Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1921 ggr
Pluupp
0

sexlust

Hejhej!

Jo så här e det.

Från 2009-ca 2012 har haft ätstörningar och då haft en mycket låg vikt.

Många kroppsliga funktioner blir ju försämrade och då även sexlusten.

Min sexlust har inte riktigt kommit tillbaka. Jag tänker aldrig på sex, "leker" aldrig med mig själv, blir endast hyfsat upphetsad om min kille försöker få mig det, men den upphetsningen kunde varit bättre.

Jag går också på p-piller, så det kan bero på det också i stor del, dock har sexlusten kommit tillbaka lite lite sen jag började med pillrena.

Men jag tycker dte är mycket tråkigt att aldrig få den där "kåtheten".

Så om jag tänker efter, så har jag aldrig fåått tillbaka nån riktigt sexlust från när jag var runt 17… nu är jag 20,5 år.

vad skulle ni gjort. eller har ni några tips?

Anonym
0

Försök att hitta vad som tänder dig, och ta dom där små gnistorna och se till att tända lågan med dom. Det är svårt att gå och vänta på sexlusten, den brukar inte komma ju mer man väntar, tvärt om så gömmer den sig lättare då. Ibland måste man ge den en spark för att få fram den.

Läs sexnoveller, erotik osv, se på film (hitta vad för typ av porr som kan passa dig, kanske det rent av är en vanlig romatisk film och inte så grovt som "porr" ofta är förknippat med, eller så är det riktigt grov porr, eller mjukporr eller någon speciell inriktning). Jag och min kille brukar sätta på lite avsnitt av "69 saker du vill veta om sex" (tv-dokumntärserie om sex) när vi inte haft sex på ett tag, jätterolig och kan ge lite gnista. Fixa lite roliga leksaker. Snygga underkläder osv, vad du nu känner kan ge dig gnistan tillbaka.

Tänk på att brist på vissa ämnen kan ge försämra sexlust och vissa sorters mat kan öka sexlusten. Så se till att boosta dig, här finns lite tips.

mollyt
1

Jag känner igen mig mycket i vad du beskriver.

Jag har också haft problem med ätstörningar och saknade sexlust många(!) år. Jag har nu valt att sluta äta mina p-piller för att se om det blir bättre när kroppen får komma igång "på riktigt" - har hört från flera av mina vänner att kroppen blir kåt "av sig själv" vid ägglossning osv. Än så länge har jag bara varit utan p-piller en månad men är glatt överraskad :)

Annars som#1 skrev - se om du kan hitta ngt som gör DIG kåt. Jag gjorde så under en tid att jag läste sexnoveller osv innan min sambo och jag hade sex - för det tog alltid sååååå lång tid för mig att bli kåt (till skillnad från honom som blir kåt och redo på 2 sekunder) ;-/ Det fungerade bra för oss :)

Lycka till!

Pluupp
0

#2 Kanske också ska testa det där med sexnoveller :)

Slutade med mina p-piller för 2 veckor sen, så jag får se om sexlusten kommer tillbaka innan jag testar nåt annat preventivmedel (använder kondom nu).