Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1720 ggr
soffanssyster
0

Simma med mens...

Hej! På tisdag (4/2) så har vi simning med klassen. Jag fick min mens idag har vågar inte simma… min lärare lyckas alltid pricka in rätt vecka för simning.. alltså alltid min mens vecka. Förra gången vi simmade så bestämde jag mig för att ha tampong och visst det gick jätte bra i början, men när jag klev ur bassängen så började vattnet från tampongen att rinna ut tillsammans med mens. Alla stirrade och pekade. Det var jätte pinsamt… jag hade gärna sagt till min lärare att jag inte kan pga mensen, men hon sa i fredags att det var väldigt viktigt att man var med. Vad ska jag göra för att det inte ska läcka när jag kliver ur?! hjälp mig, snälla.

SuperLimm
0

Ha tampong och se till att ta en handduk när du kliver ur bassängen och direkt in på toan och byt/ta ur tampongen. Har du kanske någon kompis som kan räcka dig din handduk direkt när du kliver ur bassängen?

Mvh Linn

[MyCassie]
1

Menskopp, om du kan få tag på det tills dess.

Skitgalen
0

Har du funderat på att kanske byta storlek på tampongerna? Finns ju olika storlekar beroende på hur mycket mens man har, kan ju hjälpa om man har en storlek större :)

soffanssyster
0

skitgalen: jag hade dom rosa då… :/ men jag ska nog testa en gång till och som SuperLimm sa så kan jag ta en handduk direkt när jag kliver ur :) tack för tipset iaf!

Skitgalen
0

Det finns alltid lösningar! :)

Scorpio97
0

En gång när jag hade mensen, så berättade jag det för läraren, och fick då simma med dom yngre eleverna veckan efter istället. Jag kan inte ha tampong, så det var ingen alternativ för mig.

Annars funkar det nog bättre med en större tampong (:

//Jessie

[xMondSy]
1

De flesta apotek säljer menskoppar om du skulle vilja använda det istället. Då behöver du inte vara rädd för att det ska börja rinna ut när du går upp om du inte satt den fel det till säga.

Karmatarerskanise
4

Det har aldrig hänt mig med tampong. Låter som du inte fått in tampongen tillräckligt långt.

sisela
2

Ja ja tänkte också som Hera skriver, att du kanske inte fått in den på plats. Har du riklig mens?

mollyt
0

Jag skulle också rekommendera menskopp! De läcker inte och går jättebra att bra med :)

Fialialej
0

Om du har mens just när ni ska simma kan du prata med din lärare och kanske få gå och simma en annan lektion när veckan är över. Borde ju gå att lösa. :)

"På natten är alla katter svarta"

imsuchadiva
0

Tala med din lärare och berätta att du har mens. Det är ofräscht att bada när har mens, både för sig själv och för andra. Dessutom är infektionsrisken stor i slidan om man badar i allmänt bad när man har mens.

Fialialej
2

12 - vaddå ofräscht? På vilket sött då?

"På natten är alla katter svarta"