Menskopp o mängd?
Dålig rubrik, visste inte vad jag skulle skriva XD Köpt en luminette, större storleken. För några månader sedan. Den sitter bra o allt men problemet är att den blir full på brat typ 2-3 timmar! Är det normalt o blöda så mkt?? Är jättejobbigt att vakna flera gånger mitt i natten o känna att man måste upp o tömma för att det rinner över :( o anledningen till att jag köpte den är för att jag får eksem av bindor o tampong o det gör ju inte saken bättre nu när jag måste ha bindor oxå tsm med koppen :/ Tacksam för svar :)
Lunette 2 heter den ju^^
Skicka ett mail till hon som har menskoppen.se - jag har mailat henne flera gånger vid storleksråd och fått bra svar!
Jag har inte så mycket mens så för mig tar det mer än 2-3 h att fylla min kopp. MEN jag går aldrig upp på natten och tömmer den - har liksom aldrig upplevt att det "rinner över" (men kan vara mycket att tömma på morgonen sen) utan snarare att om jag sett att det varit mycket i koppen under vissa dagar vid tömning så har jag tömt den lite tätare den dagen…
Jag har ju mindre mens = en mindre kopp än vad du har, så jag kan tyvärr inte ge så mycket mer råd.
Är det fler här som använder menskopp och går upp och tömmer dem på nätterna?
Tack för svar :) ska skicka o höra med henne :)
Nej, jag blöder så pass lite så skulle kunna ha den inne hela min mensperiod…