Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sexualitet
Läst 5334 ggr
Anonym
1

Han får utlösning "för tidigt"

Jag hart varit tillsammans med min kille i över två år.
Och sen start har vi haft ett litet problem, som egentligen inte är en big deal. Men jag skulle vilja fråga om ni har några tips om vad vi kan göra..

Han kommer jätte snabbt, jätte jätte snabbt. Hade han inte dragit ut den eller bett mig sluta med det jag håller på med (vilket händer varenda gång vi förspelar/har sex), så hade han kommit. Det kan gå inte ens en minut efter jag börjat ta på hans.. innan han ber mig att sluta för han är nära..
Han säger hela tiden att han är så otroligt attraherad av mig att han inte kan hjälpa det, och att han inte har varit med om det förut/innan. Det är såklart smickrande att höra, men det börjar bli lite "tjatigt" att behöva pausa det vi håller på med efter 30-60 sekunder.. Eller att höra honom säga "Men ta inte på den då !" , när jag vill ta på den för det får mig upphetsad.. Han är alltså så lätt att få att komma, att han kan komma av att han tar på _mig_  … Utan att röra den ..

Vi har provat:
kondom
Fördröjande kräm
Pausa precis innan han får utlösning (typ som en träning för honom)
Penisring
Hålla på ett visst ställe på penis för att förhindra utlösning
Och även att jag får honom att komma en gång innan vi har sex , vilket inte var så bra eftersom jag förlorade lusten helt (har hänt varenda gång) pga tidigare saker som hänt som är personliga.
Sen har vi säkert provat mer som jag inte kommer på just nu ..

Han vill inte prova något "läkemedel" eller piller av något slag då han är emot allt i piller-form , vilket såklart är bra, tycker jag.

Har ni några andra tips/råd ? ..
Jätte tacksam för svar..

Cazzos
7

Det verkar som att han har en stark fantasi!

Har ni testat att ha på en film eller låta TV:en vara igång som en ljudlig distraktion? Då kanske han undermedvetet tänker på annat så att han inte blir så "caught in the moment".

Anonym
0

#1 Vi har TV:n på nästan hela tiden, den är i sovrummet .. :/

Leon1973
2

Det har inget med "stark fantasi" att göra.

Att inte komma för tidigt är något som kommer med tiden = erfarenhet, man kan även "träna" upp det.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Tusen
8

Jag skulle föreslå att han först får en utlösning (på egen hand kanske), får vila en stund och sedan tar ni det från början. Det brukar lätta på spänningen för killen och även om du säger att du förlorat lusten då så var inte med då han "lättar sig"första gången. Låt honom gå iväg en stund och eftersom han är snabb kan han kanske göra det på toaletten och du under tiden "sexar" till dig under denna enstaka minut. 😉

Cazzos
6

#3 Hur kan du tala för alla män? Det är väl individuellt. 

TS säger att hennes kille har sagt att han är så pass attraherad av henne att han kommer för tidigt, då antar jag att han har förhastade tankar om sexet och tänker på hur sexet kommer att gå till som gör honom ännu mer upphetsad än vad han redan är och får en utlösning = stark fantasi!

Anonym
0

#4 Jo, men grejen är att om jag vet om att han gör det, så försvinner lusten helt och jag tänker automatiskt (pga det som hänt innan) att han har redan "fått sitt", och jag kan inte slappna av ordentligt. Han säger även att jag inte behöver tänka så osv osv för att det inte är så, men jag kan inte rå för det, det blir så automatiskt.  jag aldrig kunnat slappna av under samlag pga vissa orsaker, minsta lilla "fel" och jag går där ifrån.. typ "I'm outta here !"

Anonym
0

Har alltså inget emot om han drar en tralla annars ! Det struntar jag fullkomligt i, alla behöver vi våra privata stunder också.
Men just innan vi ska "ha kul" . Så kommer tankarna om att "ja…nu har ju han fått sitt…"

Leon1973
5

#5 Har du stora erfarenheter av att vara man?

Cazzos
0

#8 Nej, men varför säger du att det inte har något med stark fantasi att göra som om du visste hur alla män runtom i världen tänker när de är i sovrummet?

Leon1973
4

TS - Hoppas ni kommer fram till en bra (ut)lösning på detta. 

Jag lämnar diskussionen då mina erfarenheter är utan värde ;)

Anonym
0

Jag vill göra ett litet inlägg rörande dina känslor att "han redan fått sitt" om han först får orgasm och ni sen ger er på det igen. Jag förstår dig till fullo, fast ur en annan vinkel. Jag har själv otroliga problem att slappna av, låta killen ägna sig åt mig och min njutning och att sexet är lika "ägnat åt mig som åt honom" om det inte är så att han först fått sitt. Får du känner jag att fokus bara ligger på att han kommer för fort för att han alltid är så kåt på mig. Och för min kille är det likadant. Han vill få sin utlösning, så att han fullt ut kan ägna sig åt min njutning utan att störas av att han hela tiden känner att han vill komma.
Man behöver ju inte alltid ha penetrerande sex hela tiden. Ex så gör vi så ibland att vi har sex till han kommer, sen ägnar han sig åt att smeka och pulla mig eftersom jag ändå aldrig får orgasm av enbart penetrering, utan jag behöver det lilla extra när han fingrar och slicka mig.

Hur är det om han tex runkar en stund innan ni träffas? Blir han lika kåt och får samma problem med snabb utlösning om ni skulle ha sex en timme senare?

OlgaMaria
0

Mitt råd är att inte göra en grej av det. Ha sex ofta och njut de stunder det varar. Med allra största säkerhet kommer detta problem lugna sig med tiden. Hur ofta har ni sex? Om ni har sex varje dag lär han komma lite senare än om det var ett par dagar eller flera dagar sen sist. Och jag tror det funkar bättre att sluta fokusera på det än att fokusera på det. Upplevelsen av att man har ett "problem" tynger ner och sätter jobbig press.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tusen
0

#7 Men han kanske vill ha "sitt roliga" igen?🙂 Jag tänker att det nu blir bådde hans och din uppgift att få igång honom igen. Se det som en lek, helt kravlöst och tänk inte på att du "måste" bli upphetsad. Lek med varandra.😍

Karmatarerskanise
2

9 Fantasi har inget med för tidig utlösning att göra. Det är ett medicinskt tillstånd. Uppenbarligen behöver ts kille hjälp, men tyvärr verkar han inte vilja ha den.

[gossi15]
0

Inlägget raderat av admin.

Anonym
1

Vi har sex ganska regelbundet tycker jag. ibland kan det vara varje dag och ibland kan det gå några dagar emellan… Det spelar ingen roll om han runkar en timme eller en kvart innan vi skall ha sex.. Det går för honom ändå, jätte snabbt, kanske att han får några få extra sekunder..Men inget man lägger märket till..
Och eftersom vi bor ihop så har han lite svårt att kanske få sin privata stund, då vi bor i en liten lägenhet.. Men jag har sagt att det är okej om han vill göra det på sig själv, varesig det är för en "guldstund" eller om det är innan sex.

#14 Behöver han medicin ? Varför  ?

Karmatarerskanise
0

16 Det kan jag inte svara på. Men eftersom inget ni har provat har hjälpt så kan det behövas ja. Det finns säkert andra knep också. Endast en läkare kan ge korrekt svar och rätt hjälp. Att gå och söka hjälp innebär inte att han måste äta medicin. Bara att han får se vilken hjälp som finns.

Ikajo
1

Känner du till att män kan träna upp en muskel som kan fördröja utlösning? Knipmuskeln. Det är väldigt enkelt, han gör det när han kissar. På samma sätt som kvinnor kan göra det. Man liksom kniper, slappnar av, kniper, slappnar av, kniper, slappnar av osv. Vet inte om din kille har testat detta men det är i alla fall en metod som existerar.

En annan variant skulle ju kunna vara att han får komma en gång först, sedan har ni lite skoj (förspel) och tar det hela vägen efter det?

Men knipträning ska vara bra för att fördröja utlösning. Så mycket är säkert.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Karmatarerskanise
0

18 Läs gärna tex inlägg 6 och 18. Utlösning innan samlag har redan varit uppe.

RoxannaS
0

Har ni provat att byta ställningar och sånt? Funkade för oss 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
VeronicaKahlbäck
0

#14 Det kan det väl ha? Jag kan åtminstone tänka mej till att bli avtänd och omvänt, hjärnan är mer kraftfull än vad man ofta tror. 
Jag tror absolut det finns knep för att kontrollera en utlösning som det finns med mycket annat.
Finns inget som säger att det behöver vara ett medicinskt fel, vanligare skulle nog vara ett psykologiskt.
Förstår absolut om man vill försöka allt före man går till en läkare.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Karmatarerskanise
0

21 menar just att de testat så mycket och inget fungerst. Då är det bra att ta hjälp uifrån.

imsuchadiva
0

Har ni prövat fler än 1 fördröjningskräm? Någon annan kanske kan funka bättre :) En kille jag var tillsammans med och träffat länge till och från får ibland svårare att hålla sig ju oftare vi har sex. Mycket är nog psykiskt, samt att han måste träna sig att helt enkelt hålla sig. Tyvärr han jag inga bra tips, men vet hur jobbigt det kan vara med en kille som inte klarar mer än någon minut sammanlagt.

Anonym
0

Han har gjort övningar, vi har testat att byta ställning, provat olika bedövningskrämer men han kommer lika snabbt ändå..

:/

pyromanen
0

Eftersom han inte hade samma problem innan dig tänker jag att det inte är något fysiskt problem utan nåt psykologisk och kopplat till ert samspel. Ni har mycket att vinna på att ta proffshjälp. Gör det!

mollyt
0

Det låter säkert jättetråkigt när jag säger såhär - men jag har pratat en del om det här med min sambo. För jag vill verkligen bara leva i tanken att jag har sex - när jag har sex. Men han har "förklarat" för mig att man inte får göra det som kille "för då kommer man" typ. Han menar att man som kille får bara njuta lagom - sen får man tänka på annat för arr "hålla längre". Så det får liksom bli "lagom sexigt" och "lagom skönt". 

Det är ju sjukt osexigt som kvinna att tänka på att ens partner liksom tänker på kor och beteshagar liksom… Men ja, jag har inget annat att tillägga. Det är kanske så att din kille snarare ska höra med andra killar "hur de gör" när de har sex?