)

[Devya]
0

Du skriver "numera". Har det varit annorlunda tidigare då?

akittehmonster
0

#4 haft sex med 1 annan kille, tyckte la inte om det då heller. Kan inte se en naken kille heller. Tycker det är äckligt och obehagligt. 

#3 Okej tack!!! 

#2 Du känner ju mig ^^ Jag är självsäker och mor super bra. 

#1 Jag mår bra både psykiskt och fysiskt :O

[Tuulikki]
1

jaha oj, hejhej! ^^

[gossi15]
2

tjejer då? har du tänkt på att du kanske är med fel kön ?

akittehmonster
0

Jag är bi och vart med tjejer innan, men samma där. Finns inget sug efter sex. Jag trodde jag var född med fel kön som liten, ville vara kille ett tag men älskar mina boobs och smink så nope ^^

[gossi15]
0

ja lr så kmr kanske lusten med tiden , hur gammal e du?

kigon
1

Jag är demisexuell och har levt som asexuell hela mitt liv, och det är ganska svårt att inte märka om man är det för man känner sig definitivt "udda" i puberteten.

Har du någonsin varit attraherad av någons kropp? Aka inte personen, utan enbart kroppen? Asexuell = ej attraherad av hen fysiskt. Om du har blivit attraherad av folk utan att det beror på känslor för personen så kan det vara så att du inte är asexuell, men är "sex repulsed", vilket inte är för ovanligt och kan antingen fortstätta eller ändras med tiden, inget fel med det alls 🙂 Men om du aldrig någonsin har varit fysiskt attraherad så är det definitivt något att tänka på, då det är en stor möjlighet!

Asexuell betyder inte att man inte kan eller gilla att ha sex, utan endast att man inte är attraherad av hen fysiskt, så utan att veta om du har varit attraherad av någon är det väldigt svårt att säga vad det kan vara, då tycket för sex varierar enormt individuellt hos asexuella 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

akittehmonster
0

#9 jag fyller 17 i år så inte jätte gammal.

#10 jag tycker folk är fina med kläderna på men inte "snygg"/"sexiga". jag har aldrig känt det dära "WOW H*N VA SNYGG!" utan är mer " well alla är fina på sitt sätt."

Thaeri
2

#11, du kan absolut vara asexuell.

Det viktiga är att förstå att man har mer en en läggning, allra minst har man en sexuell och en romantisk.

Jag själv är asexuell och biromantisk, så jag tänder inte på någon sexuellt men jag kan bli kär. Och jag kan bli kär i både killar och tjejer. Min romantiska drivkraft bryr sig dessutom om utseende litegrann… behöver inte vara en klassisk snygging eller skönhet, men en potentiell partner ska liksom se snäll ut.

akittehmonster
0

#12 det låter som jag :O berätta mer!!

Thaeri
1

#13, jag vet inte vad mer jag ska säga, det är typ det, om jag inte ska gå in på mer personliga detaljer, men de är ju olika för alla.

Om du är hyfsad på engelska finns det några communities för oss där ute🙂AVEN är väl störst, de har både informationssidor, forum och chatt.

akittehmonster
1

#14 ohh tack!!

Thaeri
0

Varsågod 🙂