Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 12109 ggr
[gossi15]
0

tampongen glider ur!!

Jag försökte använda tampong men det varade 5 min. Varje gång ja böjde mig ner så kändes de som om tampongen gled ner..altså ur…varför blire så!!? lr e de ba för ja inte är van som de känns obehagligt?

Xristina
0

Då har du antagligen inte fört in den tillräckligt långt. När man för in den, ska man pressa in den med ett helt finger, gör du det?

Inkanyezi
0

Det är antagligen för att du inte är van, och det kan också vara att du kanske inte fick in den ordentligt. När den väl är på plats så glider den inte ut.

Prova igen, men det är inte någon stor affär  om du inte vill ha tampong för att du tycker att det är obehagligt. Man måste inte ha tampong, och de moderna bindorna är så tunna att de faktiskt inte syns utanpå.

Anterrabae
2

Efter det att jag fick barn så glider tampongerna ut, de största kan fungera. Annars har jag testt och gillar menskopp.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[gossi15]
1

#1 De kan nog vara de , jag för in den långt in , men kanske inte tillräckligt långt. Iomed att jag får panik o är rädd att den ska fastna inne haha

#2 Jag tkr tamponger är obehagliga och att bindorna är obehagliga , eller skönare än tamponger är de ju , men känner mig äcklig när de kladdar och de största problemet e ju att de brukar synas när ja har leggins! :( 

#3 tror inte ja behöver större , har inte fått barn , o är oskuld :/

Karmatarerskanise
1

En tampong som förts in rätt ska inte glida ur. Så du får testa olika införninställningar. Den kan inte fastna där inne.

Anterrabae
2

Då beror det säkert, som sagts, på att du inte får upp tampongen. Kanske ska kolla upp menskopp?

//Ida

[gossi15]
0

töjer inte menskoppen ut slidan jätte mycket?

Inkanyezi
1

Menskoppen töjer inte ut slidan, men den kan vara knepigare att få på plats än en tampong. Det är klart mer miljövänligt, eftersom man bara använder en menskopp, som man tvättar av innan man sätter i den igen. Alla gillar den inte, eftersom man måste pilla mer med den, och några tycker att det är ofräscht, men en menskopp håller tätt, och det är främst när man tar ut den som det kan kladda lite. Man bör ha tillgång till en toalettdusch när man använder kopp, och man måste kunna tvätta sig när man tar ut den.

Anterrabae
0

Det finns olika storlekar. Har inte reflekterat över uträkning. Slidväggen är så elastisk så jag har svårt att det skulle vara "bestående" även om skidan vidgar sig när man har den inne. En annan fördel är att man inte torkar ut. Den jag har (anpassad till efter förlossning) är inte bredare eller mer töjande än min man är ;) de små har jag inte kollat upp. Men tycker stt det borde funka, trots ungdom och oskuld. Såvida du inte upplever dig som väldigt trång, då kan det bli väl tajt, kanske.

//Ida

ramm5tein_
2

Första gångerna jag försökte föra in en tampong höll jag på att svimma… Haha. Tyckte det var obehagligt att behöva skjuta in den så långt. Men antagligen har det att göra med att du inte fört in den tillräckligt långt in ändå. Men börja med små tamponger! Det gjorde jag. Kanske att du får byta lite oftare bara beroende på 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

imsuchadiva
2

Börja med den minsta storleken på tamponger. 
Du behöver inte vara rädd att tampongen ska fastna, dels har du ju snöret att dra i och samt när tampongen blir överfull så tycker iaf jag att de känns som att den automatiskt börjar pressa sig utåt.

Ladydragon
1

Finns även tampong med införingshylsa (Tampax)….mycket enklare att få tampongen på plats

[Devya]
2

Jag skulle rekommendera tampax också. Jag klarar inte av de där små tampongerna - lyckas aldrig få dem på plats. Jag kunde först börja använda tamponger då jag upptäckte tampax (förra sommaren) - med införingshylsa. Det enda som faktiskt fungerar och vilken frihet nu då jag kan använda tamponger. :) <3

[gossi15]
0

^^ tack för tipset dom ska ja kolla upp!!

sisela
0

Intressant. Jag tycker tampax är helt värdelösa då de utvidgar sig mest på längden och inte så mycket på bredden. Det läcker alltid för mig med dem. Har faktiskt undrat hur de kan fortsätta finnas när de är så dåliga, men tydligen så passar de en del ändå.

[Devya]
0

#15 För mig har det aldrig läckt något men jag har trosskydd på mig ändå bara ifall om. Men de har verkligen varit räddningen för mig då de andra inte alls har fungerat att föra in.