Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 6971 ggr
IceTee
0

Efter sex

I filmer så ligger man ju och myser och gullar efter sex, kan somna eller liknande. Verkligheten är ju ganska långt från det, eller hur? Vad gör ni efter sex egentligen? Jag hade gärna kelat, för jag blir alltid nere efter sex, men om jag inte springer på toa direkt börjar det svida och klia jätte mycket (det gör det ändå, men jag vill hinna kissa innan det börjar..). Sen blir det ju ganska kladdigt också, om man inte använder konodm!

Men hur är eran "efter-sex-rutin"?

Medarbetare på Skor iFokus

Timmorn
3

Kissnödig som fan, springer och kissar både för att jag är kissnödig men för att inte få urinvägsinfektion. Hjälper min pojkvän att komma fler gånger, för jag vill/kan oftast en gång, medan han vill 3-4. Torkar av sig allt kladd om det är mycket. 
Lägger sig och myser/sover eller klagar över att min pojkvän är för varm och svettig :P Han börjat svettas som fan efter sex, så han måste ha kallingar på sig enligt mig om vi ska skeda, för den rövsvetten haha.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

_Fisken
4

Jag blir enormt trött och nästan slocknar direkt. Hon förlåter mig för det. "Du är en man. De blir trötta." säger hon. Hon kutar på toa stackarn.

Karmatarerskanise
0

Vi ligger och håller om varandra och småpratar ett tag innan jag går på toa.

[rosetten]
1

Ibland går jag på toa direkt. Ibland myser vi bara. Kladdet torkar jag bara av sålänge.

Bjallstal
0

Min pojkvän är mer en "mysare" än vad jag är. Efter sex så tycker jag om att ligga lite för mig själv och bara njuta av känslan efteråt. Medans han gärna kramas och håller om en efter. Brukar bli olikamkompromisser ;)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Jetaime
0

Det är lite olika. Men ofta ligger vi kvar och myser ett tag efter och pratar och det har tom hänt att vi somnar. Ibland går jag på toa direkt och sen lägga mig hos honom igen..

Vyer
0

Det beror på; vem jag har haft sex med, vilket typ av sex, hur jag känner efteråt, vilket tid på dygnet det är osv.

MsSofieG
0

Beror mycket på när på dagen det skett. Är det när vi inte har något att göra efteråt så brukar vi kunna ligga i varandras armar och bara ta igen oss ett tag innan jag går på toa och "fräshar" upp mig igen.

Men ska vi någonstans så är det ju bara upp och hoppa! Klä på sig och ta en dusch om inte en raggar variant duger ^^

[WickedAlly]
1

Jag brukar gå på toa direkt. Klarar inte av att ligga kvar och mysa, det blir alldeles för varmt för det.

akittehmonster
2

Min pojkvän och jag har bara haft sex 1 gång och det var riktigt misslyckat för han var oskuld och jätte nervös och stel så jag tyckte inte om det. Men efteråt låg vi och fnittra och myste! :)

[SophD]
2

Jag får väldigt lätt urinvägsinfektion så jag måste gå på toa nästan direkt efter, min pojkvän gör detsamma. Sedan brukar vi lägga oss igen och kanske somna :)

Metnal
0

Toa- somnar. jag och min kille myser alltid när vi sover så det blir inget special efter sexitime ^^

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

[Tuulikki]
1

Myser om vi har tid, fräschar upp oss om det varit en snabbis, haha :)

iloovedogs123
2

röker för att ta lite luft, sen myser vi typ :)

Aleya
6

Beror på. Kissa är vanligast, men sen så kan jag få nå skrattanfall om jag kommit så jag måste ligga och skratta ett tag. 😂

Jag vet inte varför men jag har på senare år börjat få nå skrattanfall då jag kommer, man blir så avslappnad. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

citytjejen
0

Vi brukar ligga och småprata en stund, brukar i förekommande fall lägga en handduk mellan benen så att inte "saker" dräller omkring😃Sen toabesök och lite "uppfräschning"!

/Christina

Intehärutandär
0

Vi duschar tillsammans, sedan myser vi vidare i sängen.

mollyt
1

Haha! Vad roligt att det är fler som tänkt på detta! :P

Vi brukar ligga kvar en liiiiiten stund och kramas, sen går vi och duschar av oss en snabbis och jag kissar alltid. Sen lägger vi oss i sängen och myser efter att vi "gjort oss i ordning". Passar mig perfekt då det inte finns något värre än att inte få kissa efter sex eller tvätta av "kladdet" :P Kan inte somna om jag inte fått tvätta av mig

_Fisken
2

Jag tycker synd om Er kvinnor som alltid måste springa på toa efteråt. Själv är jag halvdöd om det är natt….är det kväll så gosar vi efteråt. Men jag behöver inte gå upp…..har våtservetter i nattduksbordet.

nlinds
1

vi båda springer på toa, återvänder till sängen och gosar och pratar lite :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Siffran2]
4

Vi ligger kvar och gosar, kramas och pussas…och småfnittrar lite haha! 🙂 Sen springer jag på toa! 🤪

Men ja, vi gosar efter sex om vi kan! Så har det varit hela tiden, trots att vi har haft det regelbundet nästan varje dag i ett halvårs tid. Men jag tycker det är viktigt, både för att jag mår dåligt om vi inte gosar efteråt och för att få känna närhet! 😊

[dog-emmi]
0

Jag ÄLSKAR att mysa efter sex! När båda är sådär mysigt trötta efter akten, men tyvärr så är våran "efter Sex grej" att han ligger kvar och jag går upp på toaletten för att kissa ut sperman (vi kör utan skydd, p-piller)

Har hänt 1-2 gånger i vårat förhållande att båda legat kvar. Helst skulle jag vilja somna efter men det går ju inte alls men sperma kvar i slidan, det måste ut liksom så jag får göra det som ska göras så fort som möjligt så kan man mysa sedan :)

imsuchadiva
0

Det är olika, är det kväll och liksom slut på "dagen och alla sysslor" så går jag oftast in i duschen och tvättar av mig alla deciliter han tömmer ur sig.. Sen är det raka vägen ner i sängen för massa gos, och prat om vi orkar annars sover vi. 

Men ibland kanske det blir en "snabbis" på lunchn, då brukar jag gå jaga på honom så han tx inte kommer för sent, likadant på morgen så han inte missar tx tåget. 
Så de beror på när på dygnet vi har sex och vad vi ska göra efteråt.

PennyScarlett
0

Har ju ingen partner, men haft några stabilare kk relationer. Med den ena så lägger hans sig alltid en bra bit från mig och somnar. Har jag tur kan han liksom smeka mig lite ömt över kroppen lite efteråt, men sen somnar han. Och vi har/hade alltid sex i samband med att gå och lägga sig, så det funkade ju så sätt alldeles utmärkt. 

Den andre får ångest efter sex och vill då helst vara för sig själv en stund och vill inte att jag rör vid honom. De bra gångerna så brukar vi ändå kunna ha någon form av fysisk kontakt strax efter. 

I alla fall, oavsett vem jag är med, så är jag inte snabb på att klä på mig. Går gärna naken eller bara i trosor halva dagar fram tills dess att jag verkligen MÅSTE klä på mig x)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[sessie98]
1

Är själv oskuld men efter att ha läst alla kommentarer så har jag en liten fråga, varför springer alla kvinnor och kissar? är det något speciellt som händer som gör att de flesta behöver det?

Karmatarerskanise
1

25 ofta blir man kissnödig efter sex, man vill tömma ut sperman och det är bra att kissa efter sex för att minska risken för urinvägsinfektion.

MsSofieG
0

#25 Jag brukar inte bli kissnödig men nästan alla brudar jag känner blir det, men jag springer ändå på toa för jag vill inte ha sperma överallt. Och att infektionsrisken minskar är ju också ett stort plus! :)

MalinMalvina
0

Jag går upp och kissar, eventuellt går vi ut efter det och röker för att sedan mysa ner oss i sängen och skeda :) Dagtid brukar det bli att bara kissa sen återgå till vad vi gjorde innan sexet ;)