Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 3921 ggr
Anonym
8

Okända ber om bilder..

Kände att jag behövde skriva av mig lite..

Kom att tänka på detta då jag gång på gång får kontakt från olika killar som flertal gånger försöker tvinga mig att skicka bilder på mig själv. Både med och utan kläder. Vad jag än säger så påstår dem att dem kan ändra min åsikt. Jag är emot att skicka bilder på mig själv till folk jag inte känner. Vad ska dem med dem till liksom?

Jag förstår inte riktigt mig på det där med att folk är så pass sex desperata att dem går till vilken tjej i världen som och ber om bilder eller att man ska visa mer av sig själv i cam, då dem inte kan acceptera ett nej när dem får det.

Tycker det är otroligt störande och blir mest bara äcklad utav det. Känns som om bara för att man är kvinna så är man någon slags "sexleksak" för dem som behöver.

Varför är samhället så pass sexfixerat som det är idag?
Håller på att bli galen på alla dessa meddelande jag får från okända att jag håller på att ge upp internet för det kvittar nästan var man är.. 😕

solus
0

Tycker att sånt är så jobbigt! kommer ihåg när jag var cirka 13-14 år så var det en man i 30 års åldern som hade en sambo som ville ha bilder på mig och försökte tvinga mig att skicka bilder, han sa att han skulle betala mig om jag skickade bilder och skrev till mig att han ville träffas och att han ville köpa underkläder till mig… usch för såna idioter alltså! 

Jobbigaste tycker jag är när dom försöker tvinga en att skicka bilder 😕

http://solus.blogg.se/ 

Anonym
0

Isch äckliga snuskgubbar finns det tyvärr gott om! Tex när jag skulle gå på resturang med tjejerna så kom en ganska full man fram till oss med handen i brallorna och sa: tja tjejor, värst vad ni var ljusiga. Någon som vill känna 500 spän? Vi bara glodde på honom.

[dynamitella]
18

Det är helt enkelt att be dessa personer att fara åt helvete och hoppas att någon stackars tjej inte är för svag för att säga emot nästa gång. Det har faktiskt hänt att jag har tagit reda på deras namn och adress, och mms-at konversationerna till deras morsa. Det är effektivt, men lite svårt kanske att få tag i rätt nummer.

Anonym
0

#3: Haha, vad smart!
Jo rätt uppgifter är nog det svåra. Speciellt om man får det via kik eller dayviews. På DV blir de ofta raderade ganska snabbt. Men det hade varit väldans kul!

solus
1

2# usch! det äckligaste är när det är gamla gubbar i stan som frågar…. har hänt 5 gånger att gubbar kommer fram och frågar efter sex :( sist var jag i Helsingborg knutpunkten med min tjejkompis så var det en man runt 55-65 ålder som frågade om vi ville röka på och suga av honom för 500…. jag tog kompisen i handen och letade efter vakt men tyvärr hittade jag ingen :/ 

Alltså hur fan vågar dom fråga sånt skit? har dom ingen vett i huvudet? 

Detta är vanligare än vad man tror om man tänker till… men varför varför? blir så äcklad!

Anonym
0

#5: Knutpunkten som brukar vara fylld av vakter! 😮

Folk har helt enkelt inget vett i huvudet bara.. Otroligt sjukt att det ens förekommer bara :S

[Forest]
6

Går det inte bara blocka dom så slipper man dom? Det är inte ovanligt att även tjejer gillar dela med sig av bilder jag tycker väl att man kan ha såna sidor just för dom som gillar det. 

Jag har tack o lov inte råkat ut för dessa men så har jag inte fb eller någon annan sida mer än fokus jag hänger dö tiden på ;)

solus
0

Brukar oftas vara vakter där men dom kanske hade lunch?  detta var vid 12 tiden

Sant :( Blir så äcklad!

Anonym
0

Usch, sånt här är vidrigt. Jag har råkat ut för detta många gånger och varje gång blir jag lika kränkt. Spelar ingen roll vilket socialt medie det är, det händer mig minst tre gånger. På kik har det hänt otaliga gånger att killar vill ha bilder eller skickar bilder på sitt kön utan att jag ens har skrivit till dom, jag fick ta bort min kik från instagram för att slippa dessa meddelanden.

[Devya]
0

Hur råkar man ens ut för sådant då? Vad är det för sida som du är på?

Själv hänger jag bara här på iFokus och facebook så jag har inte råkat ut för sådant, som tur är. Senast jag råkade ut för sånt var då aftonbladet hade den där chatten. En massa konstiga typer som hängde där. :)

Anonym
0

#10: Räcker med att man lägger upp någon enstaka bild på dayviews.. Även om det inte ens är på sig själv. :O

.m.m
0

Ett ypperligt tillfälle att använda kameran på sin telefon om det händer i vardagliglivet. Anmäl sedan och du har bild på utövaren. På nätet/mobilsajter är det bara att blockera? Kan man ta reda på personlig info (för en anmälan) först med is i magen och även "ringa morsan" (haha, så klockrent!) så vore det nog det optimala.

solus
0

Spel också som det händer väldigt ofta, han som hade sambo och var på mig var via ett spel som heter Runescape haha, att dom inte skämms dessa människor :C

[dog-emmi]
2

tyvärr är samhället lite rubbat, jag har varit med om samma sak fast jag skickade faktiskt bilder.

Jag är en tjej som alltid gillat sex och att reta killar. Jag har länge förr spelat ett spel som heter Counter strike, där man spelar mot och med andra spelare i hela världen (men framförallt sverige). och som en killdominerad spel så blev man raggad på rätt mkt.

Vid alla tillfällen hade jag aldrig haft sex eller ens pussat någon.

Jag älskade att flörta med alla killar på alla sätt och jag älskade verkligen att höra på dom att dom blev upphetsade. Vilket till slut ledde till att jag skickade bilder på mig själv naken. Jag har säkert skickat bilder till ett 10-tal olika killar, minnns inte ens alla. Blev en grej. Såkalr något jag skäms över och ingen i hela världen vet om detta, inte ens min kille. Tyvärr är ju detta något som kan komma tbx, om någon av dom killarna väljer att kontakta mig igen. eller min pojkvän.

Jag tror att de flesta tjejer som använder internet i huvudtaget har varit med om detta nån gång, och jag säger till er, skicka aldrig bilder på er själva. även om det känns bra att bli uppmärksammad så är det inte värt det. jag vet

Ria74
0

Säg bara nej, tjatar hen så blockera människan.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anonym
0

#15: Spelar ingen roll, dem skapar ju nya konton hela tiden med tanke på att många utav dem blir raderade utav sajt admins.

Ria74
0

#16 Då hade jag helt enkelt ignorerat meddelande får den personen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar